2021-11-15, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Att Esbjörn inte riktigt är som alla andra är vi överens om.

Det vi kan säga med bestämdhet är att Esbjörn ej ville sälja huset som Ebba äger.

Tvärtom faktiskt.

Det vi kan säga med bestämdhet är att Esbjörn ville sälja huset som Ebba äger.

Ty, han har själv berättat i domstol under den förberedande förhandlingen att så var fallet.
2021-11-15, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nu har jag i alla fall löst mysteriet om varför inte Svea Hovrätt fått något ärende än, fick svar från Uppsala Tingsrätt med följande innehåll.

De har alltså väntat i åtta dagar för att Ebba Buschs om bud ska ha en chans att ansluta till överklagandet om Ebba Busch så hade önskat.

Imorgon går ärendet vidare, antar att det kommer att noteras på dagboksbladet.

Vi får se vad beslutet blir, din tipsrad verkar ju bra, helgarderad kan man ju tycka

Notera dock att Ebba/Katrin enligt dagboksbladet inte blivit informerade om överklagan från Esbjörn.
2021-11-15, 16:01
Medlem
Citat:
Jag har haft mer kontakt nu med Uppsala tingsrätt, de skickar ärendet till Svea Hovrätt imorgon med motiveringen som följer.

Ärendet ansågs inte brådskande så de väntade tills de åtta dagarna gått.

Ja, jag såg detta sen
2021-11-15, 16:03
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Notera dock att Ebba/Katrin enligt dagboksbladet inte blivit informerade om överklagan från Esbjörn.

Jag noterade det och tycker att det är ett djävla slarv, det ska fan noteras på dagboksbladet för ordningens skull.

Visserligen så fick de ju veta det via media men någon djävla ordning måste det vara i en domstol för att travestera en känd före detta partiledare.
2021-11-15, 16:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Ja, jag såg detta sen

Bra!
2021-11-15, 16:10
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Det är bara Ebbaisterna som orkar märker jag. Salig äro Ebba som har denna outtröttliga skara av försvarare.

Har ni inga jobb? Ni sitter ju här dygnet runt och skriver hundratusentals inlägg, varav de flesta innehåller rena påhitt och antaganden om Esbjörn samt ett ohälsosamt försvarande av Ebbas agerande.

Det är synd att denna fråga fått ta fokus från politiken, gnäller Ebba.

Det är ju knappast medias fel, utan hennes. Självklart har hennes husaffär överskuggat allt de senaste åren. Det är ju därför hon skulle ha avgått eller tagit timeout när detta drog igång. Faktum att Ebba biter sig kvar visar att hon anser sig viktigare än det parti hon företräder. Att inte partiet kickat henne tyder på att även tongivande personer inom partiet sätter hennes person före partiets ve och väl.

När jag ändå är igång.

Vidare sa Ebba att det inte är Esbjörn som ligger bakom att han ångrat sig. Utan personer bakom honom. Detta utan att det finns någon form av bevis på att så är fallet. Det faktum att hon gång på gång hävdar att Esbjörn påverkas av sin omgivning. Tyder på att hon ser honom som en dement gammal farbror som är oförmögen att fatta egna beslut.

Att hon trotts detta valde att genom tjat, uppvaktande och maffialiknande metoder tillförskansat sig hans hus är anledningen till att denna fråga tagit fokus från politiken för KD är helt och hållet Ebbas förtjänst.

Det ÄR medias fel att media skriver om fastighetsaffären. De bestämmer vad de vill skriva om och hur. Att det hamnade till medias kännedom är Esbjörn och hans anhangs fel. Oavsett vem som har agerat felaktigt, så hade det inte kommit till varken vår eller medias kännedom om parterna hade satt sig ner och löst det uppkomna problemet tillsammans.

Varför skulle någon behöva ta timeout eller avgå, när de bevisligen inte gjort fel? Att Esbjörns ombud gick med på förlikningen och förlikningens villkor tyder på att de inte har något juridiskt att gå på.

Ebba har fått förnyat förtroende av rikstinget att sitta kvar och där är det enlig tidningen en åttahundra företrädare som var med. Kan inte deras stadgar, men tvivlar på att det är något annat än ett majoritetsbeslut som ligger bakom återvalet av henne. Jag tycker det är helt sunt att en organisations medlemmar väljer vem som ska dess företrädare. Mer märkligt skulle det vara om tex sossarna valde partiledare för KD.

Att Ebba vet mer än vad som framkommit i media, ser jag som lika självklart det. Du kan själv se det nu, med egna ögon. Hur kommer det sig att Esbjörn ångrar även förlikningen? Är han osams med sig själv, eller är det andra krafter som styr? Man behöver inte vara dement för att bli påverkad och man behöver inte vara oförmögen att fatta egna beslut för att man blir påverkad. Du och jag blir påverkade varje dag att ta vissa beslut. Kallas för reklam. Ebba har kallat Esbjörn för lite egen och det har väldigt lite med kognitiv förmåga att göra.

Du kan inte ta i lite mer än att jämföra fastighetsaffären med maffialiknande metoder? Jag ser inga hot, inget våld, inga kidnappningar, inga klaner som ligger bakom, inga mutor, ingen organiserad brottslighet alls faktiskt. Ebba har lagligen köpt fastigheten för ett relativt rimligt pris.
2021-11-15, 16:10
Medlem
Ser på Mr Koll om Esbjörn
"Han har åtalats vid domstol i ett rättsfall av brottmålkaraktär och en dom har fallit. "

Kan någon berätta vad det gäller? Jag orkar inte läsa igenom 4500 sidor som om någon kan länka till inlägg vore jag tacksam.
2021-11-15, 16:22
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det ÄR medias fel att media skriver om fastighetsaffären. De bestämmer vad de vill skriva om och hur. Att det hamnade till medias kännedom är Esbjörn och hans anhangs fel. Oavsett vem som har agerat felaktigt, så hade det inte kommit till varken vår eller medias kännedom om parterna hade satt sig ner och löst det uppkomna problemet tillsammans.

Varför skulle någon behöva ta timeout eller avgå, när de bevisligen inte gjort fel? Att Esbjörns ombud gick med på förlikningen och förlikningens villkor tyder på att de inte har något juridiskt att gå på.

Ebba har fått förnyat förtroende av rikstinget att sitta kvar och där är det enlig tidningen en åttahundra företrädare som var med. Kan inte deras stadgar, men tvivlar på att det är något annat än ett majoritetsbeslut som ligger bakom återvalet av henne. Jag tycker det är helt sunt att en organisations medlemmar väljer vem som ska dess företrädare. Mer märkligt skulle det vara om tex sossarna valde partiledare för KD.

Att Ebba vet mer än vad som framkommit i media, ser jag som lika självklart det. Du kan själv se det nu, med egna ögon. Hur kommer det sig att Esbjörn ångrar även förlikningen? Är han osams med sig själv, eller är det andra krafter som styr? Man behöver inte vara dement för att bli påverkad och man behöver inte vara oförmögen att fatta egna beslut för att man blir påverkad. Du och jag blir påverkade varje dag att ta vissa beslut. Kallas för reklam. Ebba har kallat Esbjörn för lite egen och det har väldigt lite med kognitiv förmåga att göra.

Du kan inte ta i lite mer än att jämföra fastighetsaffären med maffialiknande metoder? Jag ser inga hot, inget våld, inga kidnappningar, inga klaner som ligger bakom, inga mutor, ingen organiserad brottslighet alls faktiskt. Ebba har lagligen köpt fastigheten för ett relativt rimligt pris.
Media lever på att skriva. Det är deras skyldighet att bevaka. Dessutom är media gamar. Men media hade skrivet på samma sätt vilken toppolitiker det än hade gällt. Media gör inga särskilda regler för Ebba.

Det är bullshit att säga att detta inte hade kommit till medias kännedom om inte Esbjörn tagit kontakt med dom. Detta hade blivet uppmärksammat av media senast när Ebba lämnade in tvisten, oavsett Om Esbjörn gett någon intervju eller inte.

Dessutom är det Ebba som har snackat mest med media sammantaget. Hon uttalar sig ju (plumt och klumpigt) om detta hela tiden. Vad har Esbjörn själv uttalat sig? Två, tre gånger?

Ebba hade behövt ta timeout för hennes agerande påverkar partiet negativt. Och att vad Ebba styr med på sin fritid gör att partiet radar i väljarstöd är Ebbas och inte medias fel. Gjorde jag inte det tydligt i förra inlägget?

Fast vad Ebba vet eller tror om Esbjörns omgivning tolkas ju bara som undanflykter eller skvaller så länge hon inte underbygger sina uttalade med fakta.
2021-11-15, 16:26
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyF
"Han har åtalats vid domstol i ett rättsfall av brottmålkaraktär och en dom har fallit. "

Kan någon berätta vad det gäller? Jag orkar inte läsa igenom 4500 sidor som om någon kan länka till inlägg vore jag tacksam.

Read all about it!

https://www.docdroid.net/2WkfPmV/uppsala-tr-b-5628-20-aktbil-20-dom-esbjorn-bolin-kopia-av-d-pdf
2021-11-15, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyF

Han körde mot rött ljus och körde på och skadar en flicka på cykel som var på övergångsstället. Han blev dömd för detta.
2021-11-15, 16:28
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Bra!

Nu är länken till överklagandet borta.

Har du möjlighet att lägga upp den igen.
2021-11-15, 16:31
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Att Esbjörn inte riktigt är som alla andra är vi överens om.

Det vi kan säga med bestämdhet är att Esbjörn ej ville sälja huset som Ebba äger.
Han verkar vara både vindflöjel och mytoman.

Så han ville nog sälja, sedan kom Majkgård på honom, då ville han inte;
  • Han hade skrivit under i mörkret endast belyst av ljusstakar
  • Ebbas skogsskövling fick honom att bli mer förtvivlad än Lavskägge,
  • Han förstod inte vad han skrivit under och när Ulf förklarade fick han en chock.
  • Hon tjatade och tjatade.

Han skrev på förlikningen och var nöjd med den, sedan kom Majkgård på honom...

Lägg också märke till att alla Intervjuer med honom, skett på Odalgården, utom en som skedde i huset, men då syntes det att någon piffat till där, jag anar en kvinnlig hand.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in