Citat:
Ursprungligen postat av
Skaanseth
Men TT er faktisk gode å ha, på flere måter.
Ved at TT angriper påstander fra forskjellige vinkler, så får man kvalitetskontrollert påstader og synspunkter. Dessuten får man en pekepinn på når tampen brenner.
Ordet "psykopati" er noe som ofte har blitt angrepet. Her er det tydelig at man er inne på noe.
Mange her inne har fått øynene opp og ser at TH er en slik psykopat.
Problemet med hypotesen din, at TT er et slags sannhet-barometer, er at TT er bare et begrep på de skribentene som ser det sannsynlig at TH er uskyldig. Jeg kan på ingen måte vite hvem som eventuelt kjenner til familien, hverken blant de skribentene som kalles TT, eller "de andre".
Det jeg imidlertid har lagt merke til, er at det er "de andre" som har innside-informasjon. Vi som tilhører TT har kun forholdt oss til den informasjonen som er offentliggjort, og så har vi våre egne individuelle tolkninger på grunnlag av dette.
Må innrømme at jeg finner det litt morsomt at du mener at vi vil finne en skaphomo i nattbordskuffen til TH. Og hvis dette er riktig, så tyder det heller på at det er du selv som har tilknytning til TH og familien.
Kan du i så fall utdype dette?
Når det gjelder dette med psykopati, så er det et faktum at det ikke er mulig å stille diagnoser uten å være i direkte kontakt med den det gjelder, og det er hva TT har gitt uttrykk for. Istedet for å ta innover deg det vi sier, så angriper du oss, og tilegner oss egenskaper vi ikke kjenner oss igjen i.
Det er useriøst å diskutere på den måten, og det leder bare til konflikter. Du viser veldig liten respekt for andres liv og følelser, så hvordan du kan ha empati for offeret i denne saken, er for meg en gåte.
Jeg synes at det er viktig å være objektiv, det er ikke så relevant hvem eller hva man liker eller ikke.