2021-11-15, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFrank
Well, I värsta fall så är det du som blir upphackad och nedkastad från en balkong.
Så ser verkligheten ut.

Då får det bli så. Hellre moral än att va en jävla ynkrygg. Det är därför Sverige är som det är, för alla är så sjukt rädda. Åk till våra grannländer, redan där är det annorlunda.
Citera
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är ett ganska "svenskt" område, gjorde en slagning på den aktuella adressen och ca 70-80% av personerna i huset heter Lars, Ove, Julius, Sara, Jesper och liknande namn.

Inte för att det spelar någon roll, men det luktar galning ungefär som den där Lars som tände på sina två barn i Dalarö.

Citat:
Definitivt inte. Däremot kan etnisk svenne under stor påverkan av alkohol tänkas vara överrepresenterad i sådana här våldsdåd mot sina egna barn. Men naturligvis "ingår det inte" i någon kultur, inte ens den svenska.

Citat:
Det finns ingen information alls om vilka föräldrarna skulle vara, jag såg dock en uppgift om att pappan skulle vara före detta yrkesmilitär i Svenska armen.

Jag känner inte till något liknande fall, förutom en pappa som eldade upp sina två barn i Dalarö. Denne pappa hette Lars och var inte "neger" (få som heter Lars är det).

Kan du delge oss någon mer information om den f.d. yrkesmilitären?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Vi har myndigheter som sköter sånt här i Sverige. Är det bråk ska man ringa polisen, om barn far illa ringer man socialen. Privatpersoner har inga lagliga möjligheter att bryta upp en dörr eller med våld hantera stökiga grannar.

Myndigheter som bör sköta såna här fall, ja
Gång på gång blir dock folket varse om nya händelser där sociala myndigheterna underlåtit att uppfylla sin plikt gentemot medborgarna, d v s fler och fler vittnar om att anmälningar gått ut, men ändamålsenligt agerande uteblivit från socialkontoret
Citera
Medlem
Det är väl i sådana här fall som medborgarskapet bör ryka utan tvekan och en enkelbiljett tillbaka. Finns ingen anledning att få ta del av förmåner här om man kastar ut barn från balkongen.
Sen är det otroligt utstuderat att få ett medborgarskap och direkt gifta sig med en från sitt hemland så att denne kan komma hit utan problem.
Totalt obegripligt att det sker, borde vara stenkoll på hur medborgarskap och uppehållstillstånd utfördas.
Citera
2021-11-15, 14:42
Medlem
maniacmans avatar
[quote=Vanis|77932165]
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Så träffande att tomten "Cellfort" här ovan beskriver ett fegt beteene och tillskriver det Etniska Svenskar när det i själva verket handlar om invandrare. Hässelby är ett område med hög invandrarkvot och hög polisnärvaro. Ett ställe som inom polisen är känt för att husera en stor mängd kriminella. Slå några träffar på Ratsit så ser ni klientelet.

Det som gör mig mer upprörd är att det fortfarande finns en stor drös förnekare som med sin tystnad och ignorans tillåter detta beteende att få fortsätta och t.o.m skena iväg ännu mer.
Sverige måste införa ett invandringsstopp och sedan återvandring.
De här "balkonghoppningsincidenterna" återkommer med jämna mellanrum, men denna incident var vidrigare än de innan.

Svenskar är överlag fega och smått efterblivna som vägrar våga se ett problem och försöka bearbeta det. Danmark, Norge och Finland klarar av det utan att se sig själva som dödsknarkarrasister. Men Sverige klarar tydligen inte av det.
Invandrare är överlag fega och hycklande för att de alltid skyller ifrån sig och vägrar ta sitt egna ansvar.
Nu får du chilla lite. Det kan ju vara så här också att råheten i det svenska samhället eskalerat till den gräns att vanligt folk inte vill ta chansen att göra det rätta längre.

Sedan är i alla fall jag av åsikten att det inte är mitt problem. Det här beteendet är en direkt konsekvens av 7klöverns politik (=import av lägre stående kulturer) - från vilken man nedmonterat sammanhållningen i samhället. Mao jag känner absolut INGET eller skyldighet mot dessa imponerande individer.

Personligen har jag använt nävarna en del, tränat/tävlat i MMA mm. Men inte en suck i helvete att jag skulle gå ner till någon vild muslimsk skilsmässa. Varför ska jag sätta livhanken på spel för några imponerande medeltida människor och deras problem?
Det har inget med feghet att göra, jag känner bara noll skyldighet.
Citera
Medlem
Citat:
Bilden i Samnytt är lite märklig, gräset är grönt och en ambulanssjukvårdare går i kortärmad tröja bredvid båren.

Känns inte som det är 14:e november klockan 22 med nollgradigt i luften....

Min gräsmatta är fortf grönt och inga blad/löv på träden. Ser man också på videon att där är inga löv/blad på träd
Citera
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Bilden i Samnytt är lite märklig, gräset är grönt och en ambulanssjukvårdare går i kortärmad tröja bredvid båren.

Grönt gräs ute i Sthlm nu är inga konstigheter. Gräsmattan utanför mitt fönster är knallgrön tex. Det är inte heller konstigt med kort ärm. Deras klädsel är kort ärm, sen finns tröjor med lång ärm att ha utanpå, men kan finnas många anledningar till att man inte har på en tröja med lång ärm. Kanske vill du inte bloda ner ärmarna? Kanske blir du varm av att jobba ?
Citera
2021-11-15, 14:43
Medlem
Citat:

Jodå. Det är inget konstigt med den. Liknande bilder har funnits i andra medier.
Citera
2021-11-15, 14:43
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Kan du delge oss någon mer information om den f.d. yrkesmilitären?

Det var en uppgift som förekom i tråden. Just nu vet vi ingenting, vår GM/pappa är allt från etnisk svensk, polack, bulgar, senegales, ingen vet nåonting....
Citera
2021-11-15, 14:44
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:

Bor du inte själv i Stockholm så kolla upp valfri webbkamera eller varför inte någon av alla nyhetssidor som har bilder ifrån platsen runtomkring?
Citera
Medlem
Citat:

Så ser min gräsmatta också ut, och har även sett ambulanspersonal gå ut ur sina bilar här så.. så inget konstigt, bilden skulle mycket kunna vara sen igår.. men nu verkar det som att någon härinne ger andra förklaringar.. så bara att avvakta och se vad som är rätt..
Citera
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Finns det något exempel där det inte redan innan funnits psykisk sjukdom, utredningar av socialtjänst med mera? Alla fall jag läst om så har problemen varit kända. Ibland har de precis kommit ut från någon behandling.

Jag är ingen expert på alla barnamord som funnits, så vågar inte svara på det exakt.

Men, du kan vända på resonemanget också. Om inte folk anmälde till socialtjänsten så pass mkt som de ändå gör. Och om inte socialtjänsten gjorde massiva insatser i tonvis av familjer. Förra året var ca 27.000 barn någon gång under året placerade utanför hemmet. Då räknar jag inte öppenvårdsinsatser.

(Och så klart om inte psykiatrin fanns).

Så kan jag nästan garantera dig att barnamord skulle vara hyfsat mycket vanligare än vad det är, idag. Som tur är, är detta fallet som här, fortfarande inte tillnärmelsevis något ”vanligt” scenario. Utan en kraftigt avvikande händelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in