2021-11-15, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Den mörka killen som går först verkar vara på gott humör. Lite märkligt med tanke på vad som har hänt.
Verkligen! Han verkar uppspelt och sprallig, på riktigt bra festhumör! Äckligt beteende, men så är det en utlänning oxå!
Citera
2021-11-15, 15:09
Medlem
kevinhoflands avatar
Är det en vit eller svart man som är MGM?
Citera
2021-11-15, 15:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Djävligt osmakligt av personalen att skratta...två små barn svårt skadade (varav ett avlider) av mannen som ligger på båren. Och dom småskrattar...visa respekt förfan!!
Ja, för barnen, han som ligger där förtjänar inte mer än det absolut nödvändigaste (lite förband och transport).
Citera
2021-11-15, 15:10
Medlem
Branogbitters avatar
Lite OT nu men: angående ambulansföraren som ser ut att skratta, det har framkommit i tråden att man genom att skämta osv håller sig lugn i en situation som annars i stunden skulle bli väldigt psykiskt påfrestande. Det må så vara. Jag har arbetat i vården i drygt tio år och även på akutmottagning, dock aldrig ute i fält. Jag skulle personligen aldrig skämta lr dylikt i en sån här situation, möjligen efteråt. Sen anser jag att den här specifika personen inte ska behöva bära hundhuvud, han gjorde garanterat sitt jobb. MEN: jag har själv varit med om en situation där jag hämtades med ambulans och hade väldiga smärtor, och vid det tillfället satt personalen i bilen och ”snicksnackade ”, dvs pratade lite allmänt och småskojade med varandra över huvudet på mig. Jag upplevde denna grej som jobbig och önskar att de istället haft fokus på att lugna mig som var i chock både pga psykiskt trauma samt smärta. Sen var de såklart ändå duktiga och omhändertagande, men jag tror att det ibland blir fel, och att man inte alltid tänker sig för.
Citera
2021-11-15, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFrank
Du skojar va?
Han skojar säkert inte. Oavsett vad som har hänt så är det alltid svenskarnas fel. I synnerhet svenska medelålders hetrosexuella män. Lösningen på alla problem är fackeltåg mot rasism och högre skatter.
Senast redigerad av WitheKnight 2021-11-15 kl. 15:14.
Citera
2021-11-15, 15:13
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Riktigt sjukt beteende!Ser ut som han ska på fest och snicksnackar med festpolarna!

Han kanske inte är så intresserad av att hjälpa en GM som nyss tagit livet av två oskyldiga barn.
Citera
2021-11-15, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, för barnen, han som ligger där förtjänar inte mer än det absolut nödvändigaste (lite förband och transport).
Det är sant, men det kunde väl inte amb personalen veta i det läget ? Att han var skyldig ? I deras ögon är han ju bara ett skadat offer!
Citera
2021-11-15, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Han kanske inte är så intresserad av att hjälpa en GM som nyss tagit livet av två oskyldiga barn.
Men det kunde väl han inte veta vid den tidpunkten ??
Citera
2021-11-15, 15:15
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Den mörka killen som går först verkar vara på gott humör. Lite märkligt med tanke på vad som har hänt.
Om man går baklänges och kanske har snubblat till innan hyenan börjat filma så kanske ett litet leende är förståeligt. Jag tycker ambulanspersonalen jobbar helt enligt vad man kan förvänta sig. De arbetar ju skyndsamt.
Koncentrera på brottet istället!
Senast redigerad av Skibladner 2021-11-15 kl. 15:17.
Citera
2021-11-15, 15:15
Medlem
FarbrorFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitheKnight
Han skojar säkert inte. Oavsett vad som har hänt så är det alltid svenskarnas fel. I synnerhet svenska medelålders hetrosexuela män. Lösningen på alla problem är fackeltåg mot rasism och högre skatter.
Jo, nog sant på tal om att vara faktaresistent.
- Men NU måste väl ändå folk vakna, när de ser vilka djur vi tagit in i landet. Hacka upp sina egna barn liksom!!!11!

Nejnej, det är bara att dra en floskel ur bingotombolan med "förklaringsmodeller" så går en del dumsvenskar vidare och organiserar ett fackeltåg mot rasism.
Citera
2021-11-15, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Lite OT nu men: angående ambulansföraren som ser ut att skratta, det har framkommit i tråden att man genom att skämta osv håller sig lugn i en situation som annars i stunden skulle bli väldigt psykiskt påfrestande. Det må så vara. Jag har arbetat i vården i drygt tio år och även på akutmottagning, dock aldrig ute i fält. Jag skulle personligen aldrig skämta lr dylikt i en sån här situation, möjligen efteråt. Sen anser jag att den här specifika personen inte ska behöva bära hundhuvud, han gjorde garanterat sitt jobb. MEN: jag har själv varit med om en situation där jag hämtades med ambulans och hade väldiga smärtor, och vid det tillfället satt personalen i bilen och ”snicksnackade ”, dvs pratade lite allmänt och småskojade med varandra över huvudet på mig. Jag upplevde denna grej som jobbig och önskar att de istället haft fokus på att lugna mig som var i chock både pga psykiskt trauma samt smärta. Sen var de såklart ändå duktiga och omhändertagande, men jag tror att det ibland blir fel, och att man inte alltid tänker sig för.
Personen i sig kanske har brist på empati. Så inte personens fel så att säga. Då får man skylla på generna
Citera
2021-11-15, 15:18
Medlem
Sluta hänga upp er på att en ambulansförare små-skrattar, hänga ut honom känns bara onödigt.
Det är mer sjukt att det inte verkar vara helt bekräftat efter 100 sidor vem GM är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in