2021-11-10, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Exempel på saker kvinnor ljuger om:
1: Mannens status är extremt viktigt för henne.
2: Att de bara vill "dejta upp" inom alla aspekter. Tjänar kvinnan 20tkr så måste mannen tjäna mer, kan kvinnan lyfta 20kg så måste mannen lyfta mer etc.
3: Att de vill ha en man som är (eller kan vara vid behov) dominant mot henne eller sin omgivning.
4: Att svaghet och osäkerhet hos en man avtändande.
5: Att mannens resurser (eller potential att skaffa resuser) är viktigt för henne.
6: Att muskler eller vältränad kropp är attraherande.
Har faktiskt aldrig hört en kvinna förneka något av ovanstående., möjligtvis gällande inkomsten.
Citera
2021-11-10, 19:05
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Har faktiskt aldrig hört en kvinna förneka något av ovanstående., möjligtvis gällande inkomsten.

Flera kvinnor i tråden har förnekat de sakerna jag listade.
Citera
2021-11-10, 19:13
Medlem
Citat:
Hmm, då ljuger de alltså? I verkliga livet och där jag bor har jag då aldrig hört det.
Citera
2021-11-10, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Finns en helt hysteriskt rolig undersökning som ett amerikansk universitet gjorde där man lät straighta, bögar och flator kolla på diverse porr och annat och man fäste är det elektroder det heter till alla testpersoners kön och männen tände på exakt det männen sa sen om dom var straighta eller bögar spelade ingen roll alls men 4 av 5 kvinnor misslyckades brutalt oavsett läggning och det man påstod att man tände på var inte alls det man tände på utan heterosexuella kvinnor tände till som fan på djurporr och flator tände till på barbröstade män på stranden... Det var så hysteriskt jävla roligt och det sa ju allt om hur extremt förvirrade dom små liven är nu för tiden, kvinnor har ingen aning om vad dom ens tänder på längre. Det skall låta bra bara men lilla fittan glöms helt av.

Sitter dock långt inne för västerländska kvinnor att erkänna att det inte finns något osexigare än jämställdhet.

Haha kommer du ihåg namnet på undersökningen? Och vilket medium såg du den i?
Citera
2021-11-10, 19:39
Medlem
Citat:
Nästan alla kvinnor, även när de är helt anonym på t.ex. Flashback eller Familjeliv, ljuger om deras sanna sexuella natur. Varför är det så? Oftast så svarar de med att de visst minsann säger sanningen och att eftersom de själva är kvinnor så känner dem sig själva bäst och vet därför bäst om sin egen sexuella natur. Men trots det så ser vi en stor skillnad på vad kvinnor påstår vilja ha och vad de faktiskt väljer.

Exempel på saker kvinnor ljuger om:
1: Mannens status är extremt viktigt för henne.
2: Att de bara vill "dejta upp" inom alla aspekter. Tjänar kvinnan 20tkr så måste mannen tjäna mer, kan kvinnan lyfta 20kg så måste mannen lyfta mer etc.
3: Att de vill ha en man som är (eller kan vara vid behov) dominant mot henne eller sin omgivning.
4: Att svaghet och osäkerhet hos en man avtändande.
5: Att mannens resurser (eller potential att skaffa resuser) är viktigt för henne.
6: Att muskler eller vältränad kropp är attraherande.

Listan kan försättas, ni fattar.
Män är inte likadan, alla vet exakt vad män vill ha och männen är tydliga med vad de vill ha.

Kommer alltid finnas vissa ''nördar'' som förnekar detta. Men de är ungefär lika trovärdiga som att Anna Book är trovärdig när hon säger att hon kan vakta 10 pizzor. De kan väl intala sig själva att utseendet, kroppen och socioekonomisk styrka inte har någon betydelse

Vad kvinnor egentligen vill ha ses i deras handlingar, inte i deras ord.

De kriterier du har listat upp är extremt viktiga för kvinnor överlag och det är även just de egenskaperna som ger möjlighet till att få de ''bästa kvinnorna''.

Jag tror lögnerna är ett sätt att intala sig själv att man inte är så pass ''kylig/ytlig'' i sina val, ett slags förnekande av de biologiska drivkrafter och egenskaper som är kopplade till - fortplantning.

En man som har resurser kan erbjuda ekonomiskt trygghet. En stor och lång man som är starkare än kvinnan kan erbjuda fysisk trygghet etc. Båda dessa är viktiga för ett barns trygghet och säkerhet.

Vi är nog mer primitiva än vad vi tror egentligen. Det sitter biologiskt.

Ta kvinnors ord med en nypa salt, titta alltid på handlingarna.

Jag bryr mig nästan bara om utseende. Visst, klart hon inte kan vara respektlös men så länge hennes yttre är fint så behöver hon inte ha en superbra personlighet. Stora tuttar kan kompensera för det.
Senast redigerad av Lukas17 2021-11-10 kl. 19:42.
Citera
2021-11-10, 20:10
Medlem
Citat:

Och, vad drar du för slutsats av det?

Att dom som förnekat dina punkter ljuger, eller att just dom kvinnorna inte har den typen av sug när det gäller män?
Det finns ju vissa saker som är generella och gäller många individer, det må så vara, sen finns det andra saker som gäller en del andra individer, men hur ska man kunna bevisa vad som gäller för en själv på ett anonymt forum?
Citera
2021-11-10, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Kvinnor hatar dålig stämning.

För att de är dåliga på att slåss och för att slagsmål kan få de små halvfärdiga människorna att komma till skada av misstag.
Citera
2021-11-10, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Man vet ju inte om man ska skratta eller gråta när man läser flertalet av svar i såna här trådar..

Vad kommer all bitterhet ifrån? Kvinnor är inte alls svåra att förstå sig på.

Här liksom i diverse dejtingtips framgår bara en sak som är tydlig

Blinda leder blinda.

Kvinnor som är sexuellt aktiva är horor.. som om de skulle ha nåt ansvar för era misslyckanden.

Det finns kvinnor som går till skitstövlar, men jag har förstått, om än ganska sent, att de flesta kvinnor inte gör det och att de flesta som blir nobbade har något frånstötande i sin personlighet.
Citera
2021-11-10, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muriatsyra
Det finns kvinnor som går till skitstövlar, men jag har förstått, om än ganska sent, att de flesta kvinnor inte gör det och att de flesta som blir nobbade har något frånstötande i sin personlighet.
Precis, och det där frånstötande vill man absolut aldrig någonsin erkänna ens för sig själv så när kvinnorna ratar en så skyller man på att det är dom som det är fel på...

"Rönnbär är surt, sa räven"
Citera
2021-11-11, 11:14
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Socialantropologi, etnologi och sociologi --> Relationer och samlevnad: allmänt
/Moderator
Citera
2021-11-11, 12:20
Medlem
BoxInBags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Vad har det du skriver om med TS fråga att göra? Har du 70 i IQ?
Män är underlägsna förlorare som ljuger hela dagarna och anklagar kvinnor för att göra allt sånt som det bara är de själva som gör. Det har med mäns extrema självhat att göra. Då blir man en expert på att projicera.

Hur har det inget med TS fråga att göra? Det har allt med ämnet att göra. Det betyder att man inte ska ta något män påstår om kvinnor seriöst.

De pratar om sig själva. Det är min poäng. Skratta åt dem och tyck synd om dem, sen går man vidare med livet.
Citera
2021-11-11, 14:34
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvinda
Jämställdhet är riktigt osexigt // västerländsk kvinna 😏

Ohh där fick jag. Skall jag gissa så är du nog inte typen jag beskrev egentligen, skulle skrivit feministisk kvinna istället för västerländsk.

Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Haha kommer du ihåg namnet på undersökningen? Och vilket medium såg du den i?

Tyvärr kommer jag inte ihåg vilket universitet det var eller vilket urval eller något annat. Försökte googla fram den men kom bara massa feministisk nonsens. Hörde om den första gången på Fresh and Fit podden är allt jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in