2021-11-12, 08:36
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Och JÅS bör vara med bland de 15 bilderna, men JA känner inte igen honom.

Så då är det bara att sy in JÅS om han lever!

Bra grävt.

Hoppas Netflix nappar.
Citera
2021-11-12, 09:23
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Vad föreställer bilden?

Gillar inte att klicka på länkar bara så där.

Det är rätt ,man skall alltid vara försiktig.
Men JPG-bilder som jag själv laddar upp på Imgur tror jag är virusfria.

Bilden är på ett dokument från Sydafrika där det framgår att FH år 2017 ville exportera två troféer av babianer (Chacma baboons) och en cibetkatt till sin bostad på Östermalm. FH förnekar detta och hävdar att det måste blivit någon förväxling med annan person i jaktlaget. Fast exporttillstånden av jakttroféer är personliga och får inte överlåtas till någon annan.
Senast redigerad av HAARP 2021-11-12 kl. 09:39.
Citera
2021-11-12, 09:37
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det bygger väl bara på vad journalisterna i Aftonpsten i Oslo skriver. SE dök rimligtvis upp på mordplatsen tidigast 20 sekunder efter skotten.

Att SE är GM är bara fria fantasier, det är vi ändå helt överens om!

Det är inte jag överens om att det är fria fantasier, det är en teori som har en hel del att stå på
när det gäller vittnesuppgifter.

Du är ju dessutom helt säker på att "man" dvs någon odefinierad "svartpenna konspiration" fortfarande existerar 35 år efter mordet och håller på att skydda en grupp som för 35 år sedan iscensatte mordet.

Du får ursäkta, men du har enligt din egen terminologi "begått intellektuellt självmord", och av mig har du tilldelats foliehatt medalj i guld....

Detta oavsett om SE är GM eller inte men dina resonemang enligt ovan ger ju inte minsta lilla förtroende för objektivt tänkande...
Citera
2021-11-12, 09:45
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Vilken substans hittar du i SE-spåret?

Substans och substans

Han är BEVISLIGEN på mordplatsen.
Han har högst sannolikt haft möjlighet att se makarna
på bion samtidigt som han själv är ute och äter.

Sonen palme, sätter ett klockrent signalement på grandmannen som stämmer överens med SE INNAN andra vittnen och stökar till det.

Att han har tillgång till ett vapen är inte osannolikt, jag tror dock att det funnits i hans ägo sedan arbetet
på FM.

Det är väl hyfsat klarlagt att SE tidigare har annvänt bakdörren och att den även denna afton stod öppen.

Sen håller jag med om att tidsfönstret för grandmannen att hinna tillbaka till Skandia innan makarna, sedan gå ut och möta dem är hårfin.

Det finns luckor i resonemanget såklart, men det finns mycket som kan stämma, även Nieminens signalement är inte 100, men kan inte pratas bort helt heller.

Finns det verkligen verifierade vittnes (dvs pluralis) att SE synts på Bohemia?
Citera
2021-11-12, 09:49
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Vad föreställer bilden?

Gillar inte att klicka på länkar bara så där.

Om jag fattar det rätt så är det ett dokument från SA om rätt att handla med
hotade arter i SA som är utställt till F*lix H*rngren och stämplat 2017
Citera
2021-11-12, 10:05
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Det är inte jag överens om att det är fria fantasier, det är en teori som har en hel del att stå på
när det gäller vittnesuppgifter.

Du är ju dessutom helt säker på att "man" dvs någon odefinierad "svartpenna konspiration" fortfarande existerar 35 år efter mordet och håller på att skydda en grupp som för 35 år sedan iscensatte mordet.

Du får ursäkta, men du har enligt din egen terminologi "begått intellektuellt självmord", och av mig har du tilldelats foliehatt medalj i guld....

Detta oavsett om SE är GM eller inte men dina resonemang enligt ovan ger ju inte minsta lilla förtroende för objektivt tänkande...
Enligt vittnesuppgifter, jaså det tycker du. Väktarna på Skandia är vittnen som möjligen ger honom alibi men framförallt visar deras vittnesuppgifter att SE ljuger för att få polisen att tro att han var på Sveavägen tidigare än han var. Vittnesuppgifter från mordplatsen ger signalement som inte alls eller mycket illa stämmer överens med SE vad gäller ålder, kroppsbyggnad, rörelsemönster, längd och klädsel. LJ säger att mannen hade jacka och är osäker på keps. YN:s vittnesmål stämmer inte överens med SE vad gäller ålder och kläder, hon har även fått se bild på SE med maskat ansikte och säger att klädseln inte stämmer. IM:s beskrivning av hur mordet gick till innebär att att GM klev fram från väggen efter att ha väntat in LOP. Inget vittne har heller sagt sig förknippa SE med GM när de senare fått se SE. Vittnet JA pekar ut SE i en fotokonfrontation som varande på platsen efter mordet, JA känner inte igen JÅS, JA ger även en beskrivning av mannens beteende som inte stämmer överens med hur JÅS betett sig men på goda grunder kan tänkas stämma överens med SE. Det närmsta vittnet LP reagerar aldrig på SE, oavsett om hon såg GM:s ansikte eller inte så väcker SE i alla fall aldrig någon reaktion från hennes sida.

Vilka vittnesuppgifter syftar du på?
Citera
2021-11-12, 10:05
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Substans och substans

Sonen palme, sätter ett klockrent signalement på grandmannen som stämmer överens med SE INNAN andra vittnen och stökar till det.

Att han har tillgång till ett vapen är inte osannolikt, jag tror dock att det funnits i hans ägo sedan arbetet
på FM.

Det är väl hyfsat klarlagt att SE tidigare har annvänt bakdörren och att den även denna afton stod öppen.

Sen håller jag med om att tidsfönstret för grandmannen att hinna tillbaka till Skandia innan makarna, sedan gå ut och möta dem är hårfin.

Det finns luckor i resonemanget såklart, men det finns mycket som kan stämma, även Nieminens signalement är inte 100, men kan inte pratas bort helt heller.

Klockrent? Vet du vad SE hade på sig?
Vilken trovärdighet ska vi ge Mårtens utpekande nu, mot bakgrund av hans tidigare 8 utpekanden.
Expressen 1989-06-21
”Mårten Palme pekade ut 8 olika män”, ”Michael Townley, Österrikaren, Jugoslaven, Italienaren, Okänd man, Kurden, Fantomen och 42-åringen”

Du nämner också tidsfönstret och för SE att "gå ut och möta" paret Palme...
Har du reflekterat över hur slumpartat detta är?
SE har ingen som helst aning om vart paret Palme tagit vägen på sin promenad från Grand.
Drottninggatan? Har dom hunnit fram till Kungsgatan kanske? Än mindre att de korsat Sveavägen.
Istället för att som han säger ta tunnelbanan och gå ut vänster/söder ut på Sveavägen, så tar han norr ut och hamnar i famnen på paret Palme....

"Gå ut och möta" låter mer som ett planerat möte... vilket kanske är det du förespråkar?
Citera
2021-11-12, 10:07
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Substans och substans

på FM.

Inte mycket att gå på. Lätt att komma runt. Lite för lite för att fantisera ihop en TV-serie med verkliga människor namngivna och utpekande för mord och skyddande av brottsling.

Jag ser fram emot att någon pigg advokat som vill göra sig ett namn stämmer Netflix, FLX, polis och åklagare med flera i USA!
Citera
2021-11-12, 10:22
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Klockrent? Vet du vad SE hade på sig?
Vilken trovärdighet ska vi ge Mårtens utpekande nu, mot bakgrund av hans tidigare 8 utpekanden.
Expressen 1989-06-21
”Mårten Palme pekade ut 8 olika män”, ”Michael Townley, Österrikaren, Jugoslaven, Italienaren, Okänd man, Kurden, Fantomen och 42-åringen”

Du nämner också tidsfönstret och för SE att "gå ut och möta" paret Palme...
Har du reflekterat över hur slumpartat detta är?
SE har ingen som helst aning om vart paret Palme tagit vägen på sin promenad från Grand.
Drottninggatan? Har dom hunnit fram till Kungsgatan kanske? Än mindre att de korsat Sveavägen.
Istället för att som han säger ta tunnelbanan och gå ut vänster/söder ut på Sveavägen, så tar han norr ut och hamnar i famnen på paret Palme....

"Gå ut och möta" låter mer som ett planerat möte... vilket kanske är det du förespråkar?
Om SE hade på sig andra kläder än de han säger att han hade på sig, varför skulle han då säga att han blivit förväxlad med GM?

Vad ligger till grund för ditt tvivel på hans klädsel?

Om SE hade på sig andra kläder kan man inte hänvisa till något signalementet på GM:s klädsel. Det förstår du va?

Edit: Jag kanske missförstod dig.
Senast redigerad av Sobrilbil 2021-11-12 kl. 10:27.
Citera
2021-11-12, 10:41
Medlem
Sobrilbils avatar
Pratar JÅS skånska?
Citera
2021-11-12, 10:47
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det bygger väl bara på vad journalisterna i Aftonpsten i Oslo skriver. SE dök rimligtvis upp på mordplatsen tidigast 20 sekunder efter skotten.

Att SE är GM är bara fria fantasier, det är vi ändå helt överens om!
Det är inte bara i Aftenposten som SE berättar om den flyende mördaren. Han pratar om samma sak i intervjun i SvD också, i den där längre artikeln i riksupplagan, den där som Gunnar Wall menar att Lars-Olof Lampers och Thomas Pettersson hade missat när de skrev sina böcker. TP tar upp just den artikeln i sitt senaste inlägg på Walls blogg, och Lars Borgnäs har tydligen också sett det här nu. Jag tolkar Lars Borgnäs inlägg som att han pratar om ett uppvaknande, och som att Thomas Petterssons senaste inlägg nu har fått någon pollett att trilla ner. Det handlar alltså om vad som försiggår på Tunnelgatan vid en exakt tidpunkt, uppskattningsvis 5-15 sekunder efter skotten:

- I SE:s egen version har vi vittnet Stig, som från brottsplatsen iakttar gm som står 20 meter in i gränden.

- I TP:s version är det gm Stig, som står 20 meter in i gränden och tittar tillbaka mot brottsplatsen.

- I LB:s version har vi vittnet Stig, som står 20 meter in i gränden och iakttar gm på brottsplatsen.
Senast redigerad av Draifos 2021-11-12 kl. 10:52.
Citera
2021-11-12, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Det är lite oklart åt vilket håll stämpeluret gick en minut fel. Det vi däremot vet till 100 procent är att det bara visade hela minuter.

Om vi går på din linje så stämplade SE ut någon gång mellan 23.19.00 och 23.19.59. Därefter gick han en bit, stannade hos väktarna och pratade om väder och vind, övertidsarbete, fjällsemester.

Som bl a LGWP visat så blir det snävt rent tidsmässigt att SE ska hinna ut på Sveavägen och ifatt Palme, få syn på och känna igen Palme, bli avsnäst och dra fram det vapen han aldrig haft och mörda statsministern och även försöka mörda hans fru.

Detta är objektiva fakta.

Lägg därtill att åklagaren ljuger när han säger att ingen har sett SE på Sveavägen efter mordet.

Och att vittnen t.o.m. utesluter honom som mördare eftersom de såg honom komma efter mordet.

Jag misstänker att du tänker på Inge Morelius, som påstår sig ha sett SE på mordplatsen?
I hans fall kommer det flera år efter mordet, då han sett SE i tidningar och media och därmed sannolikt kopplat ihop detta i efterhand. Falska minnen, med andra ord.

I de färskaste vittnesförhören framkommer ingen SE.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in