2021-11-17, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Vem är den nya statsepidemiologen? Trodde Tegnell jobbade kvar?!

Den enda jag vet som är bytt är GD till Karin Tegmark Wisell då den tidigare Johan Carlsson var 68 år och gått i pension. Om Tegnell avgått borde det stått i media vid det här laget.
Citera
2021-11-17, 15:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Vem är den nya statsepidemiologen? Trodde Tegnell jobbade kvar?!

Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Den enda jag vet som är bytt är GD till Karin Tegmark Wisell då den tidigare Johan Carlsson var 68 år och gått i pension. Om Tegnell avgått borde det stått i media vid det här laget.
Har inte följt med men så är det naturligtvis.

Men alltså chefsbyte då.
Senast redigerad av arbetet 2021-11-17 kl. 15:42.
Citera
2021-11-17, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Ändå ekar sjukhusen tomma
I detta läget går det att stoppa "pandemin" genom att sluta testa helt

Ekar tomma? 300 på sjukhus och 40 på IVA? Det är väl tillräckligt för att lasta ner varenda lungavdelning och förhindra all vanlig vård för folk med sådana sjukdomar, även om det inte är direkt krisläge.
Citera
2021-11-17, 15:47
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Expressen frågar: Hur ser du på risken att ju längre tiden går så sjunker immuniteten. Finns det risk att covidbevisen inte säger så mycket?

– Det kommer finna skäl för en tredje spruta. Men vi ser också att skyddet ligger kvar i runt ett år.

Regionerna arbetar intensivt för att vaccinera de som inte fått en eller två sprutor, men också de som just nu rekommenderas för en tredje spruta, säger Karin Tegmark Wisell, Folkhälsomyndighetens generaldirektör

Va!?

Något som jag har missat?
Citera
2021-11-17, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Just nu borde det väl vara två sprutor men det är rimligt att det ändras till tre längre fram i vinter. Och sedan till fyra osv när det blir aktuellt. Vi får nog acceptera att ta så många sprutor som behövs för att få slut på smittan.

Du får tänka på vaccinerna som batterier och din kropp som en gammal klockradio: När batterierna börjar ta slut får man helt enkelt stoppa in nya. Fylla på helt enkelt.

Nu får vi faktiskt foga oss lite om allt ska kunna återgå till det normala.

Hur många sprutor måste man ta för att få stopp på spridning när sprutorna inte stoppar spridning?
Citera
2021-11-17, 15:50
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Äntligen tar man sitt förnuft tillfånga på FHM. Alla ska testas och vaccinpass införs:

FHM backar från beslutet att inte testa dubbelvaccinerade med symtom

https://sverigesradio.se/artikel/fhm-backar-fran-beslutet-att-inte-testa-dubbelvaccinerade

Uppgifter: FHM vill införa covidpass för större inomhusevenemang

https://sverigesradio.se/artikel/fhm-vill-infora-covidpass-for-offentliga-tillstallningar

Nu saknas bara tredje sprutan till alla.

Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Jag har alltid varit moderat och lagspelare, är fostrade i att ta en kula för laget (och har varit skattebetalare hela vuxna livet). Och att om ett samhälle ska fungera behöver man leverera de skyldigheter som kommer med att vara en ansvarstagande medborgare.

Lättkränktheten och Sverigehatet är ett fenomen av samtiden, eller rättare sagt från FB. Här sitter folk i dagarna i ända och hatar och tycker synd om sig själv...., patetiskt!

Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Äntligen. Jag läste också att för folk som är spruträdda som kan man välja att ta det rectalt. Så då kör dom upp en spruta ca 15cm lång och 6cm i omkrets, in i dig i ca 5-15 minuter (beroende på vem som administrerar injektionen) och sedan fyller dom dig med det du behöver. och sen behöver man inte vara rädd längre.

Det är dessa framsteg som måste hyllas

Citat:
Tips till alla:

Köp inte årets julklapp till en ovaccinerad!

Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Det enda som finns att säga om vaccinpassen för alla rationellt tänkande individer är att det är mycket märkligt att det inte infördes tidigare.

Citat:
Det är klart. Sverige tar för första gången COVID19 på allvar.

Vaccinpass från 1/12.

P.g.a. byte av statsepidemiolog och Statsminister kanske?

Här har man undrat hur Hitler fick med sig befolkningen på 30-talet (eller andra galningar)
Ganska bevisat att det är inga problem nu heller att få med fårskocken på de mest idiotiska beslut.
Citera
2021-11-17, 15:57
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Hur många sprutor måste man ta för att få stopp på spridning när sprutorna inte stoppar spridning?

Sprutorna bidrar till mindre risk för sjukdom och död samt skyddar våra gamla och svagaste!

Jag tycker två sprutor om året verkar rimligt i dagsläget men sådana svåra beslut överlämnar jag till vetenskapen och experterna.
Citera
2021-11-17, 16:01
Medlem
Om syftet är att vaccinera fler tror jag inte coronapass för lite hockey och julkonserter kommer göra någon större skillnad. Där är nog dom flesta redan vaccinerade.
Citera
2021-11-17, 16:02
Medlem
Underbart 😍. Äntligen. Tegnell verkar vara överkörd av sin egen chef.
Citera
2021-11-17, 16:08
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Sprutorna bidrar till mindre risk för sjukdom och död samt skyddar våra gamla och svagaste!

Jag tycker två sprutor om året verkar rimligt i dagsläget men sådana svåra beslut överlämnar jag till vetenskapen och experterna.

Ska man vaccinera sig för att skydda de redan vaccinerade?
Citera
2021-11-17, 16:08
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Här har man undrat hur Hitler fick med sig befolkningen på 30-talet (eller andra galningar)
Ganska bevisat att det är inga problem nu heller att få med fårskocken på de mest idiotiska beslut.
Hög tid att beställa tid om du är helt ovaxxad. Om du vill delta i någon form av jultillställning framöver.

Det är två sprutor som gäller för passet.
Citera
2021-11-17, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts

Du kan omöjligt ha läst det jag skrev. För om du verkligen gjorde det så hade du förstått ironin i det.

Jag är INTE för vaccin-pass. Och jag antar att dom ända som är FÖR vaccin-pass är kastrerade inomhuskatter.

Jag är inte emot folk som vaccinerar sig. Gör vad ni vill med era liv. Men att börja plantera rötterna för fjärde riket framför ögonen på allihopa och anta att jag godtyckligt skall hålla tyst? Nu måste ni lugna ner er
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in