2021-11-11, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Ja men är det inte mycket märkligt att han släpps varje gång han blir tagen eller hur? Vapenbrott försökt ta vapen av polis mm.

Vapenbrottet var ju bara replikor som användes i en video. De andra brotten är ju småbrott. Han fick väl iofs. sitta över natten efter det här med att han försökte ta pistolen.
Inte för att förringa Einar, men sällan har väl begreppet studiogangster passat så bra.
Citera
2021-11-11, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag kan tänka mig att Einar's låtar på Spotify kommer fortsätta dra in del pengar kommande åren, inte så att folk kommer glömma bort hans musik nästa år.

Det jag är fundersam över är hur hotbilden kommer se ut mot framförallt hans mamma nu när det förmodligen kommer vara hon och hennes ex-man som tar emot intäkterna från Spotify.

Tror ni att det finns en risk att gäng som DP, Shottaz, Vårbynätverket m.fl. kan börja pressa ut hans föräldrar?

"Du ska anställa denna personen i aktiebolaget och han ska så här mycket % av intäkterna"

Ett exempel bara.

Hade varit intressant att höra era tankar kring detta.
Jag hoppas från botten av mitt hjärta att hans anhöriga slipper bli indragna. Är det något som inte finns i dessa kretsar så är det moral.

Asså, jag var inne på att mordet kunde vara ett sätt för att få hans mamma att inte vittna. Även om Einar inte skulle vittna, skulle ju hans mamma göra det. Så som hon gjorde i tingsrätten.
Tyvärr tror jag det kommer att finnas en hotbild, sen om det rör pengar eller hennes vittnesmål, det vete f-n.
Citera
2021-11-11, 16:46
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Ha ha ha ha vilken otrolig hjärndöd kommentar. "Satte på kartan" loool.

Som det betyder något i den världen S:t Einar verkade i. Nu förväntar jag mig inte många av er förstår nada då ni beter er som bortskämda 14is brudar som när hon inte får som den kille hon vill springer till pappa å gråter så köper han en pony ni kan rida på istället.

Förstå en grej din menlösa apa, S:t Einar ville vara hobbykriminell, capishe?

Även om han nu inte behärskade det för fem öre så gäller gatans regler då. Dina spotifyören är värda precis noll i sammanhanget.

Annars kunde han ju t ex samarbetat med polisen i några av dom utredningarna han förekom i.

Nu var han säker infooormerrr men ändå, på pappret kunde sånt inte stå ju.

Han behövde Dalen för att odla sin falska imagie till fame & stålarna. Men fick sedan högmod & brännde broarna. Detta stod i stjärnorna. Att ni inte kan fatta det säger så mycket... Om era mupphjärnor.

Hans mamma sade alla barnen gör våldsam musik om mörda och håna döda. Men tänka sig det gör inte alla barnen. Och dessa barnen blir lämnade i fred.

Skumt att det undgått henne dessa ortenbarnen, rappare inkluderat dör som flugor till höger och vänster. Varför trodde hon S:t Einar inte kunde drabbas av samma öde efter en serie av felsteg?

Tror många håller med i stora drag egentligen.

1. Einar var vuxen. Men precis som Jaffar, Rozh, Yasin mfl barn när han valde fel.
2. Han borde på papperet haft bättre förutsättningar än dem att välja rätt. Men reservation för att jag inte vet om han blev misshandlad dagligen hemma medan mamma var medvetslös.
3. Dalen är inte samma som Rinkeby, Tensta, Hjulsta även om det fanns gangsters där också.
4. Einar smutsade ned sig precis som alla andra i den branschen verkar gjort.
5. Det var naivt att inte förstå vad som står på spel när man umgås med grovt kriminella.
6. Det borde vara androm till varnagel. Gör inte som Einar. Däremot är det alltid dåligt när någon dör innan den hunnit växa upp och tänka klart.

Egentligen inte konstigt och tror många kan hålla med i stora drag. Jag upptäcker väl snart om jag har fel i det 😂
Citera
2021-11-11, 16:47
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag kan tänka mig att Einar's låtar på Spotify kommer fortsätta dra in del pengar kommande åren, inte så att folk kommer glömma bort hans musik nästa år.

Det jag är fundersam över är hur hotbilden kommer se ut mot framförallt hans mamma nu när det förmodligen kommer vara hon och hennes ex-man som tar emot intäkterna från Spotify.

Tror ni att det finns en risk att gäng som DP, Shottaz, Vårbynätverket m.fl. kan börja pressa ut hans föräldrar?

"Du ska anställa denna personen i aktiebolaget och han ska så här mycket % av intäkterna"

Ett exempel bara.

Hade varit intressant att höra era tankar kring detta.
Jag hoppas från botten av mitt hjärta att hans anhöriga slipper bli indragna. Är det något som inte finns i dessa kretsar så är det moral.

Noll procent chans.

Dom är civila och S:t Einar är död.

Om detta nu var motivet så fick dom som dom ville iom S:t Einars död.

OK att kriminella kan ge sig på civila under andra omständigheter. Men här finns bara problem att hämta även om man tänker hjärtlöst utan moral. Finns ingen mening eller belöning, däremot stora risker och så är det fult ge sig på familj. Det gör man ej.

Varför ändrade du din hockeybild? Nu verkar det som du behöver uppsöka psykvården Fricky-san loool.
Citera
2021-11-11, 16:59
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Asså, jag var inne på att mordet kunde vara ett sätt för att få hans mamma att inte vittna. Även om Einar inte skulle vittna, skulle ju hans mamma göra det. Så som hon gjorde i tingsrätten.
Tyvärr tror jag det kommer att finnas en hotbild, sen om det rör pengar eller hennes vittnesmål, det vete f-n.

Kriminella är ofta pragmatiska (iaf ledarskitet i VNT tycks vara d) och kan hela rättegångsprocessen betydligt bättre än er eftersom dom snurrar runt i den.

OK att man kan påverka någon från polisens förhör till tingsrätt men i hovrätt blir det betydligt svårare om inte omöjligt. För åklagaren kommer bara åberopa va som framkom under tingsrätten.

Så dels är det inte lönt, och dels var Einar-kidnappningen en fjärt i straffmätlig jämförelse med stämpling till mord, flera mordförsök, allmändarlig ödeläggelse x 3, synnerligen grovt narkotikabrott osv osv som är bakade i tingrättsdomen.

I Sverige har man ju straffrabatt annars skulle dom få från 30-100 år typ och inte mellan 5-18 år var som dom fick.

Och det var encro som knulla dom, inte Einars mor som gick till polisen.

Kanske hans mor inte ens vittnar i hovrätten utan man visar bara va som framkom i tingsrätten. Så gör man numera ofta i hovrättsförhandlingar för snabba på & spara in tid å pengar.
Citera
2021-11-11, 17:26
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det är bättre att hålla sig till uppgifter som är bekräftade snarare än obekräftade.
Då kan vi väl stänga de flesta trådar om detta ämne.
Citera
2021-11-11, 17:27
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Jag ser ingen anledning till att inte hålla med dig, utgifterna som fanns är ju så gott som obefintliga. Förutom att BO's namn droppas av oklar anledning ganska tidigt i tråden. Jag tror ingen har kunnat greppa varför just dom 3 anhölls, framförallt inte när 2 av dem senare även syns med förmodade BO's vän (där det t.o.m. figurerat uppgifter om att BO kanske tar kortet)

Katastrof om de finns massor med vittnen och video på händelsen och han häktas ej.

Om sambandet var så glasklart, är det underligt att konstapeln ej gripit folk, känns det som.
Motiv räcker inte för att häkta någon, du behöver såklart mer.
Citera
2021-11-11, 17:39
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Motiv räcker inte för att häkta någon, du behöver såklart mer.
Vad behövs i det här fallet? Vad behövdes för husrannsakan och kontroll av krutstänk på kläder?
Tror du som tabell-GW att det inte blir dom?
Citera
2021-11-11, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Det är fejk. Som alla andra som skriker Skarpnäck eller typ 24K.

Därför vi ingen fått någon länk. Han tog det vanligaste smeknamnet typ och ”Ghost”.

Killen gjorde ett misstag dock… återkommer om det.

Precis, 24k har inget med Einar skjutningen att göra.
Senast redigerad av Skiitidetdu 2021-11-11 kl. 17:45.
Citera
2021-11-11, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Sant, det är ovanligt tunnsått.

Vad jag, väldigt kortfattat, vet:
- Nils är skjuten till döds
- Dumle och Adel befann sig i hans sällskap
- Det sköts mot en studio dagen innan
- Någon är hämtad till förhör
- Det ska tydligen finnas ett "offer" till

Annan info:
- Det finns vittnen som hört skott och sett folk springa därirfån

Jag hittade denna dock som inlägg 120:

Teorier:
- Hur jäkla många som helst varav säkert någon kan vara lösningen

Haha ja typ så. Kort och koncist.
Frågan är ju bara exakt vad som stämmer
Citera
2021-11-11, 17:57
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Ja men är det inte mycket märkligt att han släpps varje gång han blir tagen eller hur? Vapenbrott försökt ta vapen av polis mm.

Det är inte märkligt alls. Det har antagligen inte funnits skäl till att hålla kvar honom i arresten och inte heller till häktning.
Citera
2021-11-11, 18:01
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Vad behövs i det här fallet? Vad behövdes för husrannsakan och kontroll av krutstänk på kläder?
Tror du som tabell-GW att det inte blir dom?
Utgår man från statistiken så är ju oddsen låga att Polisen lyckas få någon åtalad med tanke på hur få gängrelaterade mord som leder till en fällande dom.

Nu gäller det dock förmodligen årets mest uppmärksamade mord, så visst känner sig säkert Polisen pressade att hitta en GM, levande eller död.
Mycket handlar nu om prestige för Polisen. Om detta påverkar oddsen att utredningen leder till en fällande dom låter jag vara osagt.

Gällande husrannsakan och kontroll av krutstänk så krävs det inte mycket för att en åklagare ska ge klartecken till Polisen. Särskilt inte mot Adel och Dumlee som har en bakgrund utav att vara tungt kriminella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in