2021-11-16, 19:34
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Aha du försöker misstänkliggöra maken bara för att han postat någon bild tidigare av stenbrottet?

Det tillhör väl ovanligheterna att en häktad tidigare ostraffad person klarar av att hålla masken i snart 2 månader?

Tack men om vi övriga har förstått det hela rätt:

Du vill alltså med hjälp av ett helt annat fall försöka få den nu häktade makens tidigare bild av stenbrottet att framstå som ett bevis för hans inblandning i hustruns försvinnande?

"Vi övriga" Det var inte jag som lyfte det, jag kommenterade avståndet och att jag såg det som osannolikt att man publicerar en bild på dumpstället, men att det har hänt tidigare. Men det vet du ju för du är ju läskunnig och kastar inte ur dig halmgubbar till höger och vänster. Appropå bevis utifrån tidigare fall, hur tror du det kommer sig att 400% fler kvinnor än män dör på grund av våld i nära relationer i Sverige?
Citera
2021-11-16, 20:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Appropå bevis utifrån tidigare fall, hur tror du det kommer sig att 400% fler kvinnor än män dör på grund av våld i nära relationer i Sverige?

Men nu vet inte vi om det aktuella försvinnandet handlar om våld i en nära relation?

Det enda vi vet är att kvinnan är försvunnen men hon försvann även för 8 år sen när hon övergav barnen och dåvarande maken i Polen.

Dina 400 % känns rätt ovidkommande just nu eftersom vi inte vet vad som hänt. Vart har du hittat den siffran?
Citera
2021-11-16, 20:23
Medlem
Citat:
Men nu vet inte vi om det aktuella försvinnandet handlar om våld i en nära relation?

Det enda vi vet är att kvinnan är försvunnen men hon försvann även för 8 år sen när hon övergav barnen och dåvarande maken i Polen.

Dina 400 % känns rätt ovidkommande just nu eftersom vi inte vet vad som hänt. Vart har du hittat den siffran?
2019 var dödande våld i parrelation 16 st dödade kvinnor, 2 st dödade män. Bara att googla. Om vi nu ska prata statistik. Vi vet inte om Beata kommer in i 2021 års statistik. Vi kan bara vänta och hoppas att hon hittas.
Citera
2021-11-16, 20:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Kanske knullar skiten ur en ny och fräschare gubbe på en beatch någonstans? Precis som försvinnandekvinnan gjorde när hon träffade sin nya man Cezary R och "glömde" bort sin gamla make samt 7-åringen, 5-åringen och tvillingarna Maks och Aleks som var 1 1/2 år när mamma drabbades av minnesförlust om deras existens?

Din hypotes är intressant eftersom hon verkar "fly" familjen när hon har en ny karl på G?

Det som hände i Polen 2013 borde definitivt kanske kunna inträffa igen i Malmö 2021?
Citera
2021-11-16, 20:51
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Din hypotes är intressant eftersom hon verkar "fly" familjen när hon har en ny karl på G?

Det som hände i Polen 2013 borde definitivt kanske kunna inträffa igen i Malmö 2021?

Hade Beata en ny karl på G 2013? Var hittade du denna information? Länken tack.
Citera
2021-11-16, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
2019 var dödande våld i parrelation 16 st dödade kvinnor, 2 st dödade män. Bara att googla. Om vi nu ska prata statistik. Vi vet inte om Beata kommer in i 2021 års statistik. Vi kan bara vänta och hoppas att hon hittas.
År 2020 var siffrorna 13 kvinnor och 4 män. Ett litet tillägg bara.
Citera
2021-11-16, 21:12
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Enligt dig vet vi inte om det förekommit våld över huvud taget, för enligt dig har Beata troligen fejkat bilderna av hennes sönderslagna ansikte. Ändå är statistik om kvinnors våld mot män ditt stående argument i den här tråden. Och har mannen mot förmodan gjort något så har kvinnan provocerat honom anser du. Men nu är det ovidkommande?

BRÅ var källan, som du redan fått svar på. En enkel googling bort.
Citera
2021-11-16, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Så på två år... 29 kvinnor och 6 män. Det är 35 personer för många enligt mig.
Citera
2021-11-16, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Jag fyller på lite för de som vill ha lite mer siffror.

” Runt hälften av förövarna av dödligt våld mot kvinnor är inte tidigare dömda för något brott. De som redan förekommer i kriminalregistren är mindre kriminellt belastade än förövare av annat dödligt våld. Bara en fjärdedel av dem har tidigare dömts för våldsbrott. ”

https://nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/vald-i-nara-relationer/dodligt-vald/

Att BRs man inte tidigare är tidigare dömd för våldsbrott är inget som helst argument för att CR är oskyldig till att ha krökt ett hår på
hennes huvud.

Jag önskar att jag kunde tro på att hon lever, men jag tror tyvärr att det är mycket liten chans.
Citera
2021-11-16, 21:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx

Tack, våldet mot män i nära relationer verkar alltså ha ökat förra året samtidigt som våldet mot kvinnor gått ner.

Och det är just detta jag försökt belysa när det gäller det aktuella fallet, vi har i nuläget ingen aning om den just nu häktade maken också blivit utsatt för hot, misshandel och kränkningar i den destruktiva relation paret trots allt verkar haft?

Det är locket på i tråden, det enda som verkar vara intressant är om den försvunna kvinnan blivit utsatt för detta trots att det har sipprat fram vissa uppgifter som pekar på att även den häktade maken kan ha blivit illa behandlad?
Citera
2021-11-16, 22:04
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Tack, våldet mot män i nära relationer verkar alltså ha ökat förra året samtidigt som våldet mot kvinnor gått ner.

Och det är just detta jag försökt belysa när det gäller det aktuella fallet, vi har i nuläget ingen aning om den just nu häktade maken också blivit utsatt för hot, misshandel och kränkningar i den destruktiva relation paret trots allt verkar haft?

Det är locket på i tråden, det enda som verkar vara intressant är om den försvunna kvinnan blivit utsatt för detta trots att det har sipprat fram vissa uppgifter som pekar på att även den häktade maken kan ha blivit illa behandlad?

Det är inte locket på. Det är bara att det finns inga bekräftade uppgifter. Likaså din inbillade uppgift att Beata lämnade sin exmake för Cezary. Varför svarar du inte varifrån har du denna information?
Ge oss trovärdig källa tack.
Citera
2021-11-16, 22:11
Medlem
Citat:

När det gäller dödligt våld mot män, där förövaren varit kvinna, så har (minst) hälften föregåtts av psykisk och fysisk misshandel från mannens sida. Det finns även statistik på det.
Nu lämnar jag ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in