2021-11-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Tråden om dådet ger ju indirekt ingenting, förutom att en person är väldigt snabbt inne och droppar förmodade BO's namn. Men blir sen restriktiv och selektiv med detaljer, se (FB) Nils Grönberg - Einár - ihjälskjuten, Hammarby Sjöstad 2021-10-21

Att Nisse, Josef och Kristian grips på dom uppgifterna, är besynnerligt för alla här som försöker förstå. Dina uppgifter står i rak kontrast mot det som tidigare uppgetts, även om jag ej tar för givet att personen i fråga talar/skriver sanningen

Sen har väl hela media ankan med hot skrivna i blodet, först ej mot Nisse, sen direkt mot Nisse, för att hela tiden dessutom rubriceras som stämpling/anstiftan till mord/brott. Gör hela krogsituationen totalt omöjligt att överskåda och hitta något av substans i och kring.

Håller med där. Så länge vi inte vet exakt vad som hände där, famlar vi i blindo. Vad som kan tyckas vara märkligt är att det inte kommit ut några uppgifter från media angående detta nu på senare tid. Man kan ju tycka att NFS prio ett borde vara att testa kniven för DNA. Speciellt då Einar blivit mördad nu. Z.E å Kristjan har ju heller inte blivit anhållna. Vad jag vet. Alternativt har de testat och det var nån annans DNA. Men det borde ju för h-e kommit fram i media.
Citera
2021-11-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FalbygdenNinjan
Så filmerna som cirkulerade var fejk?
Jag visste det.
Ja dem tog från filmer från USA osv de framkom i förundersökning. Dem ville bara förstöra hans karriär
Citera
2021-11-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det framgår i tråden om honom, du får leta själv.
Det är bättre att hålla sig till uppgifter som är bekräftade snarare än obekräftade.
Citera
2021-11-09, 22:26
Medlem
Jag ser ingen anledning till att inte hålla med dig, utgifterna som fanns är ju så gott som obefintliga. Förutom att BO's namn droppas av oklar anledning ganska tidigt i tråden. Jag tror ingen har kunnat greppa varför just dom 3 anhölls, framförallt inte när 2 av dem senare även syns med förmodade BO's vän (där det t.o.m. figurerat uppgifter om att BO kanske tar kortet)

Katastrof om de finns massor med vittnen och video på händelsen och han häktas ej.

Om sambandet var så glasklart, är det underligt att konstapeln ej gripit folk, känns det som.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Du är alltså överens med mig om att Einar varit direkt fysiskt inblandad i en situation där någon blivit huggen i halsen men du är osäker på om han hållit i kniven. När han blir avrättad två veckor senare så menar du att det har sannolikt inget med bråket att göra. Det är nämligen rätt uppenbart för alla oss andra att detta var det som triggade jappningen.
Citera
2021-11-09, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wehyasehman
Förlåt om det blit lite OT men..

1. Big up till Allchronix69 för all intressant läsning! Att vissa drygar sig tycker jag du kan skita i. 99% av alla som läser uppskattar det du kommer med.

2. Bara slog mig att många som skriver i tråden är grymma på att skriva. Den skriftliga förmågan här måste ligga långt över snittet i landet. Big up till er!

3. Till sist. För helvete! Ni som snackar om "adidasryttare" och liknande framstår som efterblivna pensionärer. Inte vanliga pensionärer, för de är i alla fall att införstådda med att i princip INGEN i orten rockar adidas nuförtiden. Kom in i matchen för fan!

Adidasriddare är ett vedertaget begrepp. Ungefär som att majoriteten förstår att det är nazister som avses med termen brunskjortor, trots att de bruna skjortorna knappast varit speciellt vanliga sedan SA, så förstår de flesta vad adidasriddare syftar på. Kom in i matchen.
Senast redigerad av Periodic 2021-11-09 kl. 23:17.
Citera
2021-11-10, 00:01
Medlem
Kan moderator rensa samt stänga av lite i tråden? En massa off topic svammel och troll senaste sidorna
Citera
2021-11-10, 00:16
Avstängd
TwoThousands avatar
St:Einar är återuppstånden.
Guds vrede ligger över mördaren.

Tror adel och dumle kommer undan.
Tror den sista personen hann undan.
Meningen var att bli ett dubbelmord.

Vem var det som sköt skotten?
Citera
2021-11-10, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
St:Einar är återuppstånden.
Guds vrede ligger över mördaren.

Tror adel och dumle kommer undan.
Tror den sista personen hann undan.
Meningen var att bli ett dubbelmord.

Vem var det som sköt skotten?

Ska z.e vara den tredje ???
Citera
2021-11-10, 00:33
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haidoken
Ska z.e vara den tredje ???

Ja, precis.

Verkar som om folk var väldigt besvikna av att inte gick ta han med.

Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Einar i Kistan ????

Ä du på riktigt, han är återuppstånden.
Citera
2021-11-10, 00:36
Medlem
Frickys avatar
Tati laddade alldeles upp en story på Instagram där han filmar 1.cuz.

Skärmdump: https://anonfiles.com/1dt5WbT0u7/Scr....android_2_jpg

Einar sågs en del på Tati's Instagram en del efter att han hade köpt sitt skydd från Ali Khan familjen.

Kan 1.cuz också ha köpt skydd nu? Särskilt efter all kärlek han har visat mot Einar efter hans död?

Uppdaterar med skärmdumpar om det dyker upp något mer från Tati tillsammans med 1.cuz
Citera
2021-11-10, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankelitanks
Jag tror att den som kallar alla för bög är väl den som är mest homosexuell inombords. Det är inget fel med det, jag förstår att du vill ha den där bak ibland och det är okej att utforska mer än ditt egna finger! Lycka till med det!

Och sluta var kränkt bara pga ingen vill lyssna eller bry sig om er andra där, Einar var ju den enda med talang och det bästa som kunde hända honom var stt skjutas. Nu förevigas han som svenska 2pac och det kommer Netflixserie och SVT dokumentärer om honom nästa år. 🙌🏼
Vad bra att dom ska göra dokumentär om honom, har precis börjat lyssna på hans låtar. Har innan bara lyssnat på 24K, enda rappen som är något att ha i Stockholm.
Citera
2021-11-10, 00:42
Medlem
Vad gjorde 19-årige Nils Grönberg i den miljön när det fanns människor som ville döda honom?

Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Vad sjutton vet du om hans familj och vänner? Vet du vad han haft för sig 24-7?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in