Citat:
Ursprungligen postat av
n.lite
Det hr har inget med privatiseringen att gra. Tro mig, jag har "fulbesiktat" bilar i 30 r.
Innan privatiseringen s lade man bara nn hundring p lmplig plats i bilen s att besiktningsmannen "rkade" hitta dem. Det funkade alltid, p alla stationer.
Idag r det betydligt svrare och dyrare. Personalen vet att risken r stor att dom ker dit och frlorar jobbet, men ett sms till rtt person och ngra tusenlappar via swish s funkar det fortfarande.
Var det inte Clearcar som frlorade sitt tillstnd att besikta bilar fr ngra r sedan efter att Swedac ftt nyss om att dom slppt igenom bilar som inte blivit godknda? Dom blev vl tvungna att stnga typ 80 stationer eller nt innan rendet lste sig p ngot vis.
Varfr har du gjort det i 30r?
Varfr inte se besiktningen som en frhllandevis billig tjnst som ger dig vgledning i vad du br underhlla och reparera och istllet lgga tid, energi och mutpengarna p det och som en inte helt oviktig bonus f en bil som det r ordning p?
Jag har full frstelse fr att du ville ha igenom nn gammal burk nr du var 18 men att nu vid (minst) 48 rs lder hlla p och pressa igenom bilar med defekter knns som ett ganska mrkligt beteende.
Det mesta av det bilprovningen kontrollerar vill man vl nd som vuxen ska fungera p bilen?
Eller kr du Diesel i en bil som r reggad som bensinare med lgre skatt eller vad r pongen?
Vad r det fr anmrkningar du mutat bort i 30r som r vrda mutpengarna och som du anser dig inte behva p dina bilar?