2021-11-15, 16:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Nu är länken till överklagandet borta.

Har du möjlighet att lägga upp den igen.

Du har PM
2021-11-15, 16:42
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Med tidigare obstruerande mot sina egna underskrifter och påståenden att han varken skrivit eller sagt så, ser jag det som fullt möjligt att både förhandlingar och förlikning är dokumenterad.
Vad gäller Binninge är han fortfarande ombud via fullmakt i tingsrättens dokument.
Han har rätt att vara medhörare, men inte rådgivare, då advokat sköter förlikningsförhandlingar.
MPL som var den som anlitade sin vän från RO och förlikningsundertecknandet skedde i hennes hem.
Så ja jag håller för troligt att även Binninge lyssnat via Teams eller via vanligt mobilsamtal.
Klokt inlägg för varför i hela fridens namn skulle JB ljuga om det. Efter sig själv känner man andra så det ligger väl där för dessa som har så svårt å tro det jag skriver och det spelar heller ingen roll om det så är till gubbens fördel eller nackdel ty allt vad JB säger verkar de ha fått till att ska vara lögner. Sen har jag inte helt klart sagt att förlikningsmötet är inspelat utan endast själva undertecknandefasen och i annan lokal men även det kan ha spelats in då Binninge var med på telefon. Det kommer ni väl ihåg att Esbjörn själv sa till pressen, att en var med på telefon?!

Ska nu sluta förmedla några mer sanningar/lögner ( < valfritt val) om vad som kan tänkas utspela sig i detta fall och som jag känner till men inte ni här i denna tråd. Ja varför skulle ni vilja ha mer av en nyttig idiot?

En spekulation från min sida dock som slutkläm. Jag är tämligen säker på att det är den sekretessbelagda punkt 4 som spökar. En stor skillnad på om Esbjörn fått klart för sig att Ebba inte ska flytta in förrän t.ex. om 3 år och att han ska ha full tillgång till huset under tiden och om samma tidsbegränsning finns men med tillägget att Ebbas bygg o renoveringsjobbare kommer att iordningställa huset under tiden utan att Esbjörn på något sätt har rätt att bestämma hur och var samt med vad.
Senast redigerad av kubun 2021-11-15 kl. 16:45.
2021-11-15, 16:46
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Han verkar vara både vindflöjel och mytoman.

Så han ville nog sälja, sedan kom Majkgård på honom, då ville han inte;
  • Han hade skrivit under i mörkret endast belyst av ljusstakar
  • Ebbas skogsskövling fick honom att bli mer förtvivlad än Lavskägge,
  • Han förstod inte vad han skrivit under och när Ulf förklarade fick han en chock.
  • Hon tjatade och tjatade.

Han skrev på förlikningen och var nöjd med den, sedan kom Majkgård på honom...

Lägg också märke till att alla Intervjuer med honom, skett på Odalgården, utom en som skedde i huset, men då syntes det att någon piffat till där, jag anar en kvinnlig hand.
Har du tillstymmelsen till bevis för att Esbjörn är påverkad av Majkgård?

Angående dina punkter:
•Att han upplevde att han inte såg vad han skrev under är anmärkningsvärt. Det är oxå anmärkningsvärt att inte Ebba såg till att han hade kontraktet ett par dagar för överseende. Alla vet att man behöver mera tid att ta in kunskap när man är över 80 år. Enligt uppgifter här hade Esbjörn ett eget kontrakt med sig vid kontraktsskrivningen. Ett hyreskontrakt kontrakt. Det tyder enligt mig på att han inte riktigt var på det klara med vad som skulle ske.

• Att han ansåg sig ha rätt att bli så berörd av att Ebba hugger ner träd tyder enligt mig på att han faktiskt inte riktigt fattade att han hade sålt. Om han fattade att han sålt tyder det på att han hade uppfattat situationen som att han skulle få vara med och råda om hur renoveringen skulle ske.

• Han säger ju själv att han trodde det var något dokument som skulle undertecknas innan kontraktet skrevs. Har du något som talar för att han ljuger? Han säger ju vidare att det var Ulf som förklarade innebörden i kontraktet för honom. Vad får dig att misstro att det var så?

• Att Ebba tjatade och tjatade är väl ställt bortom all tvivel. Esbjörn hade ju vittnen som bekräftade hans utsago på dem punkten.
2021-11-15, 16:55
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Har du tillstymmelsen till bevis för att Esbjörn är påverkad av Majkgård?

Angående dina punkter:
•Att han upplevde att han inte såg vad han skrev under är anmärkningsvärt. Det är oxå anmärkningsvärt att inte Ebba såg till att han hade kontraktet ett par dagar för överseende. Alla vet att man behöver mera tid att ta in kunskap när man är över 80 år. Enligt uppgifter här hade Esbjörn ett eget kontrakt med sig vid kontraktsskrivningen. Ett hyreskontrakt kontrakt. Det tyder enligt mig på att han inte riktigt var på det klara med vad som skulle ske.

• Att han ansåg sig ha rätt att bli så berörd av att Ebba hugger ner träd tyder enligt mig på att han faktiskt inte riktigt fattade att han hade sålt. Om han fattade att han sålt tyder det på att han hade uppfattat situationen som att han skulle få vara med och råda om hur renoveringen skulle ske.

• Han säger ju själv att han trodde det var något dokument som skulle undertecknas innan kontraktet skrevs. Har du något som talar för att han ljuger? Han säger ju vidare att det var Ulf som förklarade innebörden i kontraktet för honom. Vad får dig att misstro att det var så?

• Att Ebba tjatade och tjatade är väl ställt bortom all tvivel. Esbjörn hade ju vittnen som bekräftade hans utsago på dem punkten.
Han skrev under mitt på dagen i Augusti, han har inte hållit sig till ett skäl för sin ånger han har växlat.
Han är som en liten unge som hittar på ett flertal historier varför rutan är pajad, det blir inte trovärdigt.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-11-15 kl. 16:58.
2021-11-15, 16:55
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Han körde mot rött ljus och körde på och skadar en flicka på cykel som var på övergångsstället. Han blev dömd för detta.
Ja och det var inget risktagande vid gul/rött utan cykelöverfartens ljus var grönt. Han såg helt enkelt varken ljus eller flickan på cykeln och han var drog o alkofri. Även detta ett klart tecken på att han är mer än som Ebba i damage control kallade det "lite egen".
2021-11-15, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja och det var inget risktagande vid gul/rött utan cykelöverfartens ljus var grönt. Han såg helt enkelt varken ljus eller flickan på cykeln och han var drog o alkofri. Även detta ett klart tecken på att han är mer än som Ebba i damage control kallade det "lite egen".
Påkörningen liknar väl tyvärr så många andra påkörningar i liknande situationer där föraren missar uppmärksamheten eller chansar eller nåt.
Det finns väl en del som är pga ålder, typ långsam reaktion eller demens. Finns även övermod pga sturskhet eller ungdom.
Men inga såna orsaker finns nämnda i dom eller från förhör, så det är bedömt av rättsliga företrädarna att det är en olycka. Inte nån som är ”egen”. Vad nu det är.

Snarare visar förhören en man med imponerande minne, syn och observationsförmåga för sin ålder.
2021-11-15, 17:31
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Media lever på att skriva. Det är deras skyldighet att bevaka. Dessutom är media gamar. Men media hade skrivet på samma sätt vilken toppolitiker det än hade gällt. Media gör inga särskilda regler för Ebba.

Det är bullshit att säga att detta inte hade kommit till medias kännedom om inte Esbjörn tagit kontakt med dom. Detta hade blivet uppmärksammat av media senast när Ebba lämnade in tvisten, oavsett Om Esbjörn gett någon intervju eller inte.

Dessutom är det Ebba som har snackat mest med media sammantaget. Hon uttalar sig ju (plumt och klumpigt) om detta hela tiden. Vad har Esbjörn själv uttalat sig? Två, tre gånger?

Ebba hade behövt ta timeout för hennes agerande påverkar partiet negativt. Och att vad Ebba styr med på sin fritid gör att partiet radar i väljarstöd är Ebbas och inte medias fel. Gjorde jag inte det tydligt i förra inlägget?

Fast vad Ebba vet eller tror om Esbjörns omgivning tolkas ju bara som undanflykter eller skvaller så länge hon inte underbygger sina uttalade med fakta.

Esbjörn har inte i egen person gått till media, men hans närstående har haft klippkort dit. Hans första ombud berättade allt för media, både sanningar och lögner. Ofta visste media vad Binninge skulle lämna in, redan innan han lämnat in det.

Media skriver definitivt inte på samma sätt för alla toppolitiker. De borde göra så, men det är inte så.

Hade Esbjörn och Ebba satt sig ner och faktiskt pratat med varandra (i sällskap av erfarna och kunniga juridiska ombud) så hade det aldrig blivit den här soppan. Esbjörn hade fått reda på vad hans möjligheter var och Ebba likaså. Stämningen bygger på att de inte ens kunde träffas och göra upp.

Sist Ebba underbyggde sitt uttalande med konkreta fakta, så kallades det för förtal.
2021-11-15, 17:37
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Han skrev under mitt på dagen i Augusti, han har inte hållit sig till ett skäl för sin ånger han har växlat.
Han är som en liten unge som hittar på ett flertal historier varför rutan är pajad, det blir inte trovärdigt.
Att han skrev på i Augusti vet jag. Dock har jag bara läst tidpunkten här, så den ser jag inte som bekräftad.

Tidpunkten är dock inte så viktig. Om inte Ebba och väninnan hällde i Esbjörn alkohol för att få honom att skriva på vill säga.

Att gamla ögon kan ha svårt att se även mitt på dagen är väll ganska väldokumenterat. Så Ebbas väninna fick peka var han skulle skriva kan vi ju vara överens om att han inte riktigt såg.

Han är som en liten unge säger du. Det är ju exakt så man brukar beskriva dement människor. Jag tycker förvisso inte att det är konstigt att varför man ångrat sig förändras och utvecklas över tid. Jag tycker att det är ganska allmänmänskligt. Men det är spännande att du beskriver honom som ett litet barn och Ebba beskriver honom som glasklar.
2021-11-15, 17:44
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Esbjörn har inte i egen person gått till media, men hans närstående har haft klippkort dit. Hans första ombud berättade allt för media, både sanningar och lögner. Ofta visste media vad Binninge skulle lämna in, redan innan han lämnat in det.

Media skriver definitivt inte på samma sätt för alla toppolitiker. De borde göra så, men det är inte så.

Hade Esbjörn och Ebba satt sig ner och faktiskt pratat med varandra (i sällskap av erfarna och kunniga juridiska ombud) så hade det aldrig blivit den här soppan. Esbjörn hade fått reda på vad hans möjligheter var och Ebba likaså. Stämningen bygger på att de inte ens kunde träffas och göra upp.

Sist Ebba underbyggde sitt uttalande med konkreta fakta, så kallades det för förtal.
Att Ebba skulle vara extra utsatt av media är bara bullshit och det vet du. Du tror alltså att om Jimmie eller Annie betet sig som Ebba gjort att media inte skulle skrivet om det, eller skrivet om det på ett annat sätt?

Ja ja, det står dig fritt att tro som du vill.Dock framstår det i andras ögon som en bortförklaring från någon som inte har rent mjöl i påsen.

Att Johann uttalat sig oftare i media än Ebba tror jag inte. Jag upplever att Ebba är den som pratar mest om detta. Ingen annan u denna härva har ju heller inte råkat prata sig till en förtalsdom än hon. Men vad du menar med din sista menig om förtal vet jag inte.
2021-11-15, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Påkörningen liknar väl tyvärr så många andra påkörningar i liknande situationer där föraren missar uppmärksamheten eller chansar eller nåt.
Det finns väl en del som är pga ålder, typ långsam reaktion eller demens. Finns även övermod pga sturskhet eller ungdom.
Men inga såna orsaker finns nämnda i dom eller från förhör, så det är bedömt av rättsliga företrädarna att det är en olycka. Inte nån som är ”egen”. Vad nu det är.

Snarare visar förhören en man med imponerande minne, syn och observationsförmåga för sin ålder.

Enl Norsteds svenska ordbok
Egen - Med negativ värdering, egendomlig, underlig ex. Gubben verkar lite egen

Esbjörn-gubben nämns av Ebba som glasklar men lite egen. Menade hon att han var både tom i bollen o knäpp kanske?
2021-11-15, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Du kan väl då svara på varför den svenska kronofogdemyndigheten, till ganska nyligen har velat att Esb ska göra rätt för sig då han har haft en skuld till KFM.

Att inte betala utestående skulder till den svenska staten ligger högt upp på listan av brott som staten vill ska regleras så snart som möjligt.

PS. DU får gärna visa varifrån Esb plötsligt fått pengar för att reglera dessa pengar. Det finns en möjlighet att Esb avyttrat sina BRF:er, men det verkar som Esb har dessa kvar. Värifrån Kommer pengarna? Skattemyndigheten
är väldigt intresserad av detta DS.

Har för mig att det handlade om några obetalda hyror pga att Esbjörn använde flera adresser.
Förmodligen småsummor i de hela!

Hans pension räckte säkert för att betala KFM.
2021-11-15, 17:56
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Har för mig att det handlade om några obetalda hyror pga att Esbjörn använde flera adresser.
Förmodligen småsummor i de hela!

Hans pension räckte säkert för att betala KFM.
Det talar ju till och med för att han är i behov av hjälp med sin ekonomi och att Team Esbjörn handlade rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in