2021-11-13, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Nä folk litar ju på autisten tegnell och jude media, det är sorgligt att se alla stå i kö och tro en jävla spruta kommer rädda ens liv...

Skrattar högt åt alla idioter som drogs med i den här "Kavla upp förhuden"-kampanjen.

Vaccinet var ingen magisk sköld som många trodde.
Citera
2021-11-13, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Möjligtvis skulle det kunna vara så men fohm har tänkt ett steg längre. Karensdagen är tillbaka samt kravet på läkarintyg efter en vecka. Så kombinerat med att sluta testa innebär det att folk går snuviga till jobbet o fohm får igång smittspridningen.

Hur många vill betala en dags lön för att minska spridningen? Jag tror det är väldigt få.....

Det återstår att se. 20 miljarder är dock många karensdagar. Testning till noll nytta.
Citera
2021-11-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
FAKTA till påståendet?

De mutationer som vi haft och har nu kommer från tiden före man började med vaccin.
Delta = kommer från Indien hösten 2020.
Den före var från UK och även den före vaccinering påbörjades.

Du är bara ytterligare en antivaxxer, men med väldigt lågt IQ.

Enkel logik gubben. Allt vi gör för att försvåra spridningen triggar viruset att evolvera. Dvs mutera. Det kommer göra allt för att överleva. Bara för att något är litet betyder det inte att de inte kan vara ”smart”.
Citera
2021-11-13, 21:52
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Klart nu iaf. Att vaccinet föder fler mutationer än utan vaccin. Dvs förlänger pandemin.
Nej. Du har fel. Antalet mutationer som inträffar är direkt relaterat till antalet replikeringar som sker, inget annat.

Du har fel. Sorry.
Citera
2021-11-13, 21:56
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Varför kallar du det för vaccin? Du menar mRNA injektionen väl?

Sluta upp med ert antivaxx fjanterier! Ni har redan förlorat debatten och ni har redan förlorat empirisk. Det är bara en tidsfråga innan 75 procent av hela befolkningen är vaccinerad i samtliga regioner, och, tids nog minst 80 procent!

Bara för at du råkar vara sprut-rädd så behöver du väl inte försöka skrämma folk och föra dem bakom ljuset: mRNA vaccin stimulerar cellerna att producera spike-proteiner som är helt ofarliga för människan, men som får immunförsvaret att agera.
Citera
2021-11-13, 22:11
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Sluta upp med ert antivaxx fjanterier! Ni har redan förlorat debatten och ni har redan förlorat empirisk. Det är bara en tidsfråga innan 75 procent av hela befolkningen är vaccinerad i samtliga regioner, och, tids nog minst 80 procent!

Bara för at du råkar vara sprut-rädd så behöver du väl inte försöka skrämma folk och föra dem bakom ljuset: mRNA vaccin stimulerar cellerna att producera spike-proteiner som är helt ofarliga för människan, men som får immunförsvaret att agera.

Haha, förlorat vilken debatt?

Jävla stolpskott. Smittspridningen sker som aldrig förr trots hög vaccintäckning. Du har blivit lurad,vi förstod det skulle komma. Du är korkad, vi har öppna sinnen.

Sedan kan du lägga av med tramset med "antivax"-epitet i syfte att förminska folk. Du svänger dig med sådana uttryck enbart för att du saknar argument och är en liten nolla i verkliga livet.

Jag är för vacciner, men jag tycker det är galet att massvaccinera med ett vaccin som knappt kommit ur vaggan för att försöka stoppa en pandemi. Dömt att misslyckas och ett jävligt högt spel, och det får jag tycka utan att bli kallad för diverse skit från sådana urblåsta idioter som du.

Ha en bra kväll. Pucko.
Citera
2021-11-13, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert

Är det en tävling? Om 75% blir vaxxad sä slipper jag 🤣
Citera
2021-11-13, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Uttar Pradesh har en positivity rate på 0.0 procent. Så i princip inga som de testar har covid19.

Visst hade de rejäl deltavåg men ändå svårt förklara att de ligger på 0.0 procent?
För mig verkar det som att SARS-CoV-2 smittar västerlänningar mycket lättare än Afrikaner och Asiater! (den Indiska kontinenten är utbryter från Afrika för länge länge sedan). Frågan är om inte det är ett biologiskt vapen ändå??
Citera
2021-11-13, 22:19
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Naturligtvis inte, men naturligt urval fungerar väl vare sig det rör sig om bakterier och antibiotika eller virus och vaccin? För varför skulle inte de virusvarianter som sprids trots vaccin utvecklas till de dominerande? Analogin var nog uppenbar för de flesta.

Så är det.. Men eftersom vaccinet inte är särskilt bra på att hindra spridningen av Delta så minskar den risken betydligt. Inget ont utan att det har något gott med sig.
Citera
2021-11-13, 22:19
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
För mig verkar det som att SARS-CoV-2 smittar västerlänningar mycket lättare än Afrikaner och Asiater! (den Indiska kontinenten är utbryter från Afrika för länge länge sedan). Frågan är om inte det är ett biologiskt vapen ändå??

Kina var riktigt hårt drabbat. Sverige låg bra till länge, tills man fick tummen ur och började testa...
Citera
2021-11-13, 22:35
Medlem
Citat:
Enkel logik gubben. Allt vi gör för att försvåra spridningen triggar viruset att evolvera. Dvs mutera. Det kommer göra allt för att överleva. Bara för att något är litet betyder det inte att de inte kan vara ”smart”.

Kom gärna med en källa till ditt påstående. Troligtvis kan du inte det.
Citera
2021-11-13, 22:50
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Haha, förlorat vilken debatt?

Jävla stolpskott. Smittspridningen sker som aldrig förr trots hög vaccintäckning. Du har blivit lurad,vi förstod det skulle komma. Du är korkad, vi har öppna sinnen.

Sedan kan du lägga av med tramset med "antivax"-epitet i syfte att förminska folk. Du svänger dig med sådana uttryck enbart för att du saknar argument och är en liten nolla i verkliga livet.

Jag är för vacciner, men jag tycker det är galet att massvaccinera med ett vaccin som knappt kommit ur vaggan för att försöka stoppa en pandemi. Dömt att misslyckas och ett jävligt högt spel, och det får jag tycka utan att bli kallad för diverse skit från sådana urblåsta idioter som du.

Ha en bra kväll. Pucko.
Lol! Inte ett argument mot kanske värdens mest utprovade vaccin, och du kallar mig "Pucko"! Sedan hävdar, jag inte att, dagens vacciner kommer att stoppa pandemin. Däremot så hävdar jag att en kombination av, antingen, tidigare genomgången SARS-COV2 infektion plus vaccin, eller vaccin plus genombrottsinfektion, är det enda som kan sätta stopp för Delta-varianten av SARS-COV2, dvs hybridimmunitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in