2021-11-13, 22:00
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Alldeles riktigt, Ebba Busch är ingen vanlig Svensson och följaktligen så har hon fått ett politiskt drev mot sig endast för att hon är en politiker i opposition mot de som styr nu.

I sak har de inte kunnat skriva så värst mycket utan att ljuga och vinkla så att Pinocchio skulle ha bleknat av avund, den ende som tagit sin uppgift som journalist på allvar är faktiskt Aftonbladets Oisin Cuntwell, han gjorde en liten faktakontroll av Expressens lögner och inte var det mycket av vad Expressen skrev som stämde med verkligheten.
Men titta här Reimer. Här visar ju Expressen Ebba i tårar - det är väl för att väcka sympati eller är det också att ondgöra sig? https://www.expressen.se/tv/politik/ebba-buschs-tarar-nar-hon-berattar-om-det-tuffa-aret/

Det hade varit betydligt värre för Ebba om hon var en sittande minister än att hon som nu är ledare för ett mycket litet parti i opposition. Expressen räknas väl även som mer höger än Aftonbladet
2021-11-13, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Har du en källhänvisning där Esbjörn tillbakavisar att han erbjudit över 1 miljon för att återfå huset?
Om han själv skulle förneka sanningshalten i Expressen skulle jag givetvis ändra min uppfattning, men till dess väljer jag att tro tidskriften.

Du väljer att blint bara tro på vad Ebba säger, inga andra synpunkter eller fakta vill du ta till dig.
Tänk på att Ulf Ekman också var väldigt övertygande när han drev Livets Ord. Undrar vad hans trofasta tjänare senare tyckte då han bad om ursäkt och konverterade till katolik.
Lika övertygande var Knutbysekten som höll sina medlemmar med hjärngrepp. Se hur det gick.
Bra att ha egna funderingar och inte bli hjärntvättad. Bara ett tips!
Har du en källhänvisning där Esbjörn medger att han erbjudit över en miljon kronor för att återfå huset?
Om han trädde fram själv skulle jag givetvis ändra min uppfattning, men tills dess väljer jag att inte tro tidskriften.

Jag har aldrig träffat Ulf Ekman, pratat med Ebba Busch eller haft någonting med Livets Ord att göra. Jag vet inte var Knutby ligger och har väl aldrig satt mig in särskilt mycket i vad som hände där. Varför försöker du svartmåla mina inlägg med dina fantasier, saknar du vettiga argument? Jag klarar mig väldigt väl utan dina tips för i mina ögon förefaller du vara kusin med en åsna och intelligent som ett kvastskaft.
2021-11-13, 22:04
Medlem
Citat:
Han blev övertalad och pressad. Det har vi som är opartiska förstått
Absolut, Margareta Majkgård är en girig änkespindel.
2021-11-13, 22:35
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Han blev övertalad och pressad. Det har vi som är opartiska förstått

Vilken tur att ni opartiska har egen tro som inte ens stämmer med Esb egna berättelse.

Kanske kan ni tro att han bara var pressad av sina egna som borde stötta honom.
Det vi vet är att han inte ångrade sig för priset(som han själv satte) utan att han är sur för att hans senaste advokater körde över honom.
2021-11-13, 22:41
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Men titta här Reimer. Här visar ju Expressen Ebba i tårar - det är väl för att väcka sympati eller är det också att ondgöra sig? https://www.expressen.se/tv/politik/ebba-buschs-tarar-nar-hon-berattar-om-det-tuffa-aret/

Det hade varit betydligt värre för Ebba om hon var en sittande minister än att hon som nu är ledare för ett mycket litet parti i opposition. Expressen räknas väl även som mer höger än Aftonbladet
Oj jävlars ja herre jesus vad patetiskt. Fy fan vad jag garvade högt av att se å höra detta. Tur att inte klockan är mer så jag kanske klarar mig från störningsjouren. Otroligt smaklöst å detta är de tvungna å tugga i sig på KD:s Riksting - hennes privata debacle snygg ledare hon är den där Ebba - demagogernas demagog
Senast redigerad av kubun 2021-11-13 kl. 22:44.
2021-11-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Så du menar att ordstävet "det är inte ens fel att två träter" inte gäller i detta fall? Jag påstår att det gäller i allra högsta grad och backar det med att det var så otroligt många före Ebba som backade direkt från deras tilltänkta husköp av Esbjörn, men Ebba backade inte utan gav sig FAN att det bara ska gå att tilltvinga sig den "lite egnes" ruckel

Helt korrekt av dig att ordstävet inte gäller detta fall och tack för att du styrker det med bevis då otroligt många påbörjat samma resa men backat (det visste jag inte). Sedan hoppas jag att vi har ett rättssystem som ser till att även egensinniga personer måste hedra ingångna avtal.

Denna person har rätt att känna sig lurad, men inte rätt för att han känner sig lurad.
2021-11-13, 23:34
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ebba är ingen vanlig Svensson. Media hade skrivit samma sak om det gällt en annan politiker oavsett parti.
Ebba är förtroendevald som är med och stiftar lagar i Svea Rike. Hon hade chansen att bli minister men nu bedömer jag den chansen som väck tyvärr.

Nej, media behandlar företrädare på olika sätt. Åkesson behandlas alltid som något katten har släpat in och Lööf kommer undan med sin skit. Är man sosseföreträdare, slipper partiet förekomma med namn när man gjort något dumt.
2021-11-14, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Mycket av det du skriver håller jag med om. Däremot är jag övertygad om att det är Majkgård som ligger bakom brevet till tinget, aktbilaga 171. Att Binninge är en kluddare av rang är det ingen tvekan om, men så korkad kan han inte vara att han på inlagan till tingsrätten anger ett aktbilage nr. Där står:"Aktb, 116 MÅL NR T 8555-20". Aktbilaga 116 är "Kallelse skickad med lösbrev till Margareta Majkgård”. Majkgård kan också knytas till det nya ombudet via dennes egen hemsida.
Notera även datumen på Esbjörns egna brev i senaste överklagan. 2021-11-05 i sidhuvudet och 2021-11-03 vid namnteckningen det omvända hade ju varit en sak, dvs brevet skrivs 3:e och man skriver dagens datum när man skriver ut det för underskrift

Jag gissar på att brevet är sammanställt vid något av dessa datum eller något helt annat och sen har man ändrat datum så att det ska passa i tid (men klyddat så man fått 2 olika)

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Esbjörn Bolin framstår som en mycket märklig man, och det är förmodligen inget som uppstod igår utan som har påverkat hela hans liv. Jag misstänker att ”springnotan” är ett öknamn som han har förtjänat.

jag kan ha missat det (eftersom jag bara orkat läsa första 50 sidorna och de senaste 100) men vad har Esbjörn sysslat med i hela sitt liv med tanke på att han satt på en "släktgård" (dvs antagligen hans föräldrahem eller motsvarande där han på något knepigt vis blivit ensam ägare vartefter syskonen trillat av pinn) och minst en bostadsrätt (enligt tråduppgifter) inne i stan

Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Även Matz måste ju blivit utlöst eftersom Esbjörn ägde huset till 100%. Däremot kan det varit så att han inte fick pengar för det i utbyte mot ett löfte o matt få hela kåken. Tyvärr för matz var det inte juridiskt bindande.

Undras just vart Matz tog vägen. kan det vara så att han initialt blev tipsad om försäljningen och blev förbannad för kåken var ju så gott som hans...
Sen insåg han kanske när cirkusen drog igång att MM med anhang hade egna planer för fastigheten (dvs de hade styrt det till att den skulle tillfalla dem och hans "avtal" var ju inte direkt vattentätt)

Ett annat alternativ är att han ställde upp som den förbiseglade brorsonen som skulle få ärva den kära släktgården och fick en slant för besväret. När plan A gick i stöpet (dvs de lyckades inte häva affären pga klyddande) så behövdes han inte längre.

Gissar på att han grämer sig lite att han var dumsnål där 2007 och gav bort sina andelar. hade han fortfarande haft dem så skulle ju inte Ebba kunnat köpa fastigheten utan att han var inblandad
2021-11-14, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Notera även datumen på Esbjörns egna brev i senaste överklagan. 2021-11-05 i sidhuvudet och 2021-11-03 vid namnteckningen det omvända hade ju varit en sak, dvs brevet skrivs 3:e och man skriver dagens datum när man skriver ut det för underskrift

Jag gissar på att brevet är sammanställt vid något av dessa datum eller något helt annat och sen har man ändrat datum så att det ska passa i tid (men klyddat så man fått 2 olika)

jag kan ha missat det (eftersom jag bara orkat läsa första 50 sidorna och de senaste 100) men vad har Esbjörn sysslat med i hela sitt liv med tanke på att han satt på en "släktgård" (dvs antagligen hans föräldrahem eller motsvarande där han på något knepigt vis blivit ensam ägare vartefter syskonen trillat av pinn) och minst en bostadsrätt (enligt tråduppgifter) inne i stan

Undras just vart Matz tog vägen. kan det vara så att han initialt blev tipsad om försäljningen och blev förbannad för kåken var ju så gott som hans...
Sen insåg han kanske när cirkusen drog igång att MM med anhang hade egna planer för fastigheten (dvs de hade styrt det till att den skulle tillfalla dem och hans "avtal" var ju inte direkt vattentätt)

Ett annat alternativ är att han ställde upp som den förbiseglade brorsonen som skulle få ärva den kära släktgården och fick en slant för besväret. När plan A gick i stöpet (dvs de lyckades inte häva affären pga klyddande) så behövdes han inte längre.

Gissar på att han grämer sig lite att han var dumsnål där 2007 och gav bort sina andelar. hade han fortfarande haft dem så skulle ju inte Ebba kunnat köpa fastigheten utan att han var inblandad

”Släktgården” är inte Bolins föräldrahem, det är familjens sommarstuga. Huset har aldrig använts som ett bostadshus utan byggts enbart som en sommarbostad. Esbjörn har arbetat som ingenjör på Metallverken i Västerås och var sambo med en kvinna i fyrtio år. De senaste åren blev hon sjuklig och gick bort 2012. Men redan 2010 flyttade Esbjörn till Odalgården. Under dessa fyrtio år som sambo hade han kvar sin lägenhet, senare ärvde han ytterligare en från sin bror. Enligt psykologutredningen så har han även kvar sambons lägenhet så om allt stämmer så har han tre egna lägenheter men bor heltid på Majkgårds ”kursgård”. Han brukar enligt Binninge presentera sig som Odalgårdens faktotum (vaktmästare).
2021-11-14, 01:05
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf

Matz ställde upp som nyttig idiot tills de insåg att hans avtal inte var giltigt.
Majkgård &Co hade ingen nytta av honom efter dess.
Han hade även gjort bort sig och hotat Ebba på ett sätt som var så grovt så att inte Esb ville återge det. Inte helt lyckat att hota någon när man har jakt som huvudintresse, speciellt inte om den som man hotar har skydd av Säpo.
Matz drog som en avlöning och har inte varit inblandad efter detta.
2021-11-14, 01:47
Medlem
Citat:
”Släktgården” är inte Bolins föräldrahem, det är familjens sommarstuga. Huset har aldrig använts som ett bostadshus utan byggts enbart som en sommarbostad.
Med andra ord så borde det, med tanke på husets uppskattade ålder, vara Esbjörns föräldrar som köpte/byggde det någon gång tidigt 1900-tal och de har vistats där under somrarna under hans uppväxt

Sen vartefter syskonskaran blev allt mindre och syskonbarnen hade noll intresse av huset så finner han sig tillslut stå ensam där med en sommarstuga med omfattande underhållsbehov. Den sista (vad vi vet) som gör sig av med sin andel är matz, fast med förbehållet att han skall få ärva fastigheten
Han torde även han haft noll intresse av huset som sådant eftersom han inte verkar kontrollerat hur sitt framtida arv förvaltats.

Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Matz ställde upp som nyttig idiot tills de insåg att hans avtal inte var giltigt.
Majkgård &Co hade ingen nytta av honom efter dess.
Han hade även gjort bort sig och hotat Ebba på ett sätt som var så grovt så att inte Esb ville återge det. Inte helt lyckat att hota någon när man har jakt som huvudintresse, speciellt inte om den som man hotar har skydd av Säpo.
Matz drog som en avlöning och har inte varit inblandad efter detta.

Precis, de tänkte använda sig av hans "avtal" för att på ett smidigt, helt lagligt sätt komma över fastigheten när väl Esbjörn gått bort. (eftersom han vägrat sälja till Majkgård) utan att behöva krångla med testamenten som skulle späda på ryktena om att majkgård snor åt sig gamla gubbars fastigheter i byn. Sen om ett direkt lagstridigt avtal skulle sätta käppar i hjulet är ju en annan sak. Tydligen får inte gåvobrev ha villkor om motprestationer, (du får mina andelar om jag får hela fastigheten testamenterad till mig)

Kan ju dessutom vara så att hans plan från start var att få ärva, inom rimlig framtid, ett välskött hus som han antingen kunde nyttja själv eller sälja. När han nu får nys om affären och inser i vilket skick huset/tomten är i så kanske det inte var lika kul längre när han började räkna på saker

Ytterligare variant är väl att han faktiskt visste att huset höll på att förfalla, den dagen han skulle få överta det så skulle det bara vara att riva och han kunde sälja en tomt i ett, som det verkar attraktivt område..

Sen kan det ju faktiskt vara så att han fick ett artigt samtal från någon på SÄPO som upplyste honom om olämpligheten att framföra hot om smutskastning mot en partiledare
2021-11-14, 02:04
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.beg.to.differ
Tog det dig fyra dagar att staka igenom min enkla vardagsprosa eller hittade du någon till slut som läste det för dig? Du behöver inte svara på detta, det är ändå ingen som bryr sig.

Jag förstår att du inte kan finna motargument och därför a) angriper texten och b) angriper textförfattaren. Vid c) hade antagligen nävarna tagit vid?

Huruvida det är trådsanningar eller inte det vet vi ej då Lag Esb valde att lägga sig platt innan tingsrättsförhandlingen där allt kommit i dagen och kanske just därför men vi tror oss ändå veta:
  1. Esb hade låtit en lokal mäklare förstå att han ville sälja
  2. Han hade tidigare fått anbud på 2,5 miljoner men tackat nej
  3. Han tackade nej till 3,8 miljoner och lämnade 3,9 miljoner som motbud
  4. EB accepterade budet på 3,9 miljoner
  5. Matz hade avtalat om att få fastigheterna i arv efter att ha rundat övriga arvvingar
  6. Det rådde god stämning mellan Esb och EB ända fram till dess att han inte längre gick att finna
  7. Jag vill påstå att Esb lurades att ge hitte-på-juristen Binninge fullmakt
  8. Samma sak med generalfullmakten som i sin tur resulterade i att han förklarades dement av sina så kallade vänner
  9. Binninge var enligt dokument till TR fortfarande en del av Team Esb. Hur advokater kan acceptera detta övergår mitt förstånd
  10. Mäklaren som hade skrivuppdraget har okynnesanmälts tvenne gånger

Lagstiftaren ser allvarligt på åldringsbrott så det står dig fritt att anmäla verkliga och upplevda sådana. Jag ser gärna att Rättshaveristorganisationen får stå till svars för vad de utsatt Esb för. Tack vare att de till varje pris ville förödmjuka KD och EB så har de utsatt en äldre person för ett närmast ofattbart trauma. För att inte tala om den ekonomiska vinst det gjort på det. Häri ligger det verkliga åldringsbrottet och fanns det en åklagare med lite självrespekt så tog den initiativ till en förundersökning mot Binninge & Co. Advokatsamfundet bör starta ett ärende gentemot advokaterna som borde ha tackat nej till att representera en klient vars utsikter att vinna och noll och intet och istället föreslagit en förlikning pro bono.

Nämen, nu blir jag lite förvånad. Går du till personangrepp mot mig?
Enligt din enkla vardagsprosa(ordbajseri), så har man då slut på argument. Blir knytnävar nästa steg?

Dock så fortsätter du med ditt ordbajsande, med en dåres envishet, utan att svara på frågan.

Så åter igen...
Svara nu på detta. Är åldringsbrott ok enligt DIN moral och djupa kunskap om svea rikes lag?

Kom inte dragandes med vad lagstiftaren menar, utan vad DU tycker.

Citat:
Vilket ”åldringsbrott” fantiserar du om?

Kan du med din moral och djupa kunskap om ”svea rikes lag” berätta vad det brottet består av?

Skärp dig lite nu.
Jag har aldrig påstått att jag har varken hög moral, eller djupa kunskaper om svea rikes lag.

Du är således en lögnare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in