2021-11-13, 10:36
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nej. Fhm fick fel igen.

Ivermektin verkar dock häva smittan, det har vi sett från Indien Bl.a.

Uttar Pradesh har en positivity rate på 0.0 procent. Så i princip inga som de testar har covid19.

Visst hade de rejäl deltavåg men ändå svårt förklara att de ligger på 0.0 procent?
Citera
2021-11-13, 10:41
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Därför att mutationer skapas när viruset replikerar, igenting annat. Vaccinet är inte på något vis inblandat i den processen.

Det enda som vaccinerna "påverkar" är att världen tillåter högre smittspridning dvs fler replikeringar samt att viruset kanske muterar runt vaccinet.
Citera
2021-11-13, 10:49
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Ja, och beviset för det är att Pfizers nya piller är en 3cl-proteashämmare precis som ivermectin. Ivermectin i ny förpackning.

Nu har ju Ivermectin betydligt fler sätt att verka än bara 3cl.

Vi använder Ivermectin för dess antiinflammatoriska egenskaper hemma med bra resultat. Säkrare än andra antiinflammatoriska o gett bättre resultat för oss.

Sen att det pågår flertalet studier kring Ivermectins anti cancer effekter är väldigt intressant.

Exempel på olika egenskaper Ivermectin har mot covid19.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8203399/
Citera
2021-11-13, 10:53
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Ja. Vården kunde kraftigt ifrågasatts förra våren då dom t.ex. mördade en äldre person jag känner. Som garanterat inte hade dött annars, och det var def inte av covid, men det blev ändå dödsorsaken. Och det är knappast det enda exemplet. (Jag jobbar själv i vården så jag är troligen mer insatt än dig, och nej jag vet var jag inte vill ha min vård nånstans)

Nästan uteslutande alla dör av Corona om dom avlider inom 30 dar efter pos svar. Oavsett orsak!

Det beror isåfall på lathet när man ska fastställa dödsorsaken. Intressant det här med palliativ vård o covid19. Dödsorsaken är ju då drogerna som sjukvården ger.....
Citera
2021-11-13, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vaccinera flera så inte dom ovaccinerade smittar dom vaccinerade är lösningen från hälsoministern.

Bättre att sätta in ivermektin.

Det de borde säga är att vaccinet inte minskar risken för smitta vilket innebär att de vaccinerade kommer att smitta ovaccinerade som inte har haft covid när restriktionerna släpper. De ovaccinerade är oskyddade mot all den ofta symtomlösa smitta som de vaccinerade sprider.
Citera
2021-11-13, 11:11
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det enda som vaccinerna "påverkar" är att världen tillåter högre smittspridning dvs fler replikeringar samt att viruset kanske muterar runt vaccinet.
Nu minskar risken för smitta vid vaccination, men det är ett ämne som debatteras fortlöpande.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02689-y

Viruset muterar hela tiden, alldeles oavsett om värden är vaccinerad eller ej. Risken för att en dödlig mutation skall uppkomma är EXAKT lika stor i en vaccinerad värd som en ovaccinerad. SKILLNADEN - och läs nu NOGA - är ett om den vaccinerade är så pass bra på att begränsa smittan genom att eliminera det omuterade viruset, så kommer en eventuell mutation i den värden att slippa konkurrera med den variant som nu slås ihjäl av immunförsvaret. Möjligheten att infektera en annan person är nu större för det muterade viruset. Dessutom, om vaccinet eliminerar den ursprungliga varianten i en smittat person kommer denna person att ha ett större urval att infektera. Här är det evolutionära tryck som t.ex. Vanden Bosche talar om. Problemet är att antivaxxare menar att vaccinet är värdelöst och inte begränsar smitta - vilket betyder att det evolutionära trycket som man hävdar att viruset utsätts för, inte finns.

OM vaccinet är bra på att begränsa smitta så får mutationer en fördel genom att den ursprungliga varianten elimineras, men vaccinet har INGENTING att göra med att mutationer uppkommer, de uppkommer flera hundra tusen gånger om dagen (räknat på dagens smittspridning) alldeles utan vaccin, precis som var fallet med den nuvarande dominerande varianten.
Citera
2021-11-13, 11:16
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nu har ju Ivermectin betydligt fler sätt att verka än bara 3cl.

Vi använder Ivermectin för dess antiinflammatoriska egenskaper hemma med bra resultat. Säkrare än andra antiinflammatoriska o gett bättre resultat för oss.

Sen att det pågår flertalet studier kring Ivermectins anti cancer effekter är väldigt intressant.

Exempel på olika egenskaper Ivermectin har mot covid19.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8203399/

Jag skulle fylla på förrådet med nässprayer (astma i familjen) och hittade då denna artikel :
Citat:
En välrenommerad grupp brittiska forskare har nu publicerat gynnsamma behandlingseffekter av tidigt insatt inhalerad budesonid (1 600 μg/dag; 2 puffar a 400 μg 2 gånger/dag) hos patienter med PCR-verifierad eller kliniskt misstänkt covid-19. Andelen patienter som behövde besök av läkare, söka vård på akuten eller läggas in på sjukhus minskade med 91 procent i gruppen som behandlades med budesonid
Källa: https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2021/04/covid-19-i-primarvarden-dags-att-mota-olle-i-grind/

Det finns säkert fler off label som är bra att ha i skåpet hemma om skiten skulle poppa upp.
Men 91% effekt tangerar ju IVM....?
Citera
2021-11-13, 11:20
Medlem
Overminds avatar
I December kommer Sverige återinföra restriktionerna igen. Med hemmastudier och helst jobba hemifrån. Precis som jag sa för någon månad sedan.

Fler länder återinför restriktionerna och Sverige som alltid är steget efter, nej flera steg efter kommer införa det nästa månad.
Citera
2021-11-13, 11:26
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
I December kommer Sverige återinföra restriktionerna igen. Med hemmastudier och helst jobba hemifrån. Precis som jag sa för någon månad sedan.

Fler länder återinför restriktionerna och Sverige som alltid är steget efter, nej flera steg efter kommer införa det nästa månad.

Dejavu....
Minns februari 2020 när vi handlade på Jula, igår samma sak igen, 2 kineser med varukorgen fylld med ffp2-3 masker.....

Vadslagning..?
Citera
2021-11-13, 11:30
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Jag skulle fylla på förrådet med nässprayer (astma i familjen) och hittade då denna artikel :

Källa: https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2021/04/covid-19-i-primarvarden-dags-att-mota-olle-i-grind/

Det finns säkert fler off label som är bra att ha i skåpet hemma om skiten skulle poppa upp.
Men 91% effekt tangerar ju IVM....?

Finns mycket som påvisat effekt i kliniska studier.

https://c19early.com/

Nigella Sativa är intressant. Har ju testats för diabetes 2 o förbättrar "metabolismen". Pratas ju en del om metabolismens påverkan för hur allvarlig covid19 man får.

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0965229915000278
Citera
2021-11-13, 11:33
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind

I Sverige ses ju naturlig smittspridning som viktigt så självklart försöker fohm utnyttja den här "vågen".

Att sluta testa vaccinerade o att sluta jobba hemifrån är viktiga beslut för att få igång spridningen under hösten.
Citera
2021-11-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Därför att mutationer skapas när viruset replikerar, igenting annat. Vaccinet är inte på något vis inblandat i den processen.
Haha dubtror allt är svart och vitt? Vad händer ibland gravida mödrars barn efter att de har medicinerats och vaccinerats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in