2021-11-14, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Men TT er faktisk gode å ha, på flere måter.
Ved at TT angriper påstander fra forskjellige vinkler, så får man kvalitetskontrollert påstader og synspunkter. Dessuten får man en pekepinn på når tampen brenner.
Ordet "psykopati" er noe som ofte har blitt angrepet. Her er det tydelig at man er inne på noe.
Mange her inne har fått øynene opp og ser at TH er en slik psykopat.

"når tampen brenner", hva mener du? Får inntrykk av at du oppfatter denne diskusjonen som en kamp, "TT" mot "???", der du oppfatter det å bli motsagt som et angrep. Det er jo selvsagt greit at man spekulerer rundt både det ene og det andre, men jeg forventer at personlige teorier kan støttes av noe som ligner faktaopplysninger. Ellers blir man dessverre fort oppfattet som litt forstyrret, eller litt ung og blond, hvis du skjønner hva jeg mener.
Citera
2021-11-14, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
At bøtta som ble brukt til å vaske vann og blod med er borte, gjør badekarhistorien ekstra interessant. Noe skulle skjules.
Vet du at vaskebøtta som ble borte, ble brukt i forbindelse med badekarhistorien? Det er nok en vask på dette badet som ville vært enklere å vri og skylle ei fille i enn å hente vaskebøtta (som befant seg helt ute i garasjen, hvis jeg ikke husker feil). Politiet tok med seg en vaskebøtte og fille som stod i garasjen, mens i huset fantes det ingen (leste meg litt opp på "vaskebøtte-historien", kilde "Lørenskogmysteriet).
Senast redigerad av univers123 2021-11-14 kl. 13:51.
Citera
2021-11-14, 13:32
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
th tenkte umiddelbart på hjerteinfarkt når han så plankebiten.

Ja det gjorde TH, men hur i h..... resonerar man den kopplingen; plankebit framför dörr/hjärtinfarkt ???
Citera
2021-11-14, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja det gjorde TH, men hur i h..... resonerar man den kopplingen; plankebit framför dörr/hjärtinfarkt ???

Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Vet du at vaskebøtta som ble borte, ble brukt i forbindelse med badekarhistorien? Det er nok en vask på dette badet som ville vært enklere å vri og skylle ei fille i enn å hente vaskebøtta (som befant seg helt ute i garasjen, hvis jeg ikke husker feil).

Så vidt jeg husker var ikke bøtta i garasjen en «vaskebøtte». Husets eneste av den sorten, var borte
Citera
2021-11-14, 13:39
Medlem
Citat:

Ja, TH hadde en av en eller grunn et behov for å forklare dette bakhonet. Virker desperat å komme opp med en så søkt fortelling
Citera
2021-11-14, 13:52
Avslutad
Citat:
TH fryktet at AEH hadde fått et hjerteinfarkt allerede da han fremdeles var på Futurum, når hun ikke svarte på mobilen. Hun ringte vanligvis tilbake straks. Dette "stusset" elektrikeren på også, når han ikke fikk svar.
Plankebiten foran inngangsdøren var nok bare en bekreftelse på at noe var unormalt, altså en bekreftelse på at det han fryktet kunne ha skjedd.
THs mor døde av hjerteinfarkt da hun skulle hente ved i vedskjulet, så det kan jo være derfor han dro koblingen.
Det man tenker i første sekund, er ikke nødvendigvis hva man konkluderer med når man har fått tenkt seg om.
Har du aldri opplevd traumer, og erfart at små detaljer (lukt, lyd, bilde) kan trigge minnebildet?
Citera
2021-11-14, 13:54
Medlem
Citat:
Så vidt jeg husker var ikke bøtta i garasjen en «vaskebøtte». Husets eneste av den sorten, var borte
"20. november beslaglegger de også en vaskebøtte og en fille fra
garasjen. Da politiet undersøker boligen, finner de ikke en
eneste vaskebøtte i huset. Kan bøtta i garasjen ha blitt brukt til å
rengjøre åstedet etter ugjerningen?" (Fra boka "Lørenskogmysteriet").
Citera
2021-11-14, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
"20. november beslaglegger de også en vaskebøtte og en fille fra
garasjen. Da politiet undersøker boligen, finner de ikke en
eneste vaskebøtte i huset. Kan bøtta i garasjen ha blitt brukt til å
rengjøre åstedet etter ugjerningen?" (Fra boka "Lørenskogmysteriet").

Det er i alle fall slått fast at den som ble brukt til vasking inne, var borte. Den i garasjen var nok mer til utendørsbruk, bilvask feks
Senast redigerad av Alsagio 2021-11-14 kl. 14:04.
Citera
2021-11-14, 14:07
Medlem
Citat:
Det er i alle fall slått fast at den som ble brukt til vasking inne, var borte. Den i garasjen var nok mer til utendørsbruk, bilvask feks
Ja, mener å huske å ha lest et sted at noen i familien har sagt at vaskebøtta i huset var vekk. Men tenker uansett at det hadde vært tungvint å hente en vaskebøtte for å tørke opp vannsøl og blod på badegulvet så lenge det fantes en vask på samme rom.
Citera
2021-11-14, 14:19
Medlem
Theforeigners avatar
PSYKOPATI ELLER MACHIAVELLISM ?

Det har nu och då varit endel diskutioner ang. om TH är psykopat.

TH lider efter min mening mer sannolik av Machiavellism än av psykopati, läs beskrivningen och se om du, med det vi vet om TH, känner igen TH's personlighet :

https://utforskasinnet.se/den-morka-...w1ZEsrt6ui94ZE

Machiavellism
För “machiavellister” helgar målet medlen, oavsett konsekvenserna. De är vanligtvis mycket beräknande och kalla människor och har inga äkta känslomässiga anknytningar till andra. Även om de tenderar att ha drag som är gemensamma med narcissister, såsom själviskhet och att använda andra, finns det något som särskiljer dem: de ser sig själva och sina förhållanden realistiskt.

Machiavellisterna försöker inte imponera på någon. I stället visar de sig som de är och föredrar att se saker klart eftersom de kan manipulera andra bättre på det sättet. Faktum är att de fokuserar på känslorna hos de människor som de vill manipulera för att få det de vill ha. Om de förutse dina känslor, kommer de att kunna välja rätt strategi för att manipulera dig.

Enligt psykologen Daniel Goleman har människor med machiavellistiska egenskaper mindre empati. Deras känslokyla verkar komma från en oförmåga att behandla sina egna och andras känslor.

Faktum är att känslor gör dem så obehagliga till mods att de, när de känner ångest, vanligtvis inte vet hur de ska skilja det från ledsamhet eller trötthet. De har dock en tendens att vara mycket bra på att förstå vad andra tänker. Men som Goleman säger, även om deras huvud vet vad de ska göra, har deras hjärta fortfarande ingen aning.

Gå evt direkt til 4 minuter inn i videoen,
där kommer alla karakteristika/symptom på en person som lider av Machiavellianism.

https://www.youtube.com/watch?v=tmKQAhW1Jcc

How is Machiavellianism different from Psychopathy and Narcissism? | The Dark Triad Traits
Citera
2021-11-14, 14:47
Medlem
Citat:
PSYKOPATI ELLER MACHIAVELLISM ?

Det har nu och då varit endel diskutioner ang. om TH är psykopat.

TH lider efter min mening mer sannolik av Machiavellism än av psykopati, läs beskrivningen och se om du, med det vi vet om TH, känner igen TH's personlighet :

https://utforskasinnet.se/den-morka-...w1ZEsrt6ui94ZE

Machiavellism
För “machiavellister” helgar målet medlen, oavsett konsekvenserna. De är vanligtvis mycket beräknande och kalla människor och har inga äkta känslomässiga anknytningar till andra. Även om de tenderar att ha drag som är gemensamma med narcissister, såsom själviskhet och att använda andra, finns det något som särskiljer dem: de ser sig själva och sina förhållanden realistiskt.

Machiavellisterna försöker inte imponera på någon. I stället visar de sig som de är och föredrar att se saker klart eftersom de kan manipulera andra bättre på det sättet. Faktum är att de fokuserar på känslorna hos de människor som de vill manipulera för att få det de vill ha. Om de förutse dina känslor, kommer de att kunna välja rätt strategi för att manipulera dig.

Enligt psykologen Daniel Goleman har människor med machiavellistiska egenskaper mindre empati. Deras känslokyla verkar komma från en oförmåga att behandla sina egna och andras känslor.

Faktum är att känslor gör dem så obehagliga till mods att de, när de känner ångest, vanligtvis inte vet hur de ska skilja det från ledsamhet eller trötthet. De har dock en tendens att vara mycket bra på att förstå vad andra tänker. Men som Goleman säger, även om deras huvud vet vad de ska göra, har deras hjärta fortfarande ingen aning.

Gå evt direkt til 4 minuter inn i videoen,
där kommer alla karakteristika/symptom på en person som lider av Machiavellianism.

https://www.youtube.com/watch?v=tmKQAhW1Jcc

How is Machiavellianism different from Psychopathy and Narcissism? | The Dark Triad Traits
Du får sikkert noen gode svar fra de som kan diagnostisere mennesker ut fra fotografier + personlige traumer. Jeg har dessverre ikke den "evnen"
Citera
2021-11-14, 15:06
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Problemet med hypotesen din, at TT er et slags sannhet-barometer, er at TT er bare et begrep på de skribentene som ser det sannsynlig at TH er uskyldig. Jeg kan på ingen måte vite hvem som eventuelt kjenner til familien, hverken blant de skribentene som kalles TT, eller "de andre".
Det jeg imidlertid har lagt merke til, er at det er "de andre" som har innside-informasjon. Vi som tilhører TT har kun forholdt oss til den informasjonen som er offentliggjort, og så har vi våre egne individuelle tolkninger på grunnlag av dette.

Må innrømme at jeg finner det litt morsomt at du mener at vi vil finne en skaphomo i nattbordskuffen til TH. Og hvis dette er riktig, så tyder det heller på at det er du selv som har tilknytning til TH og familien.

Kan du i så fall utdype dette?

Når det gjelder dette med psykopati, så er det et faktum at det ikke er mulig å stille diagnoser uten å være i direkte kontakt med den det gjelder, og det er hva TT har gitt uttrykk for. Istedet for å ta innover deg det vi sier, så angriper du oss, og tilegner oss egenskaper vi ikke kjenner oss igjen i.
Det er useriøst å diskutere på den måten, og det leder bare til konflikter. Du viser veldig liten respekt for andres liv og følelser, så hvordan du kan ha empati for offeret i denne saken, er for meg en gåte.
Jeg synes at det er viktig å være objektiv, det er ikke så relevant hvem eller hva man liker eller ikke.

Du har nå gang på gang vist at du har kunnskaper om saken og familien, langt utover det som har kommet fram i media.

Homo i nattbordskuffen , og at jeg er tilknyttet TH og familien? Dette må du omformulere.

Det med psykopati. Man trenger i enkelte tilfeller ikke å møte vedkommende for å skjønne at han har den ene eller andre sykdommen. Jeg bare mener at TH er psykopat, og det mener veldig mange andre også. Basert på de faktaopplysninger som har kommet fram.
Trenger ikke å være psykolog for å kunne mene at TH er psykopat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in