2021-11-14, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg har lest mye om saken, men akkurat det, at TH har sagt at døren var ulåst da han kom hjem, har jeg ikke fått med meg. Har du link til infoen.

Ja skræmt. Ja, om jeg hadde en avtale med AE, fant døren på vidt gap og slepespor i gangen, ja da var det all grunn til å bli virkelig skræmt.

Ja også TEH sin dna burde blitt funnet på Tassen. TEH skal jo angivelig ha vært innom S4 kvelden før, for å passe hunden. Og å ta et bad samtidig. Med påfølgende uhell, badekaret som rant over, moppingen som knuste lampen, og glasskårene fra lampen som skar blødende sår i TEHs rygg.

Ut fra lydprøvene, og fra info jeg mener å ha lest, skal TEH ha ankommet like over to, og muligens dratt fra S4 mens nødsamtalen pågikk? Og tatt med seg Tassen hjem til seg selv.

Hvor var Tassen mens familien bodde på hotell de første dagene?

Ble Tassen ivaretatt av TEHs samboer. Eller.

Måtte Tassen vekk fra TH slik at politiet ikke skulle reagere og tenke sitt, dersom Tassen knurret mot TH? Var det derfor valpen måtte vekk.
th er kanskje ingen dyrevenn. Burde eksponere tassen mot potensielle gm. Blir vel som i mcann saken. Hunden har ingen troverdighet.
Citera
2021-11-14, 10:05
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Link om bråk

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

En eller flere i denne tråden har jeg mistenkt kan ha et forhold til TH. Hvem vet gjerningsmannen eller gjerningsmennene kan være her blant oss? Det er mange unnskyldninger.

Ja, om ikke gjerningsmannen selv, så ihvertfall THs indre krets, det er sikkert. Bror, niese, nevø osv.
Men TH kan også ha fått hyret inn profesjonelle skribenter. Trollfabrikk. Folk som er betalt for å villede og forstyrre. TH har jo ressurser, men også kontakter i AP på høyt plan. Han er medlem i Rotary-klubb, som er å regne som en losje. FH er et stikkord her på en slik trollfabrikk.
Citera
2021-11-14, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, om ikke gjerningsmannen selv, så ihvertfall THs indre krets, det er sikkert. Bror, niese, nevø osv.
Men TH kan også ha fått hyret inn profesjonelle skribenter. Trollfabrikk. Folk som er betalt for å villede og forstyrre. TH har jo ressurser, men også kontakter i AP på høyt plan. Han er medlem i Rotary-klubb, som er å regne som en losje. FH er et stikkord her på en slik trollfabrikk.
Og hvilken hensikt skulle det ha? Lever du i den tro at brukere på et anonymt forum skulle ha noe å si for utfallet av en sak? At det kan finnes noen drypp av informasjon som kanskje kan være interessant for politiet, kan nok være. For min egen del forholder jeg meg kun til allerede kjent informasjon som jeg har lest eller hørt, bl.a. i boka "Lørenskogmysteriet" som er basert på opplysninger fra anonyme vitner, politiavhør og forfatternes samtaler med personer som på en eller annen måte er involvert i saken. Altså kjent informasjon for etterforskere som jobber med saken, men kanskje ny for noen brukere her. Og by the way, kan du finne på noe annet enn TT? Det er så mange personer som blir omtalt i dette forumet som har T som første initial, TH, TEH, elektriker og far, TF, TB osv. Så hvis du har behov for å kategorisere brukere som har en annen mening enn deg, finn et nytt navn, så slipper nye brukere å lure på hvem denne TT er.
Citera
2021-11-14, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
gm hadde nok hansker og hunden ville neppe hatt avgjørende spor. Gps kan kun spore real time.
Ja, fremmede GM har selvsagt brukt hansker. Men som jeg nevnte, ingen funn av spor/ukjent DNA, ville betydd enten at hunden var tatt i av personer som hadde en naturlig kontakt med hunden, eller at GM hadde på seg hansker/utstyr for ikke å legge igjen spor. At hunden var håndtert av GM som brukte hansker, forteller at det var noen andre som ikke hadde noen naturlig kontakt med hunden, som har vært i huset.
Senast redigerad av univers123 2021-11-14 kl. 11:12.
Citera
2021-11-14, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Ja hvis de ikke en gang har bakhonet, som har blitt så mye omtalt i denne tråden, kan man begynne å lure ? Bakhonet kan jo for den saks skyld ha blitt brukt til å slå henne i hodet ? Kan det være en av disse to som mangler på gjerdet ? De får nok dilla av denne tråden ja

https://ibb.co/fQfzjtN
Bakhonet hadde nok fått betydelig mer oppmerksomhet enn det muligens har, dersom spor av blod, hår eller annet var å finne. Kanskje neste påske-krim: "De forsvunnede bakhon i Sloraveien 4"
Senast redigerad av univers123 2021-11-14 kl. 11:17.
Citera
2021-11-14, 11:20
Medlem
Citat:
Link om bråk

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

En eller flere i denne tråden har jeg mistenkt kan ha et forhold til TH. Hvem vet gjerningsmannen eller gjerningsmennene kan være her blant oss? Det er mange unnskyldninger.
Du har vel hørt om "Hagens harem"???
Citera
2021-11-14, 11:39
Medlem
Skaanseths avatar
.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-11-14 kl. 12:09.
Citera
2021-11-14, 11:41
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Fint at du bruker begrepet TT. Ved å se hvem som blir anklaget for dette, vet alle i tråden hvem som diskuterer på en redelig måte. TT slenger ikke ut påstander, uten å kunne dokumentere. Da stiller vi heller spørsmål. Når spørsmålene ikke blir besvart, eller kommentarer blir oversett, bekrefter dette at vi blir tatt på alvor. Hadde vi ikke blitt det, så hadde det vel ikke vært behov for å bruke en barnslig hersketeknikk. TT er et hedersord, et kvalitetstempel!

Men TT er faktisk gode å ha, på flere måter.
Ved at TT angriper påstander fra forskjellige vinkler, så får man kvalitetskontrollert påstader og synspunkter. Dessuten får man en pekepinn på når tampen brenner.
Ordet "psykopati" er noe som ofte har blitt angrepet. Her er det tydelig at man er inne på noe.
Mange her inne har fått øynene opp og ser at TH er en slik psykopat.
Citera
2021-11-14, 12:09
Medlem
Citat:
Link om bråk

Så googler vi navnet som skulle vitne om bråk i S4
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wEodjd/loerenskog-forsvinningen-moette-sivilt-politi-paa-bensinstasjon

Citat:
Tor Egil Berg (37) er nabo til familien Hagen og har vært inne hos familien noen ganger.

– Familien er stille, rolig og koselig. Man skulle ikke tro at dette kunne skje med nærmeste nabo i Norge. Det er sjokkerende og kjempetrist, sier 37-åringen til VG.

– Jeg håper hun kommer til rette i god behold. Anne-Elisabeth er en kjempetrivelig dame. Hun er kjempesnill og snakker med alle, sier han.
https://www.nrk.no/norge/naboen-til-anne-elisabeth-hagen_-_-jeg-trodde-familien-var-pa-ferie-1.14372654

Citat:
Berg forteller at han ikke har sett familien på lenge.

– Det har vært stille der oppe, og jeg tenkte de var på ferie, sier han.

De siste årene har han flere ganger truffet på Anne-Elisabeth Falkevik Hagen under lufteturer med hunden.

– Vi småsnakker når vi treffes. Hun er en kjempekoselig dame. Snill og snakker med alle.

Berg har ikke merket noe annerledes i nabolaget de siste månedene.

– Jeg håper Anne-Elisabeth kommer tilbake i god behold, og at familien kan være samlet. Jeg håper hun ikke utsettes for noe vondt, sier han.
Citera
2021-11-14, 12:21
Medlem
Citat:
Heldigvis ser nok politiet denne TT, og forstår at det er en gruppe som bare har til hensikt å villede, manipulere og ødelegge flyten i diskusjonen så man ikke skal komme fram til noe.
Utfallet i en straffesak får de kanskje ikke påvirket.
Men hva mann i gata tror, kan de kanskje få påvirket.
Klart, TH har et navn han må berge. Han liker vel ikke å gå fra "kongen av Kvitfjell", til en mann som folk himler med øynene av. En som har blitt avkledd som psykopat og muligens bifil/skaphomo.
Det kommer vel fram etterhvert alle gjenstander som er funnet i THs hus, også hva som er funnet i hans nattbordskuffe
Det med TT-navnet får bare være. Kanskje se på det som Havhest gjør, et kvalitetsstempel
Et forum er jo til for å diskutere ulike syn på en sak. Hvis en kun er ute etter å få bekreftelse på egne tanker og teorier, bør man kanskje finne et annet sted å dele tankene sine? Jeg synes i hvert fall det hadde blitt rimelig kjedelig og intetsigende hvis alle brukere kun evner å se saken fra en side.
Hva "mannen i gata" mener, betyr jo lite. Men å få relevant informasjon, i motsetning til ville fantasier, "psykopat og muligens bifil/skaphomo" (hvor tar du det fra?) er i hvert fall jeg mer interessert i. Har du relevant informasjon om hva TH har i nattbordskuffa si, håper jeg du vil dele med oss uvitende.
Senast redigerad av univers123 2021-11-14 kl. 13:09.
Citera
2021-11-14, 12:47
Avslutad
Citat:
Men TT er faktisk gode å ha, på flere måter.
Ved at TT angriper påstander fra forskjellige vinkler, så får man kvalitetskontrollert påstader og synspunkter. Dessuten får man en pekepinn på når tampen brenner.
Ordet "psykopati" er noe som ofte har blitt angrepet. Her er det tydelig at man er inne på noe.
Mange her inne har fått øynene opp og ser at TH er en slik psykopat.
Problemet med hypotesen din, at TT er et slags sannhet-barometer, er at TT er bare et begrep på de skribentene som ser det sannsynlig at TH er uskyldig. Jeg kan på ingen måte vite hvem som eventuelt kjenner til familien, hverken blant de skribentene som kalles TT, eller "de andre".
Det jeg imidlertid har lagt merke til, er at det er "de andre" som har innside-informasjon. Vi som tilhører TT har kun forholdt oss til den informasjonen som er offentliggjort, og så har vi våre egne individuelle tolkninger på grunnlag av dette.

Må innrømme at jeg finner det litt morsomt at du mener at vi vil finne en skaphomo i nattbordskuffen til TH. Og hvis dette er riktig, så tyder det heller på at det er du selv som har tilknytning til TH og familien.

Kan du i så fall utdype dette?

Når det gjelder dette med psykopati, så er det et faktum at det ikke er mulig å stille diagnoser uten å være i direkte kontakt med den det gjelder, og det er hva TT har gitt uttrykk for. Istedet for å ta innover deg det vi sier, så angriper du oss, og tilegner oss egenskaper vi ikke kjenner oss igjen i.
Det er useriøst å diskutere på den måten, og det leder bare til konflikter. Du viser veldig liten respekt for andres liv og følelser, så hvordan du kan ha empati for offeret i denne saken, er for meg en gåte.
Jeg synes at det er viktig å være objektiv, det er ikke så relevant hvem eller hva man liker eller ikke.
Citera
2021-11-14, 12:55
Medlem
At bøtta som ble brukt til å vaske vann og blod med er borte, gjør badekarhistorien ekstra interessant. Noe skulle skjules.

Sannsynligs at det var vasket der, men politiets undersøkelser avslørte at noe hadde skjedd. Deretter lanseres TH historien om sønnen.

TEH har deretter backet denne, etter ordre fra senior. Altså vet sønnen mer enn han sier
Senast redigerad av Alsagio 2021-11-14 kl. 13:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in