Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-09, 06:05
  #133
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Kan väl inte vara skönt att sticka in sin penis i en kropp som är kall?

En kompis berättade om en bok som heter Det grymma kriget

https://www.bokstugan.se/bok.php?id=19690

Jag har tyvärr inte läst den själv.

Tydligen hade finnarna en "fälthora" dvs en stelfrusen rysk kvinna som de brukade tina upp kusimurran på med varmt vatten innan de "älskade" med...

...så att...
Citera
2021-11-09, 06:35
  #134
Medlem
Knucklehugss avatar
Kom å tänka på Nacho Cerdàs kortfilm Aftermath som har samma tema. Killen hade behövt professionell psykologisk hjälp redan som ung och man kan ju fundera på hur många fler där ute som har denna udda läggning.
Citera
2021-11-09, 06:54
  #135
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Vi som klappat en anhörig på bårhus , på ett anständigt vis, vi vet att deras kroppar är hårda och kalla .de ligger ju i frysen.

Man kan knappast använda en nedkyld döing som fleshlight. De kanske gnuggar kuken mot kroppen, nekrofilerna?har svårt tro det är penetrerande .

De ligger oftast i kylen, fryssarkofagen används till så kallade "stinkare" avlidna som har legat länge innan någon hittat dem.

Däremot har du rätt i att en avliden människa känns kall och hård. Jag minns när jag strök min farmor över kinden, då låg hon ändå i rumstemperatur i sin egen säng, det känns verkligen att det inte finns kvar något liv i kroppen.
Citera
2021-11-09, 12:23
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Fast det hela låter som en klassisk "urban legend" snarare än något som faktiskt har hänt. Det fattas bara att de gifte sig på slutet där.
Verkligheten överträffar dikten ibland
Citera
2021-11-09, 17:58
  #137
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
De ligger oftast i kylen, fryssarkofagen används till så kallade "stinkare" avlidna som har legat länge innan någon hittat dem.

Däremot har du rätt i att en avliden människa känns kall och hård. Jag minns när jag strök min farmor över kinden, då låg hon ändå i rumstemperatur i sin egen säng, det känns verkligen att det inte finns kvar något liv i kroppen.

Ja de känns verkligen kalla och hårda.
Även om det inte är en frys så är det kanske 5-6 grader, och en människokropp som är 5-6 grader kall känns som att ta på en bil. Typ.
Citera
2021-11-09, 21:00
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
1) Vad får dig att tro att kroppar ligger nakna på bårhuset? Dina egna fantasier eller?
2) Punkt och kommatecken borde du inte snåla på om du vill bli förstådd i skrift.

1: de ligger väl knappast i vinteroverall där?
2: Du förstod ändå vad jag skrivit.
Citera
2021-11-10, 17:44
  #139
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Någon som vet mer?

Är det vanligt även på svenska bårhus måntro? Kan man ana ett mörkertal?

Det är ingen konst för den som är intresserad, i alla fall. Svenska bårhus är en jädra röra. Jag är inte rädd för döden, däremot är jag rädd för att ligga på ett svenskt bårhus. Något så ovärdigt, fy vale. Glöm allt du sett på TV om tjusiga fack med lucka som man öppnar. Tänk slakteri, men mindre välorganiserat.
Citera
2021-11-10, 17:46
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
1: de ligger väl knappast i vinteroverall där?
2: Du förstod ändå vad jag skrivit.

1. Om de dött i vinteroverall så ligger de i vinteroverall. Har de avlidit i bara mässingen så ligger de så. I kylfack eller kylrum övertäckta med/ insvepta i lakan. I väntan på antingen obduktion, begravning eller direkttransport till krematoriet. Så är det

2. Jag ville ge dig lite information på ett område där du tycktes ha fel uppfattning om sakernas tillstånd, vilket kan ha viss relevans kopplat till fallet och frågeställningen. (Kopplat till punkt 1. Kommatering och punkter var bara en liten input).
__________________
Senast redigerad av Firesnake 2021-11-10 kl. 17:50.
Citera
2021-11-10, 19:10
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
1. Om de dött i vinteroverall så ligger de i vinteroverall. Har de avlidit i bara mässingen så ligger de så. I kylfack eller kylrum övertäckta med/ insvepta i lakan. I väntan på antingen obduktion, begravning eller direkttransport till krematoriet. Så är det

2. Jag ville ge dig lite information på ett område där du tycktes ha fel uppfattning om sakernas tillstånd, vilket kan ha viss relevans kopplat till fallet och frågeställningen. (Kopplat till punkt 1. Kommatering och punkter var bara en liten input).


Nja de där stämmer ej. Kroppar kläd av och undersöks av läkare. De ligger ej där fullt påklädda så de stämmer ej. Alltid bra att ha lite insikt. Ingen aning om vad du yrar om men det du säger stämmer ej. Bårhuset uppgift är att undersöka liken och ge dödsorsak. Dokumentera skador och rapportera.
Citera
2021-11-11, 05:42
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Nja de där stämmer ej. Kroppar kläd av och undersöks av läkare. De ligger ej där fullt påklädda så de stämmer ej. Alltid bra att ha lite insikt. Ingen aning om vad du yrar om men det du säger stämmer ej. Bårhuset uppgift är att undersöka liken och ge dödsorsak. Dokumentera skador och rapportera.

Jo det stämmer. Jag jobbar nämligen där som en del i ett av mina jobb. 😂😂 Dumfan.

Jag citerar dig; "Bårhusets uppgift är att undersöka liken och ge dödsorsak"

Svar: Nej det är obduktionsteknikernas uppgift.
Dessa arbetar inte inne på bårhuset utan inne på obduktion/ patologen.

Kroppar körs till rättsmedicinska om det finns oklarheter om hur dödsfallet gick till. Rättsmedicinska finns inte i alla städer och ofta mellanlandar kropparna på sitt lokala bårhus -på sitt lokala sjukhus- X antal dagar.

När obduktionsassistenterna (oftast inte heller när begravningsentreprenörerna) hämtar kropparna på bårhuset är kropparna i regel inte nakna
såvida de inte dog nakna.

Långt ifrån alla som dör i Sverige obduceras.

Vi tar det igen pucko:
I väntan på...
1) obduktion
2) begravning och/ eller eller visning
3) kremering
4) transport till rättsmedicinska
så ligger kropparna i kylfack eller kylrum på sjukhusens bårhus.
- De kläs inte av nakna innan de läggs in i nämnda kylfack eller kylrum.

Inte bara de som avlidit på jälva sjukhuset
körs till sjukhusets bårhus, utan även Jörgen 54 år, som avled ute på byn i sin vinteroverall när hans Volvo V40 körde in i ett träd
Helt enkelt alla avlidna hamnar på bårhuset.

Bårhusen på sjukhusen är inte = det WhatTheHeck ser på CSI eller Bron.

I England, som det här hemska fallet skedde i, så ser rutinerna och hanteringen ungefär likadan ut.

Men måste ha passerkort och kod för att komma in. Även elektriker och vaktmästare etc.

Hoppas jag var tydlig nog nu.
__________________
Senast redigerad av Firesnake 2021-11-11 kl. 06:41.
Citera
2021-11-11, 07:23
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jo det stämmer. Jag jobbar nämligen där som en del i ett av mina jobb. 😂😂 Dumfan.

Jag citerar dig; "Bårhusets uppgift är att undersöka liken och ge dödsorsak"

Svar: Nej det är obduktionsteknikernas uppgift.
Dessa arbetar inte inne på bårhuset utan inne på obduktion/ patologen.

Kroppar körs till rättsmedicinska om det finns oklarheter om hur dödsfallet gick till. Rättsmedicinska finns inte i alla städer och ofta mellanlandar kropparna på sitt lokala bårhus -på sitt lokala sjukhus- X antal dagar.

När obduktionsassistenterna (oftast inte heller när begravningsentreprenörerna) hämtar kropparna på bårhuset är kropparna i regel inte nakna
såvida de inte dog nakna.

Långt ifrån alla som dör i Sverige obduceras.

Vi tar det igen pucko:
I väntan på...
1) obduktion
2) begravning och/ eller eller visning
3) kremering
4) transport till rättsmedicinska
så ligger kropparna i kylfack eller kylrum på sjukhusens bårhus.
- De kläs inte av nakna innan de läggs in i nämnda kylfack eller kylrum.

Inte bara de som avlidit på jälva sjukhuset
körs till sjukhusets bårhus, utan även Jörgen 54 år, som avled ute på byn i sin vinteroverall när hans Volvo V40 körde in i ett träd
Helt enkelt alla avlidna hamnar på bårhuset.

Bårhusen på sjukhusen är inte = det WhatTheHeck ser på CSI eller Bron.

I England, som det här hemska fallet skedde i, så ser rutinerna och hanteringen ungefär likadan ut.

Men måste ha passerkort och kod för att komma in. Även elektriker och vaktmästare etc.

Hoppas jag var tydlig nog nu.


Märkligt har en anhörig som gick bort och denna person fick mina anhöriga klä på. Hon dog på sjukhuset så de fanns egentligen ingen anledning till att undersöka vidare. Enligt läkarna där så var det en vanlig process. Därför innan hon fördes för prepareras för att läggas i kistan så fick mina anhöriga välja ut kläder och sedan gå till sjukhuset och klä på. Har även haft vänner som gått bort och det varit samma sak där. Men om det är som du säger låter det som det pågår orgies här i Skåne i bårhusen
Citera
2021-11-11, 12:06
  #144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkaim
Men de anhöriga kan ju eller kanske borde också se sina döda släktingar som andliga hjältar som i och med sina döda kroppar förmodligen räddade andra nu/då levande kvinnor från att själva bli lik i likhet med dem.

Jag menar han hade ju dödat två helt okända för honom kvinnor just innan han fick det här jobbet, förmodligen, vilket han också verkar säga själv, för att få total tillgång till deras kroppar en stund.
Ah, glömde bort att han hade dödat två personer. Det blir en pest och kolera-situation.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback