2021-11-17, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Sprutorna bidrar till mindre risk för sjukdom och död samt skyddar våra gamla och svagaste!

Jag tycker två sprutor om året verkar rimligt i dagsläget men sådana svåra beslut överlämnar jag till vetenskapen och experterna.

Du är medveten om att du inte lämnar till experterna när du samtidigt säger att 2 sprutor om året är rimligt?
Vetenskap visar dessutom att vaccin ej stoppar spridning.

Att det hjälper riskgrupperna mot svår covid-19 är en annan fråga.
Dom bör vaccinera sig.

Jag kan svara själv, vi kommer att få ta fler och fler sprutor om året tills det är borta.
Det är borta den dagen en stor majoritet är naturligt immuna.
Tiden för det är lika lång oavsett om vi medicinerar oss eller inte.
Citera
2021-11-17, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Här har man undrat hur Hitler fick med sig befolkningen på 30-talet (eller andra galningar)
Ganska bevisat att det är inga problem nu heller att få med fårskocken på de mest idiotiska beslut.

Så du tycker inte att man ska vaccinera sina barn mot barnsjukdomar? Du tycker heller inte om tydlighet och skyldigheter i ett samhälle. Berätta om hur du med ditt synsätt bättre skulle ta oss ur en kris som denna.
Citera
2021-11-17, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Ska man vaccinera sig för att skydda de redan vaccinerade?

Är du dum eller låtsas du bara att vara dum? Hoppas på det andra
Citera
2021-11-17, 16:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Ska man vaccinera sig för att skydda de redan vaccinerade?
Man ska i första hand vaccinera sig för detta:

https://pbs.twimg.com/media/FEZz-EAX0AQp941?format=jpg&name=large
Citera
2021-11-17, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Så du tycker inte att man ska vaccinera sina barn mot barnsjukdomar? Du tycker heller inte om tydlighet och skyldigheter i ett samhälle. Berätta om hur du med ditt synsätt bättre skulle ta oss ur en kris som denna.
En kris som denna? Vi har ingen coronakris nu frågan är om vi någonsin har haft det? Att samhällen ibland drabbas av epidemier pandemier är inget nytt det går runt 200 sådana om året, världen över. Där det möjligtvis råder kris är bland bajsnödiga alarmister och fega politiker och givetvis inom vården där sjuksköterskor, läkare och administratörer alltför ofta fuckat upp ordentligt..
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-17 kl. 16:30.
Citera
2021-11-17, 16:18
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Du är medveten om att du inte lämnar till experterna när du samtidigt säger att 2 sprutor om året är rimligt?
Vetenskap visar dessutom att vaccin ej stoppar spridning.

Att det hjälper riskgrupperna mot svår covid-19 är en annan fråga.
Dom bör vaccinera sig.

Jag kan svara själv, vi kommer att få ta fler och fler sprutor om året tills det är borta.
Det är borta den dagen en stor majoritet är naturligt immuna.
Tiden för det är lika lång oavsett om vi medicinerar oss eller inte.

Ja, jag är medveten om det, det var därför jag påpekade att jag överlämnar beslutet till dem (experterna). Att två sprutor om året verkar rimligt baserar jag på att skyddet verkar klinga av efter 6 månader för många. Då är det väl bättre att ta en booster-spruta i god tid innan effekten klingat av helt? I annat fall är ju de tidigare doserna meningslösa?

Men som sagt jag spekulerar. Jag överlåter detta till experterna. Kanske är det bara en spruta om året som kommer att gälla för ett giltigt vaccinpass. Eller så är det tre eller fyra. Det bestämmer inte jag.
Citera
2021-11-17, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Skräckpropaganda som inte ens påpekar att många som inte är vaccinerade inte kan vaccineras på grund sv allergi, svår sjukdom eller allmän skröplighet.
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-17 kl. 16:31.
Citera
2021-11-17, 16:21
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Vi har redan gått igenom i tråden angående det där.

Som till exempel i Sverige.

Utav 6,4 miljoner så har 161 dött under 50 år.

Att räkna med dem som vaccinerade när det skulle göra ingen skillnad är bara ohederligt. När man ska jämföra vaccinerade mot ovaccinerade så gör det med den grupp som har nytta av vaccinet.

Förstår inte hur man kan på fullaste allvar tro att en fullt frisk vaccinerad 20-åring skulle hamna på IVA utan vaccinet.

Kom igen
Citera
2021-11-17, 16:21
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Jo, jag tycker man ska vaccinera barn mot barnsjukdomar, har gjort det med mina barn.
Men att tex inte låta barn gå i skolan om de inte är vaccinerade skulle vara helt åt helvete.

Nu tycker inte jag att vi har någon kris längre men vaccinera de äldre och de som är i riskgrupp, avråd alla andra att vaccinera sig så kommer smittan minska till ett minimum på sikt.

Självklart allt på frivillig basis.
Citera
2021-11-17, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
En kris som denna? Vi har ingen coronskris nu frågan är om vi någonsin har haft det? Att samhällen ibland drabbas av epidemier pandemier är inget nytt det går runt 200 sådana om året, världen över.

Ok, så vad skulle hända tror du om ingen vaccinerat sig i Sverige sista 10 månaderna?
Citera
2021-11-17, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ja, jag är medveten om det, det var därför jag påpekade att jag överlämnar beslutet till dem (experterna). Att två sprutor om året verkar rimligt baserar jag på att skyddet verkar klinga av efter 6 månader för många. Då är det väl bättre att ta en booster-spruta i god tid innan effekten klingat av helt? I annat fall är ju de tidigare doserna meningslösa?

Men som sagt jag spekulerar. Jag överlåter detta till experterna. Kanske är det bara en spruta om året som kommer att gälla för ett giltigt vaccinpass. Eller så är det tre eller fyra. Det bestämmer inte jag.

Väldigt bekvämt att införa ett totalitärt samhälle när alla har den åsikten.
Vilket majoriteten verkar ha.
Citera
2021-11-17, 16:28
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Väldigt bekvämt att införa ett totalitärt samhälle när alla har den åsikten.
Vilket majoriteten verkar ha.

Jag ställer upp på det som krävs för att vi ska kunna återgå till det normala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in