Citat:
Ursprungligen postat av
Zzzzorrro
Ha ha ha ha vilken otrolig hjärndöd kommentar. "Satte på kartan" loool.
Som det betyder något i den världen S:t Einar verkade i. Nu förväntar jag mig inte många av er förstår nada då ni beter er som bortskämda 14is brudar som när hon inte får som den kille hon vill springer till pappa å gråter så köper han en pony ni kan rida på istället.
Förstå en grej din menlösa apa, S:t Einar ville vara hobbykriminell, capishe?
Även om han nu inte behärskade det för fem öre så gäller gatans regler då. Dina spotifyören är värda precis noll i sammanhanget.
Annars kunde han ju t ex samarbetat med polisen i några av dom utredningarna han förekom i.
Nu var han säker infooormerrr men ändå, på pappret kunde sånt inte stå ju.
Han behövde Dalen för att odla sin falska imagie till fame & stålarna. Men fick sedan högmod & brännde broarna. Detta stod i stjärnorna. Att ni inte kan fatta det säger så mycket... Om era mupphjärnor.
Hans mamma sade alla barnen gör våldsam musik om mörda och håna döda. Men tänka sig det gör inte alla barnen. Och dessa barnen blir lämnade i fred.
Skumt att det undgått henne dessa ortenbarnen, rappare inkluderat dör som flugor till höger och vänster. Varför trodde hon S:t Einar inte kunde drabbas av samma öde efter en serie av felsteg?
Tror många håller med i stora drag egentligen.
1. Einar var vuxen. Men precis som Jaffar, Rozh, Yasin mfl barn när han valde fel.
2. Han borde på papperet haft bättre förutsättningar än dem att välja rätt. Men reservation för att jag inte vet om han blev misshandlad dagligen hemma medan mamma var medvetslös.
3. Dalen är inte samma som Rinkeby, Tensta, Hjulsta även om det fanns gangsters där också.
4. Einar smutsade ned sig precis som alla andra i den branschen verkar gjort.
5. Det var naivt att inte förstå vad som står på spel när man umgås med grovt kriminella.
6. Det borde vara androm till varnagel. Gör inte som Einar. Däremot är det alltid dåligt när någon dör innan den hunnit växa upp och tänka klart.
Egentligen inte konstigt och tror många kan hålla med i stora drag. Jag upptäcker väl snart om jag har fel i det 😂