Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Infekterade kanske, men sjuka?
Hårklyvning. Räknar du inte infekterade som sjuka när det rör vaccinerade?
Citat:
Varför är det bara ett par tusen som är i riskzonen? Borde väl vara uppåt 250,000 i så fall, en uppskattning som gjordes av hur många faktiska fall vi hade våren 2020.
Jag går inte efter uppskattningar utan bekräftade fall i det här sammanhanget. Vi har väl max tiotusentalet som är inom 15-17 månadersintervallet.
Citat:
Deras immunitet är ju borta? Eller säger du nu att immuniteten som regel är längre än så men det finns undantag?
Men vad fan läs studierna jag länkade. Immunitet är inte binär, den beror på mängder av faktorer. Ofta har man antikroppar men i för låg kvantitet eller kvalitet. Sluta tänk att kroppen är en jävla datormaskin, det finns friska personer som har jättebra immunförsvar som blir sjuka och det finns stillasittande fetton som klarar sig och det finns personer som bär munskydd och vaccinerar sig som dör och det finns personer som slickar på dörrhandtagen som klarar sig. Men slår man ut det på miljontals människor så ser man att det är anomalier.
Citat:
Undantag finns alltid, bilden jag har av vad vetenskapen säger är att immunitet är långvarig.
Nej, det är bilden du fått av myndigheterna som inte vill att du ska få panik.
Citat:
Community-studien visar t.ex att över 80 % hade mätbara antikroppar kvar 1 år efter infektion och då är ju antikropparna bara en del av immunförsvaret.
Men att du har mätbara antikroppar betyder inte att de antikropparna faktiskt fungerar. Det är en sån där idiotkonjektur som amatörer som inte pluggat ett skit biologi gör.