2021-11-15, 12:59
Medlem
Merrybums avatar
Asså man måste beundra Esbjörn, det är krut i gubben.

Är det inte dax att Ebba viker ner sig nu? Hur mycket ska hon låta detta hus kosta? Karriären, KDs riksdagsplats, osv osv.

Esbjörn säger att han kände sig tvingad att skriva på. Någon som vet om det juridiska ombud han hade är frireligiös?
2021-11-15, 13:02
Medlem
Reimers avatar
Fick ett blixtsnabbt svar får Svea Hovrätt.

Kort och gott skrev de "Målet har ännu inte nått hovrätten."

Undrar var fan målet ligger i så fall.
2021-11-15, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Fick ett blixtsnabbt svar får Svea Hovrätt.

Kort och gott skrev de "Målet har ännu inte nått hovrätten."

Undrar var fan målet ligger i så fall.

Mysko-pysko. Det kom ju till UT för en vecka sedan och i och med att skriften har rubriken "Överklagande" så måste väl UT skicka det direkt till SH och låta SH besluta om anstånd med utvecklande av talan. Enligt UT:s dagboksblad från i fredags har inte heller de beviljat anstånd.
Det känns lite som om UT bara rycker på axlarna och tänker: "Orkar inte med skiten längre, det får bara ligga".
2021-11-15, 13:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Mysko-pysko. Det kom ju till UT för en vecka sedan och i och med att skriften har rubriken "Överklagande" så måste väl UT skicka det direkt till SH och låta SH besluta om anstånd med utvecklande av talan. Enligt UT:s dagboksblad från i fredags har inte heller de beviljat anstånd.
Det känns lite som om UT bara rycker på axlarna och tänker: "Orkar inte med skiten längre, det får bara ligga".

Visst är det mysko, mailade tillbaka på svaret jag fick om hur det ligger till med prövningstillstånd, det ska ju vara Svea Hovrätt som ger det om jag förstått allt rätt, en annan anledning kan ju vara anståndet som begärdes för skälen till överklagan men då tycker ju jag att motparten ska få säga sitt också.

Snabba puckar nu, nytt svar.

Citat:
Det är Svea hovrätt som ger prövningstillstånd men det är först när målet inkommit till oss, vilket det inte gjort i det här fallet.
Jag får hänvisa dig till att kontakta Uppsala tingsrätt för status.

Målet ligger fortfarande kvar hor Uppsala tingsrätt, antar att det är begäran om mer tid för utveckling av skäl för överklagan som spökar.
Senast redigerad av Reimer 2021-11-15 kl. 13:19.
2021-11-15, 13:26
Medlem
Citat:
Visst är det mysko, mailade tillbaka på svaret jag fick om hur det ligger till med prövningstillstånd, det ska ju vara Svea Hovrätt som ger det om jag förstått allt rätt, en annan anledning kan ju vara anståndet som begärdes för skälen till överklagan men då tycker ju jag att motparten ska få säga sitt också.

Snabba puckar nu, nytt svar.

Målet ligger fortfarande kvar hor Uppsala tingsrätt, antar att det är begäran om mer tid för utveckling av skäl för överklagan som spökar.
Men då borde dagboksbladet från i fredags haft ett beslut om anstånd beviljats eller ej, fem dagar efter att överklagan med anståndsbegäran kommit in.
2021-11-15, 13:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Men då borde dagboksbladet från i fredags haft ett beslut om anstånd beviljats eller ej, fem dagar efter att överklagan med anståndsbegäran kommit in.

Begärde ut ett färskt dagboksblad idag(finns länkat i en av mina poster från idag) och inget har hänt sedan aktbilaga 174, varför vet jag inte, det borde väl noteras om anstånd beviljas.
2021-11-15, 13:34
Medlem
Citat:
Begärde ut ett färskt dagboksblad idag(finns länkat i en av mina poster från idag) och inget har hänt sedan aktbilaga 174, varför vet jag inte, det borde väl noteras om anstånd beviljas.

Borde noterats oavsett om det beviljats eller avslagits. Som det ser ut nu, sitter UT fortfarande och grubblar.
2021-11-15, 13:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Borde noterats oavsett om det beviljats eller avslagits. Som det ser ut nu, sitter UT fortfarande och grubblar.

Fan vet, kanske de grubblar eller inte men total stiltje är det i alla fall, inget har hänt sedan den 8/11-2021.

De ( Uppsala tingsrätt) har ju varit ganska kärva med tidsfrister förut så varför de tvekar nu vete fan
2021-11-15, 14:33
Medlem
Citat:
Fan vet, kanske de grubblar eller inte men total stiltje är det i alla fall, inget har hänt sedan den 8/11-2021.

De ( Uppsala tingsrätt) har ju varit ganska kärva med tidsfrister förut så varför de tvekar nu vete fan
Det är väl lite jobb med att reda ut vem som är gällande ombud för Esbjörn Bolin, listan fylls ju bara på liksom. Att han i en inlaga kritiserar advokaten innebär inte att han då återkallar dennes fullmakt. Det nya ombudet borde givetvis ha bifogat en återkallelse samtidigt som han lämnade in sin fullmakt från Esbjörn, men kunskaperna räckte kanske inte så långt. Det var väl sjöfart som var specialiteten?

Esbjörn har både överklagat, återkallat överklagan och överklagat på nytt med lite olika konstellationer av ombud. Det kan inte vara helt lätt att reda ut vad han egentligen vill.

I praktiken har väl Bolin nu fyra juridiska ombud och en generalfullmaktshavare?

Det känns som att han därmed borde ha omyndigförklarat sig själv med råge.
2021-11-15, 15:12
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ok, jag tror inte det kommer att bli något av denna överklagan annat än en ytterligare försening för Ebba Busch men vad för rättsmedel kan man ta till om nu den här överklagan rinner ut i sanden, vilket jag tror.

* Margareta Majkgård

Jag skulle kunna tänka mig en begäran om återvinning. Givet domstolarnas arbetsbörda blir det ju litet märkligt om de här krumbukterna inte i alla fall tar några veckor.
2021-11-15, 15:15
Medlem
Devonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x

Vad gäller brorsonen Matz så är han faktiskt aktiv, men pga 1:06 kan jag inte ge närmare detaljer, de som varit med från starten har i alla fall snappat detta också.

Ulf är däremot en joker. Vad är chanserna att 2 gubbar bor i en hyrkåk samtidigt och gör skubb åt en madame, som sen även har hjälp av flykting-hantverkare via Pernroths vänner...

+1 på den! Flitig som ett bi kan man säga. Det får räcka så..
2021-11-15, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är väl lite jobb med att reda ut vem som är gällande ombud för Esbjörn Bolin, listan fylls ju bara på liksom. Att han i en inlaga kritiserar advokaten innebär inte att han då återkallar dennes fullmakt. Det nya ombudet borde givetvis ha bifogat en återkallelse samtidigt som han lämnade in sin fullmakt från Esbjörn, men kunskaperna räckte kanske inte så långt. Det var väl sjöfart som var specialiteten?

Esbjörn har både överklagat, återkallat överklagan och överklagat på nytt med lite olika konstellationer av ombud. Det kan inte vara helt lätt att reda ut vad han egentligen vill.

I praktiken har väl Bolin nu fyra juridiska ombud och en generalfullmaktshavare?

Det känns som att han därmed borde ha omyndigförklarat sig själv med råge.

Att Esbjörn inte riktigt är som alla andra är vi överens om.

Det vi kan säga med bestämdhet är att Esbjörn ej ville sälja huset som Ebba äger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in