2021-11-14, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducane
Benämningen skulle väl vara ”öppen rättspsykiatrisk vård”, eller LRV. Det är något oklart vad du är ute efter med dina frågor. Om du söker kopplingen mellan mgm och NF så står den sannolikt att finna i hennes tidigare anställning - före SIS.
Så komplicerade frågor kan det väl ändå inte vara. Om det är så att BB gått under LRV och NF jobbat inom SIS. Så betyder ju det att jobbet som NF jobbade på har inte ett skit med hennes hembesök att göra. Behandlingen som BB fick går undet ett annat vårdbolag så det finns Noll koppling till arbete kontra besök i hemmet till BB.

Så thats it! Här utreder vi nogon form av vänsterprassel eller whatever. NF:s nuvarande jobb hade inget att göra med att hon befann sig i BB:s lägenhet.
Citera
2021-11-14, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Tackar för det. Men vilken behandling gick BB under?.

Som ovan angetts; rättspsykiatrisk öppenvård.
Citera
2021-11-14, 21:37
Medlem
Citat:
Så komplicerade frågor kan det väl ändå inte vara. Om det är så att BB gått under LRV och NF jobbat inom SIS. Så betyder ju det att jobbet som NF jobbade på har inte ett skit med hennes hembesök att göra. Behandlingen som BB fick går undet ett annat vårdbolag så det finns Noll koppling till arbete kontra besök i hemmet till BB.

Så thats it! Här utreder vi nogon form av vänsterprassel eller whatever. NF:s nuvarande jobb hade inget att göra med att hon befann sig i BB:s lägenhet.

Hon började på SIS nyligen. Det finns en arbetsmässig koppling sedan tidigare, från NFs tidigare tjänst.
Citera
2021-11-14, 21:39
Medlem
Det ligger ett LSS boende på Trädgårdsgatan 21 resp. Dotorpsgatan 7.

Det är inte bara så att Aftonbladet slängt in ett stavfel som fick lite större konsekvenser än vanligt (det sker ju ibland liksom det här med stavfel i pressen)?
Citera
2021-11-14, 21:40
Medlem
Citat:
Hon började på SIS nyligen. Det finns en arbetsmässig koppling sedan tidigare, från NFs tidigare tjänst.
Givetvis, men det har inget med hennes yrkesroll att göra idag.

Det är i så fall självpåtaget.
Citera
2021-11-14, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkalmanOLillaSkutt

Det är inte bara så att Aftonbladet slängt in ett stavfel som fick lite större konsekvenser än vanligt (det sker ju ibland liksom det här med stavfel i pressen)?

Nix. Det är nr 55 på gatan som gäller.

Citat:
Givetvis, men det har inget med hennes yrkesroll att göra idag.

Det är i så fall självpåtaget.

Av någon anledning har NF träffat mgm utanför sin yrkesroll. Med tanke på dagens artikel i AB tycks hon ha varit stalkad av honom, vilket sannolikt är förklaringen.
Citera
2021-11-14, 21:53
Medlem
Citat:

Av någon anledning har NF träffat mgm utanför sin yrkesroll. Med tanke på dagens artikel i AB tycks hon ha varit stalkad av honom, vilket sannolikt är förklaringen.
Jo du, det spektrat kan nog vara ganska brett. Vad i all världen skulle hon dit att göra?. Jag tänker hon borde haft med sig både brandkåren bombskyddet polisen och insatsstyrkan för att känna sig någorlunda säker. Nu hade hon ju inget av detta och befann sig på BB:s revir. Kanske räckte med att BB kände en parfym doft och djuret i honom sprang lös. Det var absolut ingen bra lägenhet att åka till.
Citera
2021-11-14, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkalmanOLillaSkutt

LSS-boende - bedriver de vård av ”rättspsyk-dömda”? De senare hör snarare till så svåra fall att kommuner kan ha svårt att ”behandla” dem och söker med ljus och lykta efter externa placeringar. Som någon redan nämnt i tråden.
Citera
2021-11-14, 21:56
Medlem
Citat:

Jag tänker att avståndet inte är långt mellan de adresserna. MGM någongång är i centrum så går han förbi de boendena. Kan ha iakttagit BO på hennes jobb.

Om nu BO jobbade på LSS.
Citera
2021-11-14, 21:58
Medlem
Citat:
Vad i all världen skulle hon dit att göra?. Jag tänker hon borde haft med sig både brandkåren bombskyddet polisen och insatsstyrkan för att känna sig någorlunda säker. Nu hade hon ju inget av detta och befann sig på BB:s revir. Kanske räckte med att BB kände en parfym doft och djuret i honom sprang lös. Det var absolut ingen bra lägenhet att åka till.

För en gångs skull är vi helt överens. Det känns som ett irrationellt beslut, men kanske kommer en förklaring fram.
Citera
2021-11-14, 22:03
Medlem
Citat:
För en gångs skull är vi helt överens. Det känns som ett irrationellt beslut, men kanske kommer en förklaring fram.
fb är spekulationer och vi får väl reda på senare vad som egentligen har hänt. Tack i alla fall för info.
Citera
2021-11-14, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charlieo12
Det som har hänt har ABSOLUT INGENTING MED HENNES BROR ATT GÖRA! Kan ni bara sluta upp med den hypotesen?? Brodern och GM har ALDRIG och jag upprepar, ALDRIG haft nån koppling innan dådet! Brodern har ALDRIG haft nåt samröre med GM sedan tidigare!! Det är 110% sanning!!

Var första inlägget jag skrev i denna tråden,och har bara skummat igenom tidigare inlägg,men jag ber om ursäkt att jag missuppfattat att GM och brodern var vänner.
BO verkar ha varit en genuint fin människa och jag önskar verkligen att MG får "tillbaks minnet"så att anhöriga och andra får någon slags förklaring på detta hemska brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in