Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-07, 19:29
  #109
Medlem
Kan tala om att liken på ett bårhus inte ligger i en frys
Utan i ett kylrum där tempen ligger mellan 4-6 grader
Citera
2021-11-07, 22:02
  #110
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Någon som vet mer?

Är det vanligt även på svenska bårhus måntro? Kan man ana ett mörkertal?

Otäck historia.

Det är säkert vanligt, vilken normal människa vill jobba på ett sånt ställe frivilligt?

Han har tydligen erkänt två mord tidigare, men hur kan han då vara ute och hålla på såhär efter det?
Citera
2021-11-07, 22:27
  #111
Medlem
Tror detta är vanligare än man tror. Att enbart jobba med döda är för mig en väldigt udda tanke. Men dom som jobbat med döda människor länge ser väl dom som döda människor och de klart där ligger man ju butt naked och de kan ju säkert va så att är man bårhusets anställdes typ så får man ställa upp.
Citera
2021-11-07, 22:32
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Tror detta är vanligare än man tror. Att enbart jobba med döda är för mig en väldigt udda tanke. Men dom som jobbat med döda människor länge ser väl dom som döda människor och de klart där ligger man ju butt naked och de kan ju säkert va så att är man bårhusets anställdes typ så får man ställa upp.

Att dom som jobbar med döda människor är/blir udda personer håller jag med om, men däremot tror jag inte många av dom har en enda tanke åt det sexuella hållet någonsin när dom är på jobbet.
Citera
2021-11-07, 22:40
  #113
Medlem
Om det nu fanns någon som gillar lik i Sverige så lär dom väl söka sig till sådana jobb som arbetar med lik.

Helt obegripligt, att man vill försöka stoppa in kuken i en iskall kropp sen fysiskt omöjligt också pga av likstelhet. Så jag antar att han runkar och kanske kommer på kroppen eller smeker på liket och samtidigt runkar. Sjukt oavsett men det finns mycket sjuka människor där ute.

Likstelhet: Uppkommer tidigast i käkarna (efter 30–60 minuter), sedan successiv utbredning. Armar efter 2–5 timmar, hela kroppen ca 10-12 timmar. Likstelheten bryts när man rör i led och uppkommer inte igen. Upphävs fort vid förruttnelse.

https://www.praktiskmedicin.se/sjukdomar/dodsfall/
Citera
2021-11-07, 23:39
  #114
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Otäck historia.

Det är säkert vanligt, vilken normal människa vill jobba på ett sånt ställe frivilligt?

Han har tydligen erkänt två mord tidigare, men hur kan han då vara ute och hålla på såhär efter det?
Han greps för morden förra året och erkände först alldeles nyligen. Enligt en artikel på BBC började han jobba som sjukhuselektriker 1989 och fortsatte i samma yrke fram tills han greps. Det är många år han haft på sig för sin nekrofili-utlevnad alltså. Hade han erkänt eller varit misstänkt redan 1987 när morden begicks hade det nog blivit knepigare att komma till skott, minst sagt.
__________________
Senast redigerad av Zcapegoat 2021-11-07 kl. 23:44.
Citera
2021-11-08, 00:09
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Verkar inte vara helt ovanligt, ta bara denna:



Läste för länge sedan om en kvinna som vaknade upp på ett bårhus när hon blev påsatt. Nekrofilen fick sig en chock..... Hittar inte den historien nu dock.
Två helt osannolika händelser gör du till en sanning. Lycka till i livet, du lär behöva det.
Citera
2021-11-08, 00:13
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Tror detta är vanligare än man tror. Att enbart jobba med döda är för mig en väldigt udda tanke. Men dom som jobbat med döda människor länge ser väl dom som döda människor och de klart där ligger man ju butt naked och de kan ju säkert va så att är man bårhusets anställdes typ så får man ställa upp.

Nu jobbade den här mannen som elektriker.

Jag känner en del kabeltattare som är lite udda, men kanske inte så här udda
Citera
2021-11-08, 00:26
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Två helt osannolika händelser gör du till en sanning. Lycka till i livet, du lär behöva det.

Tack, så mycket, det värmer.

Handhjärta och styrkekram, kärlek åt alla.
Citera
2021-11-08, 10:38
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Läste för länge sedan om en kvinna som vaknade upp på ett bårhus när hon blev påsatt. Nekrofilen fick sig en chock..... Hittar inte den historien nu dock.

Ja den minns jag, det var en ung kvinna (självmord) i Italien (?) som hamnade på bårhus och en av de anställda där hade sex med henne och helt plötsligt slog hon upp ögonen och vaknade till liv! Killen blev så paff att han trillade av båren hon låg på! Tjejen hade varit skendöd och stötarna satte igång henne igen. Det blev ju utredning och polisen frågade om familjen ville stämma mannen för våldtäkt men de var bara glada att han hade fått henne att vakna och därför blev han inte åtalad.
Citera
2021-11-08, 10:43
  #119
Medlem
smoker27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Kan väl inte vara skönt att sticka in sin penis i en kropp som är kall?

Nu pratar vi ju om nekrofiler å inte om normalt folk
Citera
2021-11-08, 10:54
  #120
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaik
Ja den minns jag, det var en ung kvinna (självmord) i Italien (?) som hamnade på bårhus och en av de anställda där hade sex med henne och helt plötsligt slog hon upp ögonen och vaknade till liv! Killen blev så paff att han trillade av båren hon låg på! Tjejen hade varit skendöd och stötarna satte igång henne igen. Det blev ju utredning och polisen frågade om familjen ville stämma mannen för våldtäkt men de var bara glada att han hade fått henne att vakna och därför blev han inte åtalad.

Fast det hela låter som en klassisk "urban legend" snarare än något som faktiskt har hänt. Det fattas bara att de gifte sig på slutet där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback