2021-11-11, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Jepp såg det, men tyckte det var värt att nämna i tråden så att uppgiften är synlig för folk som bara läser.

Nu slirar ni på sanningen. Han bodde ~35 km därifrån, en dryg halvtimme i bilen enligt kartjänster. Ungefär samma avstånd som en resa från Solna till Södertälje.

Om en pöbel börjar bränna saker i Södertälje så tycker jag inte att någon ska åka dit från Solna och skjuta ihjäl folk. Särskilt inte ett barn.
2021-11-11, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Floyd dog pga av sin fentanylöverdos och polisen fälldes tack vare en hotad jury.
Vänsterpöbeln kommer hota juryn i detta fallet också, inget annat kan leda till fällande dom. Åtalet mot Rittenhouse är ett politiskt beställningsjobb, eftersom bevis MOT att det var självförsvar inte existerar.

Floydfallet så begick Chauvin flera fel. Kan definitivt diskuteras om han borde dömts så hårt som han gjorde, men det är lika definitivt ett stort fel att inte ta bort benet när Floyd slutar röra sig. Minst tjänstefel, sparken och motsvarigheten till vållande bör det vara. Oavsett om han dog från överdos(det troliga är såklart en kombo av överdos och polisens agerande) så måste polisen upptäcka att den de håller fast slutar röra sig och slutar andas. gör de inte det utan håller fast istället så bör det vara motsvarande vårt vållande för du förhindrar räddande åtgärder.

Rittenhousefallet så har han såvitt jag kan se inte agerat fel alls. Möjligt där ligger något vapenbrott i grund, typ transporterat vapen felaktigt eller så, det har jag inte koll på. Borde finnas en del i gruppen som jagade honom som borde åka dit däremot.
2021-11-11, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Håller inte med. Jag uppfattar det som att Rosenbaum, sen tidigare i otåligt skick (liksom många andra), kände sig kränkta och nedputtade i hierarkin av 'jämlikar' som gick omkring och stöddade sig med militära vapen fullt synliga – så att säga. Det retade honom, mer och mer ur balans. Han går omkring och blänger uppretat, uppkäftigt och konfrontativt gastar ”So shoot me then? Shoot me?”. Lyssnar inte på reson, backar inte.
Senare jagar han just Rittenhouse i vredesmod. Anledningen? Jag har väldigt svårt att tänka mig att Rittenhouse mjäkiga personlighet typ gett Rosenbaum en smäll eller en gevärskolv eller nåt. Jag tror det är bara en förlängning, Rosenbaum retar sig själv mer och mer inombords, på allt och alla, en oresonlig personlighet. Och liksom en mobbare känner av vilka 'dom svaga' är, dom som inte kommer att slå tillbaka eller hämnas, så ger han sig på just Rittenhouse pojkaktiga 'ofarliga' personlighet. Troligen bara för att Rittenhouse råkade vara mer ensam för tillfället, utan sina beväpnade polare omkring som moraliskt stöd.

Vapnens närvaro triggade fram just det som vapenbärarna ville förebygga, genom att bära vapen. Vuxendagis.

Eldsläckningen, där upplever jag mest att dom få som rullar fram soptunnan förstår i samma stund som elden släcks, att just detta upptåget blev inte av, och är nu över. Jag hör en person besviket klaga ”What the fuck did you do that for?”.
En pojkvasker som Rittenhouse, som hade varit obeväpnad, blir ju inte tagen av daga (för hand dessutom) av några uppviglare bara för att han sprutar brandsläckare i en soptunna. Käftsmällar måhända, sparkad på marken i värsta fall.

Tragikomik.
Må så vara att du gör men ändrar inte mycket.

Med eller utan Kyles gevär, Rosenbaum hade spenderat stor del av natten o sprungit runt i folks ansikten skrikit 'shoot me nword' konstant han hade yttrat dödshotet som vittnen styrkt som trovärdigt och om det varit riktat mot dom skulle dom fruktat för sitt liv

Nej, Kyle lever enbart för att han var beväpnad
De som blev skjutna, blev det pga sina handlingar.

Sedan skulle att riskera misshandlas som lastbilschauffören Reginald Denny vara att föredra? O för att skydda liv på våldsverkare, nä tack
2021-11-11, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegbun
Anhörigas fastighet.
Kyle blir jagad av AFA, hotad till livet och skjuter! Solklart självförsvar. Inget dödsfall om inte de jagat Kyle! Han springer förihelvete iväg över parkeringen och försöker ta sig bort.

Enligt Kyles försvar så hade han ingen anknytning till varken fastigheten eller verksamheten som bedrevs där. Du menar att hans försvarsadvokater ljuger om att det var anhöriga som drev det?

Källan har ni här:
https://www.tmj4.com/news/local-news/attorneys-representing-kyle-rittenhouse-say-he-was-wrongfully-charged-after-acting-in-self-defense
2021-11-11, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Floydfallet så begick Chauvin flera fel. Kan definitivt diskuteras om han borde dömts så hårt som han gjorde, men det är lika definitivt ett stort fel att inte ta bort benet när Floyd slutar röra sig. Minst tjänstefel, sparken och motsvarigheten till vållande bör det vara. Oavsett om han dog från överdos(det troliga är såklart en kombo av överdos och polisens agerande) så måste polisen upptäcka att den de håller fast slutar röra sig och slutar andas. gör de inte det utan håller fast istället så bör det vara motsvarande vårt vållande för du förhindrar räddande åtgärder.

Rittenhousefallet så har han såvitt jag kan se inte agerat fel alls. Möjligt där ligger något vapenbrott i grund, typ transporterat vapen felaktigt eller så, det har jag inte koll på. Borde finnas en del i gruppen som jagade honom som borde åka dit däremot.
Utan sin fentanylöverdos så hade Floyd levt, dock håller jag med om att Chauvin skulle reagerat när Floyd blev orörlig. Tjänstefel och sparken hade varit en rimlig dom, utan tvekan.

Juryn i Chauvin-målet var dock hotad och gav sitt utslag pga det, och det är inte omöjligt att juryn (eller deras anhöriga) i Rittenhouse-målet är hotade på samma sätt.

Som jag ser det så är rättegången mot Rittenhouse en politisk aktion inte ett brottsmål, eftersom det saknas bevis mot honom. Jag är rädd att han blir dömd pga av en hotad jury och politiska/mediala påtryckningar, för rent juridiskt kan han inte bli annat än frikänd.
2021-11-11, 09:14
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Någon hade varit inne och filmat/fotat juryn. För att hänga ut dem och pressa dem till att fälla Kyle.

Kyle Rittenhouse fullständigt bröt ihop i tårar när han vittnade om händelsen.

Hela vänstermedia har haft så fel om hela händelsen vilket är så märkligt då video hela tiden funnits.

Tom den där Anna Kasparian från TYT har fått skämmas och dra tillbaka allt hon sagt om händelsen. Hon hade inte ens bemödat sig med att se videoklippen trots all rapportering som hon och TYT har gjort om det här.

Alla åklagarens vittnen har vittnat till Rittenhouse fördel. Det borde aldrig ens ha blivit något av det här.

Jag tror han blir fälld ändå. Pöbeln kräver straff. Vad är en oskyldigt dömd 17 åring mot en
nerbränd stad ? Nej second degree murder tror jag på. Dom är för fega att frikänna honom.
2021-11-11, 09:18
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Någon hade varit inne och filmat/fotat juryn. För att hänga ut dem och pressa dem till att fälla Kyle.

Kyle Rittenhouse fullständigt bröt ihop i tårar när han vittnade om händelsen.

Hela vänstermedia har haft så fel om hela händelsen vilket är så märkligt då video hela tiden funnits.

Tom den där Anna Kasparian från TYT har fått skämmas och dra tillbaka allt hon sagt om händelsen. Hon hade inte ens bemödat sig med att se videoklippen trots all rapportering som hon och TYT har gjort om det här.

Alla åklagarens vittnen har vittnat till Rittenhouse fördel. Det borde aldrig ens ha blivit något av det här.

Detta ☝️

Kommer inte bli någon fällande dom.
2021-11-11, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
Ja. Rätten vågade ju inte fria Derek Chauvin (den kriminelle knarkaren George Floyds "bödel") just för att man var rädda för att halva USA skulle brinna.

Inte insatt i detta fallet men det låter ju som två helt OLIKA situationer, polisen skulle dömas det var rätt i detta fallet så låter det som personen borde frias men som sagt är ingen koll på detta fallet.

Vad har det med saken att G.F var en droganvändare, snuten ska fan inte ha licens att döda oskyldiga folk...jävla troll.
2021-11-11, 09:33
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Enligt Kyles försvar så hade han ingen anknytning till varken fastigheten eller verksamheten som bedrevs där. Du menar att hans försvarsadvokater ljuger om att det var anhöriga som drev det?

Källan har ni här:
https://www.tmj4.com/news/local-news/attorneys-representing-kyle-rittenhouse-say-he-was-wrongfully-charged-after-acting-in-self-defense

Gruppen Kyle var där med blev förfrågade av ägarna till lokalerna att komma dit och skydda byggnaden då någon hade försökt elda upp den dagen innan. Anledningen varför det blev just dom som blev förfrågade är för att en i gruppen/Kyle's vän jobbar där.

Föreslår att du kollar rättegången som finns oklippt på youtube. Hade du gjort det och inte förlitat dig på tredjehands källor hade du vetat detta eftersom den ägare som bad dom komma dit var ett av vittnena på rättegången.
Senast redigerad av postkran 2021-11-11 kl. 09:56.
2021-11-11, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisigt
Tror inte Tompa som är 40 år tror på andra källor än dom han blir matad av sina foliehatt-kompisar dessvärre Fyfan för att vara en Tompa alltså

Många spännande sanningar som dykt upp i tråden. Han bodde bara femton minuter från platsen, han var där för att försvara anhörigas fastighet och George Floyd dog av en överdos. Sjukt att ha en sån jävla insyn (alternativt: sjukt att bara läsa något skit på twitter och sedan ta det som en sanning).

Borde kanske inte förväntat oss bättre av en tråd som inleds med en länk till en nazistisk memesida.

Fortsätt slänga ut mer behind the scenes-info! Kyle Rittenhouse kanske räddade livet på ett barn? Bara man har hört det någonstans så är det sant...
2021-11-11, 09:41
Medlem
Citat:
Nu slirar ni på sanningen. Han bodde ~35 km därifrån, en dryg halvtimme i bilen enligt kartjänster. Ungefär samma avstånd som en resa från Solna till Södertälje.

Om en pöbel börjar bränna saker i Södertälje så tycker jag inte att någon ska åka dit från Solna och skjuta ihjäl folk. Särskilt inte ett barn.

Du bor i ett land som uppmuntrar våldtäkter och låga straff , USA är inte Sverige , i USA har man vissa rättigheter som svenskar bara kan drömma om
2021-11-11, 09:47
Medlem
Blondinss avatar
Citat:

Källan har ni här:

Tips är att om den riktiga källan till den rena faktan (i detta fall en helt oklippt rättegång på tex YT) så bör man kolla där, istället för att förlita sig på media.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in