2021-11-15, 15:40
Medlem
Mr.Stanleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apaniorten
Låter ju som något fullständigt hittepå. Källa? Antar att du bara har hörsägen

Nej det var ett riktigt fall, tack till george.sthlm.

Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
"
julafton 1999 mördade en 41-årig pappa sin elvaåriga dotter i Skogås, söder om Stockholm. Pappan utsatte flickan för utdragen misshandel i en ritual som slutade med att han kvävdes henne till döds med en bibel. Pappan dömdes till livstids fängelse."

finns fler fall, Borås:
https://www.gp.se/nyheter/sverige/trodde-dottern-var-en-h%C3%A4xa-1.698735
https://www.svt.se/opinion/samre-integration-ligger-bakom-okande-exorcism
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jPm439/doms-till-fangelse-for-exorcism
Citera
2021-11-15, 15:41
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
"Den barnfamilj det handlar om kommer från Fatickregionen i Senegal. Pappan invandrade till Sverige 2006 och är svensk medborgare sedan 2011. Han gifte sig två veckor efter att han fått svenskt medborgarskap med en senegalesisk kvinna som året därpå kom till Sverige. Tillsammans har paret fått två barn, flickan född 2014 och den nu avlidne pojken född 2018."

Från Samnytt

Finns det någon trovärdig källa?
Citera
2021-11-15, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Bilden i Samnytt är lite märklig, gräset är grönt och en ambulanssjukvårdare går i kortärmad tröja bredvid båren.

Känns inte som det är 14:e november klockan 22 med nollgradigt i luften....

Här är det grönt gräs i trädgårdarna.
Kortärmat då man spritar sina händer, armar och otympligt med ytterkläder.

Det sägs i nåt inläg att det fördes ut en vit man i handfängsel.
Den som ska vara pappan sägs i media vara skadad/ha skadat sig själv, det lutar mera åt den som förs iväg på bår.
Citera
2021-11-15, 15:46
Medlem
Utdrivning av demoner?
Citera
2021-11-15, 15:47
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Vad är det med Sverige som får en flykting att vilja döda sina egna barn efter tio år som medborgare? Är vi så dåliga på att ta hand om våra nya svenskar? Ett underbetyg till svensk flyktingpolitik, socialtjänst och hela det svenska samhället.

Felet är att Sverige frikostigt delar ut medborgarskap utan några som helst kontroller på utbildning, psykologiska sjukdomar och uppskattad förmåga till att integrera sig i det svenska samhället.

Vid en seriös screening hade mentalfallet pappan inte fått vare sig uppehållstillstånd eller medborgarskap.
Citera
2021-11-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Civiliserat av Senegal mannen. Fyfan asså.

Ambulanspersonalen kan väl omöjligen veta vad exakt som hänt mer än att de ska hämta en skadad man? Tycker också det känns olustigt att alla småfnissar sådär
Ärlig talat, tror du att ambulanspersonalen är helt dumma i huvudet? Deras kollegor har just hämtat två knivskurna mosade döende barn under deras balkong. Nu har de hämtat pappan med självförvållade skador i lägenheten. Ambulansperonalen har dessutom säkert pratat med polisen på plats och du tror inte att de förstår vad som har hänt?
Citera
Medlem
Leavy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFrank
Du skojar va?
Innan alla dömer och spyr ur sig divärse obehagliga uttryck kanske man kan dämpa sig lite för att visa respekt mot barnen, vilken fruktansvärt olycklig situation, hur kan det hända, jag menar våldet bara ökar blir grövre inte ens barnen hår fria. Porta dessa 2 människor från sverige dom har missbrukat sin rätt att sätta sina fötter på svensk mark

Men återigen var fanns socialtjänsten
Citera
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Finns det någon trovärdig källa?
Samnytt är betydligt pålitligare än t,ex Aftonbladet och dom andra tidningarna. SvD skriver fortfarande att barnen ramlat ut genom fönstret.
Citera
2021-11-15, 15:50
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodDog
"Flykting"?
Han måste ju rimligtvis vara arbetskraftsinvandrare och ha karriär i Sverige.

Det är inget krig i Senegal och bryter det ut oroligheter finns grannländer som Liberia, Sierra Leone mm.
Så extremt rasistiska svarta är mot vita i dessa länder är det konstigt att de skulle vilja bo i Europa.

I Senegal talar de flesta franska och då är det väl Frankrike som gäller i så fall.
Senegal en före detta fransk koloni så då har snubben redan haft en inträdesbiljett till Frankrike och till Europas smörgåsbord sedan vidare då till norra Skandinavien och Sverige där de feta rätterna serveras.
Citera
2021-11-15, 15:51
Medlem
Leavy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Djävligt osmakligt av personalen att skratta...två små barn svårt skadade (varav ett avlider) av mannen som ligger på båren. Och dom småskrattar...visa respekt förfan!!
Snälla. Hacka inte på människorna som befann sig på brottsplatsen, dom måste vara djupt chockade och då reagerar alla olika........
Citera
2021-11-15, 15:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Jag är ingen expert på alla barnamord som funnits, så vågar inte svara på det exakt.
Men, du kan vända på resonemanget också. Om inte folk anmälde till socialtjänsten så pass mkt som de ändå gör. Och om inte socialtjänsten gjorde massiva insatser i tonvis av familjer. Förra året var ca 27.000 barn någon gång under året placerade utanför hemmet. Då räknar jag inte öppenvårdsinsatser.
(Och så klart om inte psykiatrin fanns).
Så kan jag nästan garantera dig att barnamord skulle vara hyfsat mycket vanligare än vad det är, idag. Som tur är, är detta fallet som här, fortfarande inte tillnärmelsevis något ”vanligt” scenario. Utan en kraftigt avvikande händelse.

Jag kritiserade inte i första hand socialtjänsten (Även om de gör misstag) utan vände mig mot att många i tråden förutsätter att ingen i huset försökt göra något.
Citera
2021-11-15, 15:54
Medlem
JulietsBleedings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Lite OT nu men: angående ambulansföraren som ser ut att skratta, det har framkommit i tråden att man genom att skämta osv håller sig lugn i en situation som annars i stunden skulle bli väldigt psykiskt påfrestande. Det må så vara. Jag har arbetat i vården i drygt tio år och även på akutmottagning, dock aldrig ute i fält. Jag skulle personligen aldrig skämta lr dylikt i en sån här situation, möjligen efteråt. Sen anser jag att den här specifika personen inte ska behöva bära hundhuvud, han gjorde garanterat sitt jobb. MEN: jag har själv varit med om en situation där jag hämtades med ambulans och hade väldiga smärtor, och vid det tillfället satt personalen i bilen och ”snicksnackade ”, dvs pratade lite allmänt och småskojade med varandra över huvudet på mig. Jag upplevde denna grej som jobbig och önskar att de istället haft fokus på att lugna mig som var i chock både pga psykiskt trauma samt smärta. Sen var de såklart ändå duktiga och omhändertagande, men jag tror att det ibland blir fel, och att man inte alltid tänker sig för.

Stämmer. Hade oturen att behöva åka in i ilfart.
Upplevde att allt skämtande (med mig, med kollegor, om kollegor, föraren) även på akuten minskade min rädsla markant.
Det är en bra strategi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in