2021-11-10, 08:19
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jag antar att jag är vad ni kallar wrinkle brained ape. Jag tänker själv.

Knappast, du har ju inte presenterat data eller någon orsak öht som bidragit till att du ändrat åsikt. Att du varit tjackis ger dig ingen särskild auktoritet på ämnet.
Citera
2021-11-10, 09:52
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Knappast, du har ju inte presenterat data eller någon orsak öht som bidragit till att du ändrat åsikt. Att du varit tjackis ger dig ingen särskild auktoritet på ämnet.
Det är ingen vits att lägga energi på att presentera någonting eller förklara orsaker.

Jag vet redan att det enda jag kommer få som svar är att jag är en betald shill från citadel.
Alla som säger emot är ju det. Eller hur?

Därför avstår jag från att göra det precis som jag inte försöker övertyga religiösa att de har fel. Inte värt mödan. Alla får tro vad de vill.
Sist jag försökte diskutera på en vettig nivå blev jag attackerad av en av sektdårarna.

Jag har ett par gme för att jag tycker att det är spännande var de ska ta företaget, inte för moass.

Att jag hittade gme före er andra och startade tråden kanske smäller högre när det kommer till auktoritet ?
Men nej, superstonkarna vet nog bäst ändå...
Senast redigerad av bajssprutan 2021-11-10 kl. 10:13.
Citera
2021-11-10, 10:14
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Det är ingen vits att lägga energi på att presentera någonting eller förklara orsaker.

Jag vet redan att det enda jag kommer få som svar är att jag är en betald shill från citadel.
Alla som säger emot är ju det. Eller hur?

Därför avstår jag från att göra det precis som jag inte försöker övertyga religiösa att de har fel. Inte värt mödan. Alla får tro vad de vill.

OK, men du förstår säkert själv varför det inte är särskilt övertygande.

”Jag har ändrat åsikt men jag tänker inte berätta varför. Ni tycker säkert att jag är jättesmart och förresten brukade jag ta en massa amfetamin förr i tiden.” Det är inget vinnande argument direkt.

Kul att du tagit dig ur ditt missbruk iaf!
Citera
2021-11-10, 10:33
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
OK, men du förstår säkert själv varför det inte är särskilt övertygande.

”Jag har ändrat åsikt men jag tänker inte berätta varför. Ni tycker säkert att jag är jättesmart och förresten brukade jag ta en massa amfetamin förr i tiden.” Det är inget vinnande argument direkt.

Kul att du tagit dig ur ditt missbruk iaf!
Återigen försöker jag inte övertyga någon.
Jag gav ett svar på varför jag inte är troende.
Att utveckla utöver det jag gjorde är bortkastad tid eftersom alla har sin övertygelse klar.

Det var 15 år sen och inget direkt problematiskt missbruk, det var riktigt jävla skoj faktiskt. Inte särskilt konstruktivt dock.
Citera
2021-11-10, 18:11
Medlem
Det går att skicka in W-8BEN blanketten digitalt nu på Computershare när man fått tillgång till sitt konto.

Jag har fått båda breven nu och kommer åt mitt konto. När man skrivit in verifieringskoden och därmed fått full tillgång till sitt konto så står det att profilen är 80 % ifylld. Det visas då rätt tydligt att dom vill att man ska fylla i "tax residency" för att profilen ska vara 100 % klar. Där kan man skicka in en digital variant av W-8BEN och bekräfta vilket land man är bosatt i.

Tror att Computershare har fixat denna funktion ganska nyligt i och med att dom har fått så många nya kunder utanför Nordamerika. Tidigare verkar man ha behövt skriva ut W-8BEN blanketten och skicka in den med vanligt brev.
Citera
2021-11-11, 11:09
Medlem
La in min troligtvis sista DRS idag morgon till CS på 2 shares från IBKR.
1XX aktier hos CS.

Upp till andra att avsluta.
Citera
2021-11-11, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickyroma20
Det går att skicka in W-8BEN blanketten digitalt nu på Computershare när man fått tillgång till sitt konto.

kan instämma, det går att lägga den digitalt nu när du har tillgång till ditt konto. deras twitter har konfirmerat det.

La in min troligtvis sista DRS idag morgon till CS på 2 shares från IBKR.
1XX aktier hos CS.

Upp till andra att avsluta.
Citera
2021-11-11, 22:22
Medlem
läst att vi är uppe i 40% nu... tror att det är ett mörkertal på 10-20% iaf.
Citera
2021-11-12, 09:24
Medlem
Lagerkommandants avatar
Nu ska jag sticka ut hakan igen och riskera att göra mig själv till åtlöje.

Det här är rena spekulationer, ingen källa.

Lanseringen av NFT-delen av GameStops verksamhet är planerad lagom till julhandeln i år.
Med reservation för eventuella förseningar, men planen ligger där.
Citera
2021-11-12, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Nu ska jag sticka ut hakan igen och riskera att göra mig själv till åtlöje.

Det här är rena spekulationer, ingen källa.

Lanseringen av NFT-delen av GameStops verksamhet är planerad lagom till julhandeln i år.
Med reservation för eventuella förseningar, men planen ligger där.

Jag tror vi kommer få se något announcement innan november är slut. Dvs är det ett givet tillfälle att ladda på lite stonks nu.
Citera
2021-11-15, 16:14
Stackars Ryan Cohen har liten snopp. Då måste man köpa mer av sympati.
Citera
2021-11-15, 16:54
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Stackars Ryan Cohen har liten snopp. Då måste man köpa mer av sympati.

Axien upp +2,4% just nu på den nyheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in