Citat:
Ursprungligen postat av
Motorprinsen
Med förespråkare som Mr-Mr så behöver det substansfria SE-spåret inga opponenter.
SE hade order från Stay Behind att hålla sig redo varje gång Palme jobbade över.
Men det var när Palme var ledig och mirakulöst nog promenerade förbi Skandia chansen kom. Som det kan bli.
Du läser efter din tro, jag skriver inte att det är så, jag skriver hur det kan ha gått till, vilket är en jävla skillnad.
Om man tänker efter så finns många obesvarade frågor och många myter kring mordet, myter skapade av SE.
Stämpelklockan, idag är det belagt via Skandias säkerhetschef som gjorde sin utredning ihop med de tre poliser som arbetade med Skandiamannen, filmen gav en förenklad bild men i verkligheten så gav han sin rapport till dessa poliser, han fastslog utgång 23.19, 23.21 var Stigs lögn.
Säkerhetschefen upptäckte efter att hört sig för med Rosenbad att under hösten 85 jobbade Stig över de kvällar Palme jobbade över, Säkerhetschefens tankar gick till att SE om det varit konspiration tillexemel Stav Behind vilket inte riktigt fanns i tankarna då, Stay Behind gjorde inträde många år senare hos Palmespanare, SE skulle kunna hinna upp Palme om någon ringt och sagt att nu lämnar Palme kontoret när SE var på Skandia, Palme hade inte livvaktsskydd de kvällar han arbetade över.
Det är en fråga som aldrig kommer kunna besvaras.
Nästa lögn är Den Blå Jackan, Det är Stig som skapade den myten, och den hängde i och jag har läst flera böcker där det ses som sanning och jag har läst det i andra Palme trådar här på forumet.
SE lyckades förvanska det ursprungliga signalementet med att påstå att det ägt rum en förväxling, för de som senare lämnade signalemente hade blivit påverkade av media, för det ursprungliga signalementet förvanskades över tid, den enda plats detta signalemente fortfarande finns är från paret på David Bagares Gata samt en Fantombild som är väldigt klumpigt gjord, men som visar ett mer plufsigt ansikte som är gjord efter hennes beskrivning, den fantombilden finns på Youtube, en gammal punkare som även är Palmespanare och som gjorde en timslång film där han går igenom SE spåret minitiöst.
Om man börjar tänka lite och spåna fritt så finns även tankegångar kring Vapensamlaren, en slutledning jag drog om varför han inte angav SE om han nu hade lånat ut vapnet är direkt logisk,
Ställ er följande fråga, vad hade ni gjort om ni lånat ut en revolver, antingen samma kväll, eller några dagar före, och statsministern hade blivit skjuten, hade ni angivit att det var er revolver, eller hade ni börjat fundera, tänk om jag blir misstänkt för att varit den som planerat mordet, hur skulle han kunna bevisa motsatsen?
Om det var en Stay Behind konspiration, vad säger att han inte själv var med där och var personen som rekryterade SE av den anledning att Palme väldigt ofta rörde sig inom dessa kvarter, SE och Palme gick ofta på samma resturang.
Om SE var ensam om mordet så är Vapen samlaren helt oskyldig för han kunde inte veta vad revolvern skulle användas tilll, SE var en person man inte kan tänka sig att han skulle kunna mörda och så är det även idag, men eftersom vapnet använts i ett mord kunde han aldrig tala om sanningen utan att kunna bevisa sig oskyldig för att planerat mordet.
Klart som fan att dottern förnekar allt sådant, säkert har hon fått tanken att fadern skulle blivit inblandad om han lämnat in vapnet.
Hustrun till SE, vi vet att hon ljuger om SE vid ett tillfälle och det är när TP intervjuvar henne och hon säger att SE:s bild av det han berättade stämde, men han ljög hela tiden och detta borde hon varit medveten om.
Hon borde varit medveten om Signalementet, filmen utelämnar den tecknade bild av mördaren i SVD som SE reagerade på, den borde hon även sett och den bilden påminner ju om SE och hur han var klädd.
Hon borde varit medveten om hans humörsvängningar, dessa förnekar hon trots att de är vidimerade av grannar, arbetskamrater och andra, alla offentliga utbrott han fick i filmen är berättade av vittnen, detta förnekar hon helt.
Det är till och med på snudd att hon förnekar hans alkoholism, för mig låter det som en kvinna som vill upprätthålla en snygg fasad utåt och den skam som skulle bli för hennes del om det bevisades att det var SE.
Vi vet inte om det var en konspiration, vi vet inte om SE var mördaren eller om han bara var en förvillande faktor, men ställ er då frågan, varför skulle han medvetet sabba polisutredningen, vi ser ju hur kling och klang aktiga polisledningen var.
Polisen skulle tagit in SE direkt på förhör när han ringde in och sa att en förväxling ägt rum och pressat honom som om han vore misstänkt, detta gjordes aldrig och är utredningens stora Haveri, vad skulle vi fått veta då, jo antingen skyldig eller oskyldig, men många omständigheter pekar på att han är skyldig.
Det första signalementet passar in mycket väl på honom, och inom den moderna minnesforkningen så är endast detta signalemente värt något.
FBI:s gärningsmammaprofilering, SE passar in på varenda punkt, hans personlighet och även hans totala nergång efter att allt ljus lämnat honom efter några år, samma saker har hänt många ensamma gärningsmän som polisen hittat efter deras död och DNA testat och så har det kommit fram att de var seriemördare eller liknande som aldrig åkt fast tidigare.
För mig kommer han vara den troligaste mördaren oavsett för ingen kommer hitta någon sanning för varenda Palmespanare är fastlåsta i tron att det måste vara en konspiration och så ser dom inte skogen bland alla träden, för SE är för enkel förklaring, precis som Lasermannen och Anna Lindhs mördare som KP båda var med att sätta dit.
Är det en konspiration är alla spår som leder till mordplatsen undanstädade sedan över 30 år sedan och andra spår går inte leda till mordplatsen, den som återstår är SE som klampar runt som en elefant i utredningen.