2021-11-15, 12:54
Bannlyst
Vad kan bakomliggande motivet ha varit?

Något banalt som i länken i ett liknande mordfall:

Citat:
En 24-årig mamma har gripits för mord efter att hon ska ha kastat sin tre månader gamla bebis på marken eftersom barnets pappa inte ville öppna dörren för henne.

https://www.sowetanlive.co.za/news/south-africa/2021-06-14-mom-arrested-for-allegedly-killing-baby-by-throwing-infant-on-the-ground/
Senast redigerad av Rref 2021-11-15 kl. 12:56.
Citera
2021-11-15, 12:54
Medlem
Han har svart bälte i sjukhet. Att först knivhugga sitt eget barn, sedan gå över till att knivhugga sitt andra barn. Öppna fönstret, kasta ena :POOOFF på marken, titta ned och sedan kasta den andra ungen. Sen klarar han inte av att varken hugga ihjäl sig själv eller hoppa från balkongen. Ynkliga lilla råtta
Citera
2021-11-15, 12:56
Medlem
Månsans avatar
Kan det handla om nån voodoo-skit (Zlatans vokabulär) som gått överstyr? Dvs föräldrarna har gått loss med knivar och eld på barnen enligt afrikanska sedvänjor. Under den bestialiska seansen har sen de små stackarna blivit så illa tilltygade att föräldrarna funnit för gott att hiva ut de halvdöda kvarlevorna genom fönstret.
Citera
2021-11-15, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejahejda
Exorcism är utbrett i diverse länder i Afrika.

Olika alt:
Mamman kanske fick psykbryt och hög barnen, pappan fick för sig att slänga ut barnen från balkongen i stridens hetta då entré dörren är längre bort då han samtidigt blev attackerad av galna fruntimmern.

Alt2 som alt 1 men omvända roller.

Alt 3: föräldrarna blev skrämda av djävulen i barnen, hög och hög men djävulen lämnade inte deras kropp, pappan slängde ut barnen från balkongen samtidigt som mamman försökte förmå pappan att sluta.

Alt 4. I samråd gjorde föräldrarna detta.

Alt 5. Otrohet/skilsmässa/ hot om att barnen skulle tas ifrån ena parten och därmed beslutet av andra parten att avsluta barnens liv och kanske ens egna men vågade inte fullt ut.
generell statistik
när pappor dödar barn - för o skada mamman maximalt
när mammor gör de - de ser världen som så rutten att de tror de e bäst

sjukt båda
Citera
2021-11-15, 12:57
Medlem
Mr.Stanleys avatar
Nu har jag inte läst så mycket i tråden, har detta nämnts beklagar jag detta inlägg.

Jag drar mig till minnes ett liknande fall i Skogås för omkring 20 år sedan när en familj dödade sina barn. Den gången handlade det om en exorcism som gick för långt. Familjen var från Afrika och tillbad någon djungelgud (om jag minns detaljerna rätt. Google är inte till någon vidare hjälp).

Kanske ser vi något liknande här?
Citera
2021-11-15, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Har man bott i ett område med hög andel invandrare från MEA så skulle man närmast dagligen riskera livet om man knackade på så fort man hörde något oroande. Skulle man ringa polisen så skyddas man inte heller.

Jupp, stämmer ganska bra. Min pappa ringde på hos sin somaliske granne ovanför och sa till honom att han skulle komma ner och plocka upp allt som deras ungar hade slängt ner på pappas altan. Det var leksaker, verktyg m.m.
Han gjorde det men dagen efter ringde det på pappas dörr och utanför stod grannen med två svarta anabolavänner som hotade honom.

En annan boende i huset längre bort fick x antal skott i balkong och fönster efter att ha skrikit åt några ungdomar en sen kväll att hålla käften. Hans fru var nära att få en kula i sig men där fick dom faktiskt hjälp omgående med att flytta till skyddat boende.

Det är omöjligt att få folk att förstå som inte själva bor i sådana områden.
Citera
2021-11-15, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Kan det handla om nån voodoo-skit (Zlatans vokabulär) som gått överstyr? Dvs föräldrarna har gått loss med knivar och eld på barnen enligt afrikanska sedvänjor. Under den bestialiska seansen har sen de små stackarna blivit så illa tilltygade att föräldrarna funnit för gott att hiva ut de halvdöda kvarlevorna genom fönstret.

Ingen voodoo. Utan människor pressas av samlivet till bristningsgränsen och där man kommer till en kokpunkt där sinnet svämmar över.
Citera
2021-11-15, 13:00
Medlem
Passitos avatar
Tycka vad man vill om invandring, men att sitta och hejja på när en 3 åring mist sitt liv och en 7 åring kämpar för sitt är inte ett bättre beteende än vad dessa invandrare har ni påstår förstör vårt land.

Jag har läst flertal kommentarer som ”dom har gjort Sverige en välmening” ”två mindre invandrare” osv. Det är fan vidrigt!

Mina tankar går till den lilla flickan som nu kämpar från att ha fått uppleva det värsta från personer som skulle ha varit hennes största beskyddare genom livet. Och till den lilla pojken som blev berövad på sitt liv.
Citera
Medlem
Kan ju vara så att kvinnan försökt få stopp på mannen när han gav sig på barnen och att hon försökt hugga honom med en annan kniv och därmed har han gett sig på henne och skadat henne så pass mycket att hon inte kunde ringa 112..
Stackars barn.. de som man ska skydda med sitt liv fick istället avsluta sina liv för någon idiots handlingar.. 😭
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retiarius1
Klart den har inträffat. Gårdsten, 3 barn, mamma gm. Allt stämmer förutom mammans nationalitet.

https://www.expressen.se/gt/safets-fru-dodade-barnen-och-sig-sjalv/

Just att påståendet gärningspersonen var från ”Afrika” var ju själva poängen.

Hävdar jag att det 2017 skedde ett terrordåd på Drottninggatan i Stockholm, då en nazist körde ihjäl fem personer, så menar jag du med rätta kan påstå att händelsen inte har inträffat.
Citera
2021-11-15, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Stanley
Nu har jag inte läst så mycket i tråden, har detta nämnts beklagar jag detta inlägg.

Jag drar mig till minnes ett liknande fall i Skogås för omkring 20 år sedan när en familj dödade sina barn. Den gången handlade det om en exorcism som gick för långt. Familjen var från Afrika och tillbad någon djungelgud (om jag minns detaljerna rätt. Google är inte till någon vidare hjälp).

Kanske ser vi något liknande här?

Låter ju som något fullständigt hittepå. Källa? Antar du bara har hörsägen?
Citera
2021-11-15, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Fan så jävla tragiskt att det inte finns något jävla civilkurage. Hur svårt ska det vara att knacka på alternativt ringa polisen om man inte vågar?!?!

Patetiska djävla grannar alltså, de ska och bör bära skuld för barnets död de också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in