2021-11-16, 22:35
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack, våldet mot män i nära relationer verkar alltså ha ökat förra året samtidigt som våldet mot kvinnor gått ner.

Och det är just detta jag försökt belysa när det gäller det aktuella fallet, vi har i nuläget ingen aning om den just nu häktade maken också blivit utsatt för hot, misshandel och kränkningar i den destruktiva relation paret trots allt verkar haft?

Det är locket på i tråden, det enda som verkar vara intressant är om den försvunna kvinnan blivit utsatt för detta trots att det har sipprat fram vissa uppgifter som pekar på att även den häktade maken kan ha blivit illa behandlad?

Den häktade maken är inte försvunnen, inte heller har han ansökt om skilsmässa, besöksförbud eller anmält henne för misshandel. Du kan hitta på en miljon ursäkter för honom men svartmålar hela tiden henne. Upprepar samma saker om och om igen som en papegoja. Det blir inte trovärdigt och därför vill ingen diskutera med dig. Hur menar du att locket är på i ett yttrandefrihetsforum? Dina kvinnofientliga åsikter är ju smetade över varenda sida i den här tråden. Är det för att ingen utom taggen håller med dig som du tycker att locket är på?
Citera
2021-11-16, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Det är inte locket på. Det är bara att det finns inga bekräftade uppgifter. Likaså din inbillade uppgift att Beata lämnade sin exmake för Cezary. Varför svarar du inte varifrån har du denna information?
Ge oss trovärdig källa tack.
Där håller jag med dig, har inte florerat några som helst rykten om att hon lämnade sin första make pga nån ny karl. Men efter försvinnandet nu i Malmö är det flera personer som vittnat att hon så senast som i augusti hade träffat en ny karl.
Citera
2021-11-16, 22:53
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Där håller jag med dig, har inte florerat några som helst rykten om att hon lämnade sin första make pga nån ny karl. Men efter försvinnandet nu i Malmö är det flera personer som vittnat att hon så senast som i augusti hade träffat en ny karl.

Yes, läste om det. Verkar att både C och hans son var duktiga att berätta runt omkring om detta.
Polisen har säker hört de ryktena och kollat det. Tror du att C skulle sitta i häkte om "älskaren" var också försvunnen?
Citera
2021-11-16, 22:58
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Till skillnad från vad ni kvinnohatare tror så hoppas jag du har helt rätt. Jag hoppas absolut hon har en ny någonstans. Då har åtminstone barnen ett val om dom i framtiden vill veta av henne eller inte. Men vad får du ut av att namnge barnen här? Högst onödigt.
Det får du nog belasta din polska väninna för som delgav oss länken med denna artikeln:

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polsk...cc=ucs&utm_v=2

Sen kan man väl undra om att du yvas över att deras smeknamn nämns men rycker på axlarna åt att dom blev övergivna.
Senast redigerad av Taggad 2021-11-16 kl. 23:00.
Citera
2021-11-16, 23:07
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det får du nog belasta din polska väninna för som delgav oss länken med denna artikeln:

Sen kan man väl undra om att du yvas över att deras smeknamn nämns men rycker på axlarna åt att dom blev övergivna.

Menar du mig som den polska väninna?
Då ljuger du.

Det var en annan skribent och du tackade hen så hjärtligt
(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman försvunnen, man gripen
Citera
2021-11-16, 23:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
När det gäller dödligt våld mot män, där förövaren varit kvinna, så har (minst) hälften föregåtts av psykisk och fysisk misshandel från mannens sida. Det finns även statistik på det.

Du menar kanske att det är ok att kvinnor utövar dödligt våld mot män när dom blir utsatta för psykisk och fysisk misshandel men när män blir utsatta för samma sak så gäller inte samma regler?

Anledningen till att jag överhuvudtaget tar upp detta är att det finns nya studier som pekar på att kvinnor slåss och kränker lika mycket som män i nära relationer.

Den försvunna kvinnan och hennes make kan mycket väl utgöra en del av detta problem eftersom det inte alls vore omöjligt om både B och C pucklat på och kränkt varandra.

Nu är det dock B som är försvunnen och maken C sitter häktad misstänkt för människorov men om vi frågar oss vad som hände innan hon försvann så vore det inte alls omöjligt om båda parter kränkt och utsatt varandra för olika typer av hot och eventuellt misshandel.

Tyvärr är det väldigt lågt i tak i den här tråden, av någon anledning är det inte ok att spekulera i om även den försvunna kvinnan kan ha uppträtt opassande eller kränkt sin make på olika sätt, annars är det minsann ok att spekulera i stenbrott och möjliga dumpningsplatser trots att kvinnan lika gärna kan ha försvunnit frivilligt på ungefär samma sätt som i Polen 2013 när hon övergav sina barn och dåvarande maken utan ett ord.
Citera
2021-11-16, 23:12
Medlem
Citat:
Yes, läste om det. Verkar att både C och hans son var duktiga att berätta runt omkring om detta.
Polisen har säker hört de ryktena och kollat det. Tror du att C skulle sitta i häkte om "älskaren" var också försvunnen?
Jag tänker som så att C är häktad på vissa grunder som vi inte vet och att misstankegraden ej sänkts, så skulle "älskaren" också vara försvunnen har det nog ingen betydelse för hans häktning, så ja jag tror att C skulle sitta häktad ändå.
Citera
2021-11-16, 23:18
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Jag tänker som så att C är häktad på vissa grunder som vi inte vet och att misstankegraden ej sänkts, så skulle "älskaren" också vara försvunnen har det nog ingen betydelse för hans häktning, så ja jag tror att C skulle sitta häktad ändå.

I alla fall finns personer som vittnar att "älskaren" är kvar i lägenheten så hon kunde inte försvinna med honom.
Citera
2021-11-16, 23:24
Medlem
Citat:
I alla fall finns personer som vittnar att "älskaren" är kvar i lägenheten så hon kunde inte försvinna med honom.
Japp, har också hört att han är kvar. Måste säga att det här fallet ger en gråa hår för det är så många frågetecken och hemlighetsmakeri. Vad som än har hänt hoppas jag hon är vid liv.
Citera
2021-11-16, 23:30
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Japp, har också hört att han är kvar. Måste säga att det här fallet ger en gråa hår för det är så många frågetecken och hemlighetsmakeri. Vad som än har hänt hoppas jag hon är vid liv.

Ta det lugnt. Det är väl inte din uppgift att lösa fallet :-)
Citera
2021-11-16, 23:30
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad

Tack för att du lär mig. Jag visste inte att om det står i en artikel på ett annat språk så måste man sprida det här med.

Om du nu på riktigt tror att hon övergav sina barn av enkom egoistiska skäl, varför lät hon dom då komma till Sverige? Varför skaffade hon fler barn i Sverige? Det måste väl ha varit enklare att blåvägra och knapra p-piller?

Nah, trovärdighet nolla.
Citera
2021-11-16, 23:34
Medlem
Citat:
Ta det lugnt. Det är väl inte din uppgift att lösa fallet :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in