2021-11-04, 16:17
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Måste du skriva en hel roman?

Jag tror mer på hypotesen om suicid än på att den stackars häktade maken är inblandad i hennes försvinnande.

De flesta personer som försvinner hittas i livet till slut, ett flertal har tagit sitt liv, ett mycket litet antal har fallit offer för brott.
Statistiken är din och skvallertanternas värsta fiende.

Flera av dina punkter är dessutom obekräftade, maken är inte tidigare dömd för brott i nära relationer och det var därför hon inte fick igenom något kontaktförbud, jag gissar att hon försökte jävlas med maken.

Hon har begärt skilsmässa, visst.
Hon har troligtvis träffat någon ny, därav av P-pillren. Förra gången hon försvann från Polen så var det tydligen en annan man som lockade i Malmö enligt vissa uppgifter?

Hon har beklagat sig för morsan och skickat bilder men vi vet inte om bilderna är autentiska. Du läste kanske mitt tidigare inlägg där jag redovisade fall där kvinnor fejkat misshandel för att hämnas på sina män?

Resten av dina påståenden är obekräftade eftersom det inte finns något FUP. Du har ingen aning om vad maken sagt i förhör, inte sant?
Instämmer.
Till styrkande av att hon är emotionellt störd (droger inblandat?) visar med all önskvärd tydlighet att hon gick under jorden och hennes familj (sen 7 år) trodde hon var död i flera veckor. Det är så häpnadsväckande att det svårligen går att ta in utan att ålägga henne någon diagnos. Att vara suicidal (1500 pers/året tar livet av sig) är mer regel än undantag hos såväl psykiskt instabila kvinnor som män.

Vad gäller bilden med blåtiran så går det näppeligen sätta någon tilltro till att Beata -genom gammelmamman påstår CR orsakat den. För rättssäkerhetens skull får vi verkligen hoppas att inte den fyllebläckan ligger till grund för häktningen på sannolika skäl.

Tack Lawnmoverman2011 för att du orkar med den otäcka mobbing du utsätts för av dom som blir skitsura om inte Beata mördats.
Senast redigerad av Taggad 2021-11-04 kl. 16:37.
Citera
2021-11-04, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Den dagen den sorgen. Tills dess får vi hoppas att rättsväsendet fungerar fördomsfri.

En del sorger kommer fortare än du anar. I den något komiska rubriceringen bedrägligt beteende är det nästan dött lopp, vilket garanterat får en del skribenter att skutta av glädje.

Tror du Beata gjort sig skyldig till något brott? Eller den häktade?
Citera
2021-11-04, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Nu har jag inte siffrorna från BRÅ i huvet. Men jag tror att av de 20 mord i närarelationer som begås varje år är bara 2 som GM är kvinnlig.
Det är inte relevant svar till min fråga.
Vi får väl se hur det går med det här fallet. Det blir säkerligen ett tydligt exempel som man kan referera till.

Ja, det är väl en väldigt "tur" att det "bara" är 2 kvinnliga mördare när det kommer till relationsvåld. Jag hade dock helst sett att ingen, vare sig man eller kvinna skulle behöva bli mördad i sin relation. Så jag ser varje års siffror, vare sig det är 12 eller 22 som 12 eller 22 fall för mycket. Folk ska helt enkelt inte behöva mista livet genom att deras partner beröra dem livet. Med sin partner ska folk få vara trygga och känna sig älskade. Inte bli mördade av... Ingen, vare sig man eller kvinna ska behöva uppleva det!

Jag tror som sagt att B är död. Mördad av C. Och det hade jag trott även om könstillhörigheterna hos B och C var de omvända. Det är omständigheterna i fallet som får mig att tro detta. Inte könstillhörigheterna på de involverade.
Citera
2021-11-04, 16:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Polisen utreder fallet som människorov, hade dom misstänkt att detta handlade om ett frivilligt försvinnande hade mannen inte suttit häktad. Alltså finns det en rad omständigheter som vi inte har en aning om.
Polisens arbete ska vara förutsättningslös vilket gör att vad som än hänt i livet är helt ointressant så länge det inte handlar om kriminalitet.
Folk i tråden verkar tro att polisen agerar efter någon slags ”vargen kommer” mentalitet.
Vi vet ingenting om deras tidigare liv så kan vi nu släppa det?

Vi vet lite om deras tidigare liv, den försvunna kvinnan har försvunnit tidigare och det bör definitivt beaktas när man spekulerar i möjliga orsaker till hennes nya försvinnande.

Jag förde tidigare fram hypotesen om att hon fått ett psykbryt och blivit mentalt förvirrad och att det kan förklara vissa saker som hänt som den kastade väskan tex.

Du övertolkar dessutom häktningen av den försvunna kvinnans make, i dessa dagar kan nästan vem som helst hamna i häkte om polisen och åklagaren är på fel humör eller om det finns den minsta lilla misstanke enligt deras sätt att se på saken. Titta bara på Lambertz, en fd justiekansler fick sitta häktad pga en kvinnas vilda påståenden.

Polisen har kanske övervägt hypotesen om ett frivilligt försvinnande i det aktuella fallet men har än så länge inga direkta bevisa för detta.

Du kan ju inte hävda att det går att utesluta att hon rymt på nytt? För att utföra en sådan sak som hon gjorde i Polen 2013 så måste man nästan besitta vissa speciella egenskaper som person som inte förändras över tid?
Citera
2021-11-04, 16:38
Medlem
Citat:
Måste du skriva en hel roman?

Jag tror mer på hypotesen om suicid än på att den stackars häktade maken är inblandad i hennes försvinnande.

De flesta personer som försvinner hittas i livet till slut, ett flertal har tagit sitt liv, ett mycket litet antal har fallit offer för brott.
Statistiken är din och skvallertanternas värsta fiende.

Flera av dina punkter är dessutom obekräftade, maken är inte tidigare dömd för brott i nära relationer och det var därför hon inte fick igenom något kontaktförbud, jag gissar att hon försökte jävlas med maken.

Hon har begärt skilsmässa, visst.
Hon har troligtvis träffat någon ny, därav av P-pillren. Förra gången hon försvann från Polen så var det tydligen en annan man som lockade i Malmö enligt vissa uppgifter?

Hon har beklagat sig för morsan och skickat bilder men vi vet inte om bilderna är autentiska. Du läste kanske mitt tidigare inlägg där jag redovisade fall där kvinnor fejkat misshandel för att hämnas på sina män?

Resten av dina påståenden är obekräftade eftersom det inte finns något FUP. Du har ingen aning om vad maken sagt i förhör, inte sant?

Ja, det blir lätt så när jag skriver. Det borde du ha lärt dig vid det här laget.

Men hur skulle detta suicid ha gått till, tänker du?
Polisen är ju även av uppfattningen att hon inte har försvunnit frivilligt. De har förmodligen uppgifter som vi inte har del av.

Men åter till detta med suicid. Hur skulle det ha gått till tänker du?
Hon åker iväg med C och deras barn ut till golfbanan. Lämnar bilen med C. Och vad händer sedan enligt din hypotes? Vart skulle hon i så fall ha suiciderat? Och hur? I Ystad? Varför skulle hon slänga sin väska ifrån sig i Ystad och sedan dra iväg någon annanstans och suicidera? Och vad skulle hennes motiv till suicid vara?
Citera
2021-11-04, 16:39
Medlem
Citat:
Vi vet lite om deras tidigare liv, den försvunna kvinnan har försvunnit tidigare och det bör definitivt beaktas när man spekulerar möjliga orsaker till hennes försvinnande.

Jag förde tidigare fram hypotesen om att hon fått ett psykbryt och blivit mentalt förvirrad och att det kan förklara vissa saker som hänt som den kastade väskan tex.

Du övertolkar dessutom häktningen av den försvunna kvinnans make, i dessa dagar kan nästan vem som helst hamna i häkte om polisen och åklagaren är på fel humör eller om det finns den minsta lilla misstanke enligt deras sätt att se på saken. Titta bara på Lambertz, en fd justiekansler fick sitta häktad pga en kvinnas vilda påståenden.

Polisen har kanske övervägt hypotesen om ett frivilligt försvinnande i det aktuella fallet men har än så länge inga direkta bevisa för detta.

Du kan ju inte hävda att det går att utesluta att hon rymt på nytt? För att utföra en sådan sak som hon gjorde i Polen 2013 så måste man nästan besitta vissa speciella egenskaper som person som inte förändras över tid?

En förvirrad person som har fått psykbryt brukar uppmärksammas ätt rejält av omgivningen. Det går inte osett förbi. Hade så varit fallet hade vi förmodligen för länge sedan vetat vart hon är.

Sedan är det stor skillnad på vad man fattar för beslut när man är 24 och när an är 32. Hjärnan har om inte annat mognat avsevärt. Räcker ju med att gå till sig själv så ser man ju en rejäl skillnad i både livsstil etc.
Senast redigerad av TomatKungen 2021-11-04 kl. 16:42.
Citera
2021-11-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är tyvärr kvinnornas ökning i grov brottslighet som står för det minskade gapet.

Du menar så. Tråkigt men det är ju inte feminismens agenda. Finns extremister överallt men det är ju irrelevant i denna tråden
Citera
2021-11-04, 17:12
Medlem
Citat:
Hennes historik i Polen talar för att hon försvunnit av egen fri vilja.

Jag och andra med mig kan inte se några omständigheter som pekar på att hon inte kan ha gjort en repris av sin tidigare flykt från make och barn.
Ännu en gång måste jag säga att jag står bakom ditt resonemang till 100%. Du är inne på rätt spår och har varit det från starten. Från dag ett av Beatas försvinnande till nu har det varit ett jättepussel av svårlagda bitar men kan man tänka lite så börjar bitarna att falla på plats. Jag tror mer på ett självmant försvinnande än suicid och snart får vi nog svar på denna gåta. Behövs fler i tråden som kan tänka brett!!
Citera
2021-11-04, 17:17
Medlem
Tror hon är död, och ligger någonstans vid en vägkant vid sträckan dalby stenbrott till Ystad. Där är det kanske chans att polisen inte letar eftersom det är utanför deras radie. Men en teori kunde ju vara att C tänkt just så. Ingen letar här, och sedan slängt väskan vid ystad för att vilseleda, hinner köra hem andra hållet ystad till Malmö och ta sig ett par glas och somnar. Alltså Han har kört runda från malmö, dalby, ystad, Malmö. Barnet larmar när mamma inte dyker upp, mamman kanske har talat om för barnet att han ska ringa 112 om hon inte kommer hem. Verkar vara en smart liten grabb, om man tittar på videon där de åker karusell så ser man att barnen är väldigt undernärda, vill inte vinka på sin pappa som filmar och B verkar ha blåtira bakom glasögonen. Den videon säger mycket. Så jag tror tyvärr Beatka har blivit mördad och dumpad av make. Går inte att bara försvinna spårlöst så länge, ja om du har en massa pengar att gömma dig med. Annars är det svårt. Eftersom söker efter B började omgående så hade hon hittats idag eller hon kommit fram. För så dum är man väl inte, värsta utredningen, bra att de gör det ordenligt denna gång.. Hoppas han erkänner snart..för allas frid..
Citera
2021-11-04, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam3eyedetektif
Tror hon är död, och ligger någonstans vid en vägkant vid sträckan dalby stenbrott till Ystad. Där är det kanske chans att polisen inte letar eftersom det är utanför deras radie. Men en teori kunde ju vara att C tänkt just så. Ingen letar här, och sedan slängt väskan vid ystad för att vilseleda, hinner köra hem andra hållet ystad till Malmö och ta sig ett par glas och somnar. Alltså Han har kört runda från malmö, dalby, ystad, Malmö. Barnet larmar när mamma inte dyker upp, mamman kanske har talat om för barnet att han ska ringa 112 om hon inte kommer hem. Verkar vara en smart liten grabb, om man tittar på videon där de åker karusell så ser man att barnen är väldigt undernärda, vill inte vinka på sin pappa som filmar och B verkar ha blåtira bakom glasögonen. Den videon säger mycket. Så jag tror tyvärr Beatka har blivit mördad och dumpad av make. Går inte att bara försvinna spårlöst så länge, ja om du har en massa pengar att gömma dig med. Annars är det svårt. Eftersom söker efter B började omgående så hade hon hittats idag eller hon kommit fram. För så dum är man väl inte, värsta utredningen, bra att de gör det ordenligt denna gång.. Hoppas han erkänner snart..för allas frid..

Vad är det för video? Vart kan man se denna?
Citera
2021-11-04, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Instämmer.
Till styrkande av att hon är emotionellt störd (droger inblandat?) visar med all önskvärd tydlighet att hon gick under jorden och hennes familj (sen 7 år) trodde hon var död i flera veckor. Det är så häpnadsväckande att det svårligen går att ta in utan att ålägga henne någon diagnos. Att vara suicidal (1500 pers/året tar livet av sig) är mer regel än undantag hos såväl psykiskt instabila kvinnor som män.

Vad gäller bilden med blåtiran så går det näppeligen sätta någon tilltro till att Beata -genom gammelmamman påstår CR orsakat den. För rättssäkerhetens skull får vi verkligen hoppas att inte den fyllebläckan ligger till grund för häktningen på sannolika skäl.

Tack Lawnmoverman2011 för att du orkar med den otäcka mobbing du utsätts för av dom som blir skitsura om inte Beata mördats.

Hm. Så du tänker att män och kvinnor som åker till andra länder för att försöka skapa ett bättre liv för sig och sina barn och under tiden de försöker skapa detta, lämnar barnen kvar hos medföräldern, är "emotionellt störda". Om du anser detta, ja då har vi många "emotionellt störda" människor världen över... Människor från fattiga länder/svåra förhållanden. Hur vet vi ens att hon inte hörde av sig och förmedlade sig den gången? Det är ju enbart hennes försmådde exmake som har uttalat sig om detta, i en skvallerblaska. Inte riktigt tillförlitlig uppgift. Hon kanske hörde av sig massor, men han var förbannad över hennes svek mot honom iom. att hon inte ville vara med honom. Vad vet vi, egentligen?

Och oavsett vad som hände så är det nutiden fallet handlar om. Folk kan faktiskt bli mördade vid 32 års ålder, trots att de drog från äkta hälft och barn när de var 24. Man kan ju inte hela tiden tro att "jaha, nu gjorde hon/han sådär igen". Det kan ju ha hänt något helt annat denna gång.
Citera
2021-11-04, 18:05
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Ännu en gång måste jag säga att jag står bakom ditt resonemang till 100%. Du är inne på rätt spår och har varit det från starten. Från dag ett av Beatas försvinnande till nu har det varit ett jättepussel av svårlagda bitar men kan man tänka lite så börjar bitarna att falla på plats. Jag tror mer på ett självmant försvinnande än suicid och snart får vi nog svar på denna gåta. Behövs fler i tråden som kan tänka brett!!

Tänka brett man kan göra men man måste också tänka djupt. Det funkar inte att lägga massa teorier utan att argumentera med fakta. Man kan inte bara säga: min teori är att hon stack för hon gjorde så 8 år sen. Berätta hur skulle det gå till från att hon var i Oxie.
Senast redigerad av ursalund 2021-11-04 kl. 18:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in