2021-11-17, 17:17
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Över 90% av Irland är vaccinerade. Varför har de inte "stoppat en sjukdom" än?

För att resterande 10% som är ovaxxade springer runt och blir sjuka.
Citera
2021-11-17, 17:18
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
För att resterande 10% som är ovaxxade springer runt och blir sjuka.
Fast det är ju mest vaccinerade som dör i sjukhusen?
Citera
2021-11-17, 17:18
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Handlar inte om diskriminering

Det är exakt vad det handlar om, staten begränsar min frihet så länge jag inte "frivilligt" vill injicera ett vaccin som inte funkar hälften så bra som man sagt.

Staten vill vaccinera mig mot en sjukdom som jag jobbat med senaste 18 månaderna, patientnära utan att smittas.

Det du kallar "folkvett" skulle jag snarare klassa som vanvett.
Citera
2021-11-17, 17:19
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Fast det är ju mest vaccinerade som dör i sjukhusen?

Detta är väl fake news?
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Den som inte vaccinerar sig får tåla vissa inskränkningar för att skydda andra människor. Inget konstigt med det.

Jo, det är visst konstigt. Det är därför man normalt inte betraktar friska människor som potentiellt sjuka, lika lite som man för att inte få inskränkningar i sin frihet behöver bevisa att man inte är en brottsling.

Det är därför vi inte i andra sammanhang skall behöva och har behövt vissa upp friskhetsintyg för att kunna utöva våra friheter som att mötas, demonstrera och utöva vår religion. Så redan där har det blivit konstigt, innan vi ens börjat diskutera om vaccinationstvång.

Det berör djupet av människors frihet och integritet, inte minst den oerhört viktiga kroppsliga integriteten.
Citera
Medlem
Negerhjons avatar
Jag hoppas man kan begära ersättning av staten för biljetter man inte kan använda..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Det är utmärkt att dessa tre dumhuvuden, Lena Hallengren, Karin Tegmark Wisell och tomten Amanda Lind ger maktmissbruket ett ansikte. Hot om repressalier om medicinska påtvingade krav inte uppfylls är och förblir olagliga sedan Nurnberg rättegångarna 1949 och Reiner Fuellmich kommer med all säkerhet lägga till dessa tre dumhuvuden till vitboken till när rättegången börjar. Dumkärringarna gör som de blir tillsagda utan ett uns av insikt eller analys. Bra där.
Johan Carlsson alla dar i veckan framför judinnan Tegmark.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Det förutsätter ju dock att de som inte får fri sjukvård inte heller ska behöva betala skatt för sjukvården. Hade inte haft något emot det. Skönt att betala 30-40% mindre i skatt.

Skatterna är lägre i Singapore. Resonemanget var hur som helst att den som blir sjuk för att han eller hon inte har vaccinerat sig bör betala för sig. Man skulle iofs kunna ha en särskild covidförsäkring för ovaccinerade, men premierna för den skulle nog bli ganska höga.
Citera
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Skitsnack. Vaccinet stoppar ingen sjukdom.

Det minskar risken att bli allvarligt sjuk sa Tegnell.
Citera
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Skitsnack. Vaccinet stoppar ingen sjukdom.

Nej, men hindrar den. Ungefär som skyttegravskriget i stora delar "stoppade" första världskriget.
Typ samma. Precis som då (med skyttegravar) kom skiten tillbaka senare i form av WWII. Men fördröjde det i alla fall lite.

Vaccinationerna ger en "gruppimmunitet". Denna immunitet betyder inte, som vissa lågbegåvade tror "jag slipper skiten helt för jag är vaccad!!", utan det betyder att man blir typ förkyld eller liknande.

Anser det är helt rätt att kräva "vaccinationspass" för saker som har med nöje att göra. Exempelvis gå på match eller på Liseberg etc.
Citera
2021-11-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirugatari
För att det är ett myndighetsbeslut?

Ok, förstår inte riktigt vad det spelar för roll eller vad den frågan har med min fråga att göra
Citera
2021-11-17, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Vad handlade det om när Hitler införde ”gesundheitspass” då? Googla får du se.

Sluta tramsa.

Gesundheitpass var ett vanligt hälsopass som var en personlig handling individer hade där läkare noterade vilka ev. mediciner osv patienten gick på.

Det var inte ett dokument som gav dig rättigheter som andra utan inte hade.

Idag sköts det digitalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in