2021-11-11, 15:53
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Jag har påpekat detta en gång tidigare, men tar det en gång till. Enligt Expressen är tre gripna. Längre ned i artikeln står följande:

https://www.expressen.se/nyheter/ung...tockholmskrog/

Detta blir då väldigt motsägelsefullt, då de tre männen grips tillsammans. Man skulle kunna tänka sig att Einar var på ena sidan i bråket och Z.E + bror på den andra. Ändå skriver Expressen att alla tre är misstänkta för mordförsök? Det står heller inget om andra gripna.

Om inte annat får detta mig att tvivla på MSM's rapportering. Sen det här med Nisses namn i blod.... Vad är det mer som de skrivit och som vi tar som absoluta sanningar i tråden?

lösningen det var mer än 3 gripna...
Citera
2021-11-11, 15:54
Medlem
Zzzzorrros avatar
Avslutningsvis vill jag bara säga jag tycker synd om grabben, det öde som drabbade han och hans familjs sorg... Ffa en mors sorg.

Jag önskar innerligt han hade fått leva och göra massa pengar & bli superkändis men som en riktig människa och riktig musik. Inte en hobbykriminell clown.

Det är en sorlig soppa allesammans.

Det är när jag är här inne å läser ert skitsnack och idioti jag snear ur.
Citera
2021-11-11, 16:00
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Sant, det är ovanligt tunnsått.

Vad jag, väldigt kortfattat, vet:
- Nils är skjuten till döds
- Dumle och Adel befann sig i hans sällskap
- Det sköts mot en studio dagen innan
- Någon är hämtad till förhör
- Det ska tydligen finnas ett "offer" till

Annan info:
- Det finns vittnen som hört skott och sett folk springa därirfån

Jag hittade denna dock som inlägg 120:

Teorier:
- Hur jäkla många som helst varav säkert någon kan vara lösningen
Det har även rapporterats att det har varit två FaceTime-samtal, strax innan skotten avlossades och sedan precis efter dådet.

Vi vet inte vem som hade telefonkontakten, men det ska enligt Aftonbladets källa vara en utav dom som befann sig på plats med Einar.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...de-in-spelning
Citera
2021-11-11, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
lösningen det var mer än 3 gripna...

Jo, fast både AB och Expressen skriver ju tre....
Lite det jag menar. De säger emot sig själva. Samma att de skrev 5-6 skott först, och sedan ändrade till ett tiotal. Man bör nog ta vad MSM skriver med en stor nypa salt.
Citera
2021-11-11, 16:06
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det har även rapporterats att det har varit två FaceTime-samtal, strax innan skotten avlossades och sedan precis efter dådet.

Vi vet inte vem som hade telefonkontakten, men det ska enligt Aftonbladets källa vara en utav dom som befann sig på plats med Einar.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...de-in-spelning
Sant, tack!

Ja, det är inte mycket men jag hoppas och tänker att polisen har avsevärt mycket mer men ser vikten av att hålla det tyst av flera olika skäl.

Jag är inte inne i scenen så jag vet inte men är det rimligt att det aldrig kommer fram i en miljö där man säljer sin närmaste för pengar över en natt? De byter ju gäng, tillhörighet och brorsor precis hela tiden och lojaliteten som fanns igår är ju helt annorlunda i nästa vecka så kan detta verkligen döljas i det långa loppet?
Citera
2021-11-11, 16:08
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Jo, fast både AB och Expressen skriver ju tre....
Lite det jag menar. De säger emot sig själva. Samma att de skrev 5-6 skott först, och sedan ändrade till ett tiotal. Man bör nog ta vad MSM skriver med en stor nypa salt.

Ja det är nog läxan av det här. Ta uppgifter med en nypa salt. Polisen grep kanske tre de behövde fråga ut och svarade lite svävande på journalisters frågor... och teorierna på flashback kan förgrena sig. Polisen griper väl för att fråga ut. De vill göra det snabbt och de har annat att tänka på än Aftonbladet och Flahback när de svarar på frågor mitt i röran.

Jag har inte örat mot marken i orten... Men jobbat sen 90-talet och är inte förvånad över missförstånd mellan vittnen, polis, journalister, samnytt, Flashbacks privatspanare. Också visklek med för många led😂
Senast redigerad av reptileking 2021-11-11 kl. 16:15.
Citera
2021-11-11, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Sant, tack!

Ja, det är inte mycket men jag hoppas och tänker att polisen har avsevärt mycket mer men ser vikten av att hålla det tyst av flera olika skäl.

Jag är inte inne i scenen så jag vet inte men är det rimligt att det aldrig kommer fram i en miljö där man säljer sin närmaste för pengar över en natt? De byter ju gäng, tillhörighet och brorsor precis hela tiden och lojaliteten som fanns igår är ju helt annorlunda i nästa vecka så kan detta verkligen döljas i det långa loppet?

Nej, ytterst tveksamt. Förr eller senare börjar nån på gatan att snacka. Det är mycket möjligt att det redan är polisiärt uppklarat, men att det inte räcker till åtal.
Citera
2021-11-11, 16:12
Medlem
Elvis postade ett inlägg under dagen där han skriver om E’s bortgång. Låten släpps 00.00 och alla intäkter kommer gå till att stoppa gängvåldet. Fint tycker jag.
Citera
2021-11-11, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eviie
Vad är det som inte fungerar så? Om en händelse inträffar och polisen hör en människa som annan, alltså vittne så blir man därefter ”släppt”. Ingenting säger att han satt i arrest eller likande, de kunde likväl hört honom i bilen och sen släppt honom.

Tanken har slagit mig också, att han ”golat” vem som gjort detta mot Leis.
För att det hade det varit så enkelt att slippa häktet hade alla sagt att det var någon annan? Det spelar ingen roll hur många gånger Einar säger att han var oskyldig. Sålänge det inte går att bevisa eller att ett flertal vittnen oberoende från varandra säger att det inte var han.
Citera
2021-11-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J0683
Kan det faktisk være så at Einar har Golat hos polisen efter n&c, og derfor sleppts ut snabbt?
At hele greien er et efterspill av det?
Han valde att inte svara på några frågor där ens
Citera
2021-11-11, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Han valde att inte svara på några frågor där ens

Ja men är det inte mycket märkligt att han släpps varje gång han blir tagen eller hur? Vapenbrott försökt ta vapen av polis mm.
Citera
2021-11-11, 16:33
Medlem
Frickys avatar
Jag kan tänka mig att Einar's låtar på Spotify kommer fortsätta dra in del pengar kommande åren, inte så att folk kommer glömma bort hans musik nästa år.

Det jag är fundersam över är hur hotbilden kommer se ut mot framförallt hans mamma nu när det förmodligen kommer vara hon och hennes ex-man som tar emot intäkterna från Spotify.

Tror ni att det finns en risk att gäng som DP, Shottaz, Vårbynätverket m.fl. kan börja pressa ut hans föräldrar?

"Du ska anställa denna personen i aktiebolaget och han ska så här mycket % av intäkterna"

Ett exempel bara.

Hade varit intressant att höra era tankar kring detta.
Jag hoppas från botten av mitt hjärta att hans anhöriga slipper bli indragna. Är det något som inte finns i dessa kretsar så är det moral.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in