2021-11-18, 15:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KushKushNomNom
Skriver inte för mycket för att skydda min källas identitet. Men kvinnan skall ha styckats av galningen som hon tidigare haft ett hysch hysch förhållande med och även lånat ut pengar till, som hon försökte kräva tillbaka i samband med att hon blev mördad.

Då hade jag rätt när jag misstänkte att det kunde handla om en privat relation mellan BO och MGM.

Men vem är personen som är medmisstänkt? Det stod nåt tidigare i veckan om en till person som misstänks för inblandning? Har denne hjälpt till med hanteringen av kroppen?
Citera
2021-11-18, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Då hade jag rätt när jag misstänkte att det kunde handla om en privat relation mellan BO och MGM.

Men vem är personen som är medmisstänkt? Det stod nåt tidigare i veckan om en till person som misstänks för inblandning? Har denne hjälpt till med hanteringen av kroppen?

Kanske har du rätt. Och vem som helst kan påstå vad som helst helt anonymt här.
Citera
2021-11-18, 20:48
Medlem
Hittades då BO i sin egna lägenhet? Om hon nu mot förmodan inte bodde på sin folkbokförings adress längre.

Eller är det den andre misstänkte mannens lägenhet kroppen hittats i? Att MGM eller BO lånat någons lägenhet (det kan förvisso vara att BO hyrde den i andra hand då).

Det känns sorgligt och rörigt/som att all fakta inte kommit upp till ytan än (och det har den ju inte och kommer kanske aldrig upp heller eftersom enbart MGM vet sanningen och troligtvis inte kommer berätta).
Citera
2021-11-18, 20:51
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXz9
Uppenbarligen händer det att farliga individer släpps ut för tidigt inom slutna rättspsyk, som i hans fall.

Ja, det händer hela tiden. De flesta rör sig fritt i samhället. Vissa åker ut och in på slutenvård varje gång de begår brott, men släpps igen.
Citera
2021-11-18, 20:56
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkalmanOLillaSkutt

Det känns sorgligt och rörigt/som att all fakta inte kommit upp till ytan än (och det har den ju inte och kommer kanske aldrig upp heller eftersom enbart MGM vet sanningen och troligtvis inte kommer berätta).

Man vet aldrig. Nu verkar ju MGM vara väldigt paranoid och med kraftiga vanföreställningar om man läser hans tidigare dom. Så möjligt att han berättar om han fortfarande är i liknande skick, fast ur sin egen synvinkel, vilken lär vara helt skruvad.
Citera
2021-11-18, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Man vet aldrig. Nu verkar ju MGM vara väldigt paranoid och med kraftiga vanföreställningar om man läser hans tidigare dom. Så möjligt att han berättar om han fortfarande är i liknande skick, fast ur sin egen synvinkel, vilken lär vara helt skruvad.

Det finns personer som är helt övertygade om att de har en relation till någon de stalkar men som de inte alls stämmer. MGM kan hävda och tro vad som helst utan att det nödvändigtvis är en sanning (för andra än honom själv).

Jag hoppas det kommer fram vad som hänt och varför för att familj och vänner till BO ska få ett avslut.
Citera
2021-11-18, 21:53
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Det finns personer som är helt övertygade om att de har en relation till någon de stalkar men som de inte alls stämmer. MGM kan hävda och tro vad som helst utan att det nödvändigtvis är en sanning (för andra än honom själv).

Jag hoppas det kommer fram vad som hänt och varför för att familj och vänner till BO ska få ett avslut.

Kan även vara så att han uppfattat att hon varit ett hot mot honom på något sätt. Att hon gjort saker som bara hänt i hans huvud. Med tanke på hans tidigare paranoida tankar.
Citera
2021-11-18, 21:53
Medlem
Citat:
Hittades då BO i sin egna lägenhet? Om hon nu mot förmodan inte bodde på sin folkbokförings adress längre.

Eller är det den andre misstänkte mannens lägenhet kroppen hittats i? Att MGM eller BO lånat någons lägenhet (det kan förvisso vara att BO hyrde den i andra hand då).

Nej, hon hittades i MGM:s lägenhet.
Citera
2021-11-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitaeternaa
Nej, hon hittades i MGM:s lägenhet.

Står det i häktningsförhandlingen? Jag kunde inte läsa pdfen från sida 8.

Sök på MGM ger en annan adress i Falköping än Dotorpsgatan 55. Jag tycker det är underligt att hon inte hittades tidigare än 8 november om hon fanns i hans lägenhet död sedan 5 november. Varför gick inte polisen in i hans lägenhet tidigare när de parallellt utredde försvinnande och människorov?

Det känns som en hund ligger begraven här.
Citera
2021-11-18, 23:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Men om BO och MGM haft kontakt och det fanns någon typ av relation mellan dom så har det med stor säkerhet registrerats meddelanden och samtal, en tidigare skribent nämnde dessutom att MGM hade lånat pengar som BO ville ha tillbaka med påföljande bråk?

Bråk om pengar är ett mycket vanligt motiv vid dråp eller mord.
Citera
2021-11-19, 00:17
Medlem
Citat:
Står det i häktningsförhandlingen? Jag kunde inte läsa pdfen från sida 8.

Sök på MGM ger en annan adress i Falköping än Dotorpsgatan 55. Jag tycker det är underligt att hon inte hittades tidigare än 8 november om hon fanns i hans lägenhet död sedan 5 november. Varför gick inte polisen in i hans lägenhet tidigare när de parallellt utredde försvinnande och människorov?

Det känns som en hund ligger begraven här.
Ja, det är en nöt att knäcka. Jag tror ändå att det gått till på det viset att man funnit bilen under lördag eftermiddag/söndag morgon. Det ska vara den som ledde till att man fick upp spår var NF befann sig. Nu var ju rubriceringen misstänkt människorov utfört av BB men iom att man fann NF död i lägenheten så blev rubriceringen direkt ändrad till misstänkt mord. Det är som att det blir ett hopp här, direkt så blir det misstänkt mord och det blir som att människorov finns inte med längre. Det blir fel för BB blev gripen för misstänkt människorov. Då blir ju frågan vad är det med/i bilen som gör att man griper BB som sedan i sin tur leder till att på Mån 8 finner man NF död i lägenheten?.

https://www.dn.se/sverige/man-begars...d-i-falkoping/

Jag blir inte riktigt klok på det här. Jag tror inte man funnit bilen utanför BB:s lägenhet för då tror jag man gått in där direkt. BB var väl känd hos polisen efter flera LOB sedan han fick öppen vård från Juni 2021.

Kanske det var ett människorov från början som fick detta slut i lägenheten. Kanske polisen fått upp något spår i samband med bilen som gjorde att man startade utredningen av BB parallellt med försvinnandet.

Trädgårdsgata* 19 är ju den särskilda adressen för BB. Så hans post hamnade rimligtvis här.

https://www.hvbguiden.se/hvb-ovriga-...alkoping/12440

Ja det är många frågetecken men senast 24 nov ska åklagaren väcka åtal. Då lär vi få en FUP.
Senast redigerad av leosurvey 2021-11-19 kl. 00:20.
Citera
2021-11-19, 07:00
Så många frågetecken.
Nu spånar jag lite i tröttmössan här.

MGM grips eller hittas i Lysekil?
Kan han ha tagit BO bil dit? Han kanske har betett sig irrationellt eller kört på ett sätt så han blivit stoppad. Där och då väcks frågetecken om varför han har BO bil. Polisen kanske försöker få tag i henne i det skedet, får inte de, och där upprättas en anmälan om människorov.

Kan hon ha övernattat i personal lägenheten utan att något vetat det vid tillfället? De kanske har en sån lägenhet där för dem som går av sitt pass sent på kvällen, och börjar tidigt på morgonen igen. Och där har kanske MGM sökt upp henne och sen uppstått tumult av någon orsak. Hon dör och han drar med hennes bil?

Eller har de använt personal lägenheten för att ses i smyg kanske.
Senast redigerad av Deadlift81 2021-11-19 kl. 07:03. Anledning: Felstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in