2021-11-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Rättshaverism pga psykisk ohälsa handlar ofta mångest, neuropsykiatriska funktionshinder och/eller personlighetsstörning. Den gemensamma komponenten är bristande mentalisering och symptomen ökar avsevärt under stress eller när de känner sig pressade.

Kognitiva svårigheter + mental ohälsa är inte en bra kombo eftersom de påverkar funktionsnedsättningarna menligt.
Se där, mentalisering, mitt favoritord kom med även i den här mastodonttråden. Att hamna i konflikt mellan sitt eget samvete och känslan av att man bör stå för sitt ord samtidigt som någon annan kräver att man ska backa för dennes skull kan lätt leda till att man går i baklås och gömmer sig. Det kan också väcka aversion mot den man sviker eftersom man måste ursäkta sitt eget dåliga beteende på något sätt.

Det är då man tar kontakt med den som man sviker och kort säger att ”det är så här det måste bli” eftersom man saknar bättre argument. Det är också det som kommer till uttryck när man i nationell television säger att den svikne inte är en dam. Att sveket i själva verket är den sviknes eget fel.

Det är så en ryggradslös person handlar. Samma person som kan invalidisera en ung kvinna utan att känna tvånget att be henne om ursäkt eller som inte ens minns vilket år kvinnan man haft ett förhållande med i fyrtio år gick bort, eller att man under dessa fyra decennier inte säger upp sin ungkarlslya.

Esbjörn Bolin framstår som en mycket märklig man, och det är förmodligen inget som uppstod igår utan som har påverkat hela hans liv. Jag misstänker att ”springnotan” är ett öknamn som han har förtjänat.
2021-11-13, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jädrigt bra sammanfattning!
Det är ju uppenbart varför Ebba hade med sig en framgångsrik pr-konsult, Mari Linn Stenlund, vid kontraktskrivningen. Det framgår rätt tydligt att Esbjörn blev helt överkörd och bortkollrad av denna trio. En skör äldreäldre med kognitiva svårigheter blir övertalad av dessa tre. Har de ingen skam i kroppen!
Det här är inte bra!Man blir så jäkla upprörd, känner hur blodtrycket stiger!

Kan inte begripa dem som försvarar Ebba i denna tråd.
Säg mig, Ebbafanatiker, varför behövde hon ha mes sig dessa "väninnor"? Reflekterar ni inte över det alls? Tycker ni att det är helt naturligt att Ebba behövde detta sällskap medan Esbjörn skör äldreäldre satt där mol allena? Ni förstår väl syftet? Har ni ingen moral alls
Nästan så det triggar mig att rösta på S i kommande val, och då är det illa!

Exakt!
Jisses, din röda partibok tycks påverka ditt omdöme mer än lite. Och jag är ingen "Ebbafanatiker", hon är alldeles för mycket mellanmjölk för mig som stenhård AfS:are. Men hon har inte begått några fel i den här husaffären, annat än att ha fått att göra med en fullkomligt galen tomte som tror att han ska kunna mjölka henne på mer pengar. Plus hans dilettanter till "ombud". Har de fd advokaterna, som tycktes se till hans bästa, anmält honom för förtal ännu?
2021-11-13, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Man kan bara föreställa sig vilket liv det skulle vara i tråden om hon varit ensam. Nu finns det ju ett tillförlitligt vittne som kan berätta exakt hur kontraktsskrivningen fick till. Det är fantastiskt bra tycker jag. Många försöker skapa misstro kring hennes yrke, men det spelar ingen större roll eftersom de redan kommit överens om att träffas för att skriva på kontraktet.

Kommer behövas man filmar i framtiden när man skriver på avtal
2021-11-13, 16:23
Medlem
Jag lider med Ebba som drabbats av denna rättshaverist. Iom överklagandet av förlikningen torde nog de allra flesta förstå att fastighetsaffären blivit problematisk pga av säljaren och inte köparen.
Att några sedan försöker hålla liv i smutkastningskampanjen av Ebba är ju enbart vänstern normala sätt att driva politik.
2021-11-13, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Rättshaverism pga psykisk ohälsa handlar ofta mångest, neuropsykiatriska funktionshinder och/eller personlighetsstörning. Den gemensamma komponenten är bristande mentalisering och symptomen ökar avsevärt under stress eller när de känner sig pressade.

Kognitiva svårigheter + mental ohälsa är inte en bra kombo eftersom de påverkar funktionsnedsättningarna menligt.
Du forsätter förtala den stackars Esbjörn. Du har sedan trådstarten ivrigt försökt framställa honom som en grönsak, blind, döv, halt och kutryggig dessutom. Tror du ha hade uppskattat det?

Att vara rättshaverist har lika lite med kognitiva fråga att göra som att vara egen - tvärt om är en del rättshaverister riktigt skarpa, även om de så att säga lägger den förmågan på fel saker.
Dina egenpåhittade definitioner imponerar inte.
2021-11-13, 16:39
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Jisses, din röda partibok tycks påverka ditt omdöme mer än lite. Och jag är ingen "Ebbafanatiker", hon är alldeles för mycket mellanmjölk för mig som stenhård AfS:are. Men hon har inte begått några fel i den här husaffären, annat än att ha fått att göra med en fullkomligt galen tomte som tror att han ska kunna mjölka henne på mer pengar. Plus hans dilettanter till "ombud". Har de fd advokaterna, som tycktes se till hans bästa, anmält honom för förtal ännu?

Esbjörn har inga fd. Ombud eller fd. Advokater då inga ombudsfullmakter är återkallade.
Räkna nu hur många han har…. 1 pedofil…. 7 advokater…. 1 jur.kand…. 1 ”jurist”.
Sen har vi 1 generalfullmakts innehavare, 1 pensionats värdinna och så kompisen Ulf!
Var vi har hans närmaste Matz vete däremot katten, då ingen hör något från honom eller dom 6-7 andra syskonbarnen.
2021-11-13, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du forsätter förtala den stackars Esbjörn. Du har sedan trådstarten ivrigt försökt framställa honom som en grönsak, blind, döv, halt och kutryggig dessutom. Tror du ha hade uppskattat det?

Att vara rättshaverist har lika lite med kognitiva fråga att göra som att vara egen - tvärt om är en del rättshaverister riktigt skarpa, även om de så att säga lägger den förmågan på fel saker.
Dina egenpåhittade definitioner imponerar inte.
Ja, det är bedrövligt. De hade nog jublat om det hade varit Esbjörn som hoppade ut från övre planen från det vansinniga konserthuset i Uppsala. Vem fan bygger ett hus i typ åtta våningar i glas där allt kan ses igenom? Skulle aldrig någonsin köpa en biljett till något där, och jag har lämnat liknande byggen trots köpt biljett.
2021-11-13, 16:47
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Kommer behövas man filmar i framtiden när man skriver på avtal

Vad jag förstår har förlikningsmötet spelats in, om det är video eller ljud låter jag vara osagt.
Så bevis för vad som diskuterades och överenskoms under förlikningsförhandlingarna finns.
2021-11-13, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Vad jag förstår har förlikningsmötet spelats in, om det är video eller ljud låter jag vara osagt.
Så bevis för vad som diskuterades och överenskoms under förlikningsförhandlingarna finns.

Kände inte till det. Tack för den informationen.

Tror det kommer bli att i framtiden man behöver filma kontrakt när det blir påskrivet för fastigheter.
2021-11-13, 17:39
Medlem
Finansvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Håller helt med dej. Flaschback är ju ett tillhåll för individer som är helt imuna mot fakta och bara skriver en massa ogrundad skit.

Tyvärr tror jag inte att Esbjörn är ensam att krångla utan det finns individer i bakgrunden som påverkar honom och trycker på. Rent juridiskt tror jag inte man kommer någon vart mer än att förhala. Hoppas att Svea Hovrätt avslår alla korkade försök att ogilltigförklara det hela.

Ebba har skämt ut både sig och partiet för gott. Slagit record i antalet tvister (förtal och hustvist) när det gäller partiledare.

Snyggt föredöme.

Lura en gubbe på pengar, ja kvinnor kan dem. Så har hon retat upp hela släkten också som inser att Esbjörn är senil och sålt huset för billigt.

Undrar vilka fler skumraskaffärer Ebba har i garderoben?
2021-11-13, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Esbjörn har inga fd. Ombud eller fd. Advokater då inga ombudsfullmakter är återkallade.
Räkna nu hur många han har…. 1 pedofil…. 7 advokater…. 1 jur.kand…. 1 ”jurist”.
Sen har vi 1 generalfullmakts innehavare, 1 pensionats värdinna och så kompisen Ulf!
Var vi har hans närmaste Matz vete däremot katten, då ingen hör något från honom eller dom 6-7 andra syskonbarnen.

Jag kan ha fel, men löstes inte alla syskonbarnen ut utom Mz?
Därför var det Mz som hade ett avtal vid sidan om att han skulle få ta över efter Esb?

Hade det inte varit för majken så hade hela den här historian aldrig hänt.
Allt hade varit frid och fröjd.
Nu är det totalt kaos och jag tror Esb har fått mycket "däng" efter att majken upptäckte och satte igång hela maskineriet.
2021-11-13, 17:43
Medlem
ormbitens avatar
Efter att ha läst igenom stora delar av denna tråd så vill jag ändå tycka att Ebba har gjort helt rätt.

Jag är inget fan av hennes politik, men sannolikt så tar ju hennes politiska motståndare nu chansen att kasta skit in i fläkten... Det är ju så som politik går till idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in