Citat:
Ursprungligen postat av
Knut-Anne
Han verkar vara både vindflöjel och mytoman.
Så han ville nog sälja, sedan kom Majkgård på honom, då ville han inte;
- Han hade skrivit under i mörkret endast belyst av ljusstakar
- Ebbas skogsskövling fick honom att bli mer förtvivlad än Lavskägge,
- Han förstod inte vad han skrivit under och när Ulf förklarade fick han en chock.
- Hon tjatade och tjatade.
Han skrev på förlikningen och var nöjd med den, sedan kom Majkgård på honom...
Lägg också märke till att alla Intervjuer med honom, skett på Odalgården, utom en som skedde i huset, men då syntes det att någon piffat till där, jag anar en kvinnlig hand.
Har du tillstymmelsen till bevis för att Esbjörn är påverkad av Majkgård?
Angående dina punkter:
•Att han upplevde att han inte såg vad han skrev under är anmärkningsvärt. Det är oxå anmärkningsvärt att inte Ebba såg till att han hade kontraktet ett par dagar för överseende. Alla vet att man behöver mera tid att ta in kunskap när man är över 80 år. Enligt uppgifter här hade Esbjörn ett eget kontrakt med sig vid kontraktsskrivningen. Ett hyreskontrakt kontrakt. Det tyder enligt mig på att han inte riktigt var på det klara med vad som skulle ske.
• Att han ansåg sig ha rätt att bli så berörd av att Ebba hugger ner träd tyder enligt mig på att han faktiskt inte riktigt fattade att han hade sålt. Om han fattade att han sålt tyder det på att han hade uppfattat situationen som att han skulle få vara med och råda om hur renoveringen skulle ske.
• Han säger ju själv att han trodde det var något dokument som skulle undertecknas innan kontraktet skrevs. Har du något som talar för att han ljuger? Han säger ju vidare att det var Ulf som förklarade innebörden i kontraktet för honom. Vad får dig att misstro att det var så?
• Att Ebba tjatade och tjatade är väl ställt bortom all tvivel. Esbjörn hade ju vittnen som bekräftade hans utsago på dem punkten.