2021-11-14, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Är lite underligt om hon frivilligt besökte mannen,då tänker jag att det kanske har något med hennes kriminella bror att göra.Brodern och GM var tydligen vänner
Att BO skulle haft någon slags relation med GM tror jag inte stämmer med tanke på hennes bakgrund.
Hon har familj med två barn,arbetar extra på familjens restaurang samtidigt som hon skaffat sig en utbildning.Utöver det så ägnar hon sin fritid till ideellt arbete i svenska kyrkan.
Verkar långsökt att hon skulle haft något slags förhållande med GM,men det lär väl komma fram i så fall.

Det som har hänt har ABSOLUT INGENTING MED HENNES BROR ATT GÖRA! Kan ni bara sluta upp med den hypotesen?? Brodern och GM har ALDRIG och jag upprepar, ALDRIG haft nån koppling innan dådet! Brodern har ALDRIG haft nåt samröre med GM sedan tidigare!! Det är 110% sanning!!
Citera
2021-11-14, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Den mest relevanta frågan som jag ser det är att ta reda på vilket SIS boende det rör sig om och se hur och med vilka dom jobbar. När vi kan utesluta SIS boendet är din fråga relevant.

Eller du kanske kan styrka med en källa till vad du påstår angående öppenvården och SIS boendet?.

Det vore trevligt så att vi inte bara ska förlita oss på vad du säger.

SIS tar endast emot ungdomar:
https://www.stat-inst.se/globalasset...-i-korthet.pdf
Citera
2021-11-14, 20:43
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bikbok
Jag arbetar inom öppenvården psykiatri och vi går hem till våra klienter själva och det är inte alltid nån vet vart man är då det sker ändringar hela tiden. Jag skulle lätt kunna försvinna utan att någon på arbetet saknar mig först nästkommande arbetsdag.

Boendestödjare åker hem till folk.
Det är väl klart att ni inom öppenvården inte gör det.
Citera
2021-11-14, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducane
SIS tar endast emot ungdomar:
https://www.stat-inst.se/globalasset...-i-korthet.pdf
Tack. Vet du vilket namn(behandlingsterm) en vuxen går under inom öppenvården psykiatri.?
Senast redigerad av leosurvey 2021-11-14 kl. 20:52.
Citera
2021-11-14, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Boendestödjare åker hem till folk.
Det är väl klart att ni inom öppenvården inte gör det.

Inom öppenvården finns det många boendestödjare som regelbundet besöker brukare i satellitlägenheter.
Citera
2021-11-14, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Osannolikt?
Dagens artikel från AB
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...stankte-mannen

Först hittade polisen NF:s tillhörigheter i MGM:s bostad. Senare hittades även BO/NF. Ungefär så skriver Aftonbladet. Någon annanstans?
Citera
2021-11-14, 21:00
Medlem
Citat:
Tack. Vet du vilket namn(behandlingsterm) en vuxen går under inom öppenvården psykiatri.?

Kommunerna har ansvaret för att ordna boende inom öppenvården. Ibland används deras egna kommunala boenden men det är vanligt att man pga resurs- eller kapacitetsbrist köper vårdplatser (boende) av privata aktörer. SIS är alltså inget sådant.
Citera
2021-11-14, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducane
Kommunerna har ansvaret för att ordna boende inom öppenvården. Ibland används deras egna kommunala boenden men det är vanligt att man pga resurs- eller kapacitetsbrist köper vårdplatser (boende) av privata aktörer. SIS är alltså inget sådant.
Det förstår jag men det finns så många beteckningar på behandlingar. Det händer också att man stuvar ihop dom så gränsdragningen är svår att göra. Om vi nu vet att där NF jobbar var bara med ungdomar så fattas ju bara ett namn på vilken behandling BB fick. Detta är ju för att utesluta att BB har någon koppling till NF:s jobb.

Eller det kanske är så att det finns inget namn på behandling av en vuxen person med psykiska problem i öppenvården.
Citera
2021-11-14, 21:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Osannolikt?
Dagens artikel från AB

Tack, jag läst det där men vi ska nog ta Aftonbladets uppgifter med en stor nypa salt.

Aftonbladets källa i det aktuella fallet är påpassligt nog anonym, en "vän" är allt som nämns.

" Men enligt källor till Aftonbladet ska hon sedan i somras ha känt sig trakasserad av sin förre patient, den misstänkte mannen, som hon kom i kontakt med när hon jobbade på en rättspsykiatrisk avdelning i Falköping"

Enligt somliga skribenter på Flashback ska vi inte lita på skvallertidningar men du väljer helt uppenbart att göra det?

Det känns i nuläget bättre om vi inväntar förundersökningen istället för att lita på Aftonbladets "källor"?
Citera
2021-11-14, 21:12
Medlem
Citat:
Den mest relevanta frågan som jag ser det är att ta reda på vilket SIS boende det rör sig om och se hur och med vilka dom jobbar. När vi kan utesluta SIS boendet är din fråga relevant.

Eller du kanske kan styrka med en källa till vad du påstår angående öppenvården och SIS boendet?.

Det vore trevligt så att vi inte bara ska förlita oss på vad du säger.

Eftersom SIS har ansvar för LVU-vård, LSU-vård och LVM-vård är det helt uteslutet att MGM hade någon koppling till SiS och BO:s aktuella anställning.
Citera
2021-11-14, 21:13
Medlem
Citat:
Det förstår jag men det finns så många beteckningar på behandlingar. Det händer också att man stuvar ihop dom så gränsdragningen är svår att göra. Om vi nu vet att där NF jobbar var bara med ungdomar så fattas ju bara ett namn på vilken behandling BB fick. Detta är ju för att utesluta att BB har någon koppling till NF:s jobb.

Eller det kanske är så att det finns inget namn på behandling av en vuxen person med psykiska problem i öppenvården.

Benämningen skulle väl vara ”öppen rättspsykiatrisk vård”, eller LRV. Det är något oklart vad du är ute efter med dina frågor. Om du söker kopplingen mellan mgm och NF så står den sannolikt att finna i hennes tidigare anställning - före SIS.
Senast redigerad av Ducane 2021-11-14 kl. 21:20.
Citera
2021-11-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaLux
Eftersom SIS har ansvar för LVU-vård, LSU-vård och LVM-vård är det helt uteslutet att MGM hade någon koppling till SiS och BO:s aktuella anställning.
Tackar för det. Men vilken behandling gick BB under?.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in