2021-11-10, 02:36
Medlem
Merwinnas avatar
Nja. Allt det du räknar upp ÄR saker som kvinnor gärna ser i en man, det stämmer ju. Det är drömbilden, målbilden. Men kvinnor faller (i min erfarenhet) ändå I VERKLIGHETEN mycket oftare för en partner som kommer långt ifrån målbilden. De faller för andra saker, hans charm och personlighet eller intelligens eller... att det bara klickar.

I min erfarenhet har män mycket svårare att släppa målbilden (alltså motsvarande målbild, som innehåller för kvinnor ideala egenskaper i en mans ögon), och "se" att den där nördiga, illa klädda tjejen som alltid sitter ensam vid datorn på rasterna - har vackra ögon bakom glasögonen. Och att hon är intelligent och snäll. De vill ha någon som är söt och sexig, enkel och okomplicerad, trevlig och populär och (efter en viss ålder) huslig och barnkär. Uppvaktar de ändå den nördiga ensamvargstjejen, så är det för att de medvetet har bestämt sig för att hon är bättre än ingen alls. Inte för att de "sett" henne och blivit kära.
Citera
2021-11-10, 03:34
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
1. Stämmer inte bland kvinnorna i mina kretsar.
2. Jag vet kvinnor som säger att män har svårt att känna sig underlägsna sin kvinna, så det kan ju lika väl vara åt det hållet: kvinnor dejtar "uppåt" för att inte bli dumpade/sårade av en man som känner sig underlägsen sin kvinna.
3. Vara dominant vid behov kan väl ändå både män och kvinnor vara?
4. Ja, det tycks stämma på de kvinnor jag känner. Men de har inga problem att erkänna detta. De vill ha män med god självkänsla som trivs med sig själva.
5. Inga kvinnor jag känner resonerar så. De kvinnor jag känner går mer efter egenskaper hos sina män, än efter vilka resurser de kan skaffa.
6. Det tycker verkligen inte alla kvinnor, vill jag lova! Jag känner gott om kvinnor som anser att en smal kropp med muskler som kommit fram naturligt av testosteron är betydligt läckrare än muskler och vältränade kroppar hos män. Tro mig på mitt ord, jag tränar själv ganska mycket, så den aspekten har jag koll på sas.

Att du har många kvinnor i din närhet vittnar ju bara om att du borde se till att jobba på TS's punkter istället för att fortsatt leva i förnekelse. Sanningen är inte farlig.
Citera
2021-11-10, 03:37
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Hyckla och ljuga är allt de kan för att överleva rent biologiskt. Det är ett skrämmande mörkertal kvinnor som tagit DJUPA hemligheter med i graven. Ja 20-30% av barnen i alla förhållande tillhör inte mannen.

20-30%? Det är var tredje unge. Har du någon källa på detta?
Citera
2021-11-10, 04:28
Medlem
DontWantWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
20-30%? Det är var tredje unge. Har du någon källa på detta?

Finns i mitten på sida 3, ja nästan var 3e unge. Det var en studie gjord på 300 tusen män & kvinnor dvs 600 tusen individer totalt.

Rekommenderar samtliga som läser att studera mer om ” paternity fraud ”
Senast redigerad av DontWantWar 2021-11-10 kl. 04:30.
Citera
2021-11-10, 04:45
Medlem
Det är ett Genetisk arv . Kvinan måste vara väldigt försiktikt med vem den skaffar/skaffade barn med då kvinnan bara kan få tja drygt 10 barn max medand mannen kan/ kunde få näst intill obegränsat .
Kung Salomo fick väll 900 barn ( i alla fall enl Bibeln)
Läste nån stans att för ca 500 år sen hadde bara runt 20% av männen regelbundet sex.
En stor anledning till värdens älsta yrke, Prostitution
Citera
2021-11-10, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Finns i mitten på sida 3, ja nästan var 3e unge. Det var en studie gjord på 300 tusen män & kvinnor dvs 600 tusen individer totalt.

Rekommenderar samtliga som läser att studera mer om ” paternity fraud ”

Tror inte dina siffror stämmer, har hört siffror som är närmate tiondelen av 20-30%.

Skumläste wikipedia om paternity fraud och det verkade vara mer utbrett i shitholekåntrys och bland drägg när der är i västerlandet.
Citera
2021-11-10, 07:11
Medlem
DontWantWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Tror inte dina siffror stämmer, har hört siffror som är närmate tiondelen av 20-30%.

Skumläste wikipedia om paternity fraud och det verkade vara mer utbrett i shitholekåntrys och bland drägg när der är i västerlandet.

Tjaa, det beror ju på vad du räknar som ”shitholekåntrys” denna statistik på närmare 30% gäller USA där 300 tusen kvinnor och 300 tusen män deltog. Om USA räknas som ett shithole eller inte är väl en personlig definitionsfråga.
Citera
2021-11-10, 07:30
Medlem
Nog är det bedrövligt att läsa en sådan här tråd. Nu särskilt när vi har så många kvinnoföraktande män i Sverige.
25% muslimer, det är alarmerande. Hur har kvinnor det i deras hemländer?!
Vi borde hålla ihop vi är nog ändå snart alla utbytta mot folk från andra kulturer oavsett vilken samhällsklass VI tillhör.
Citera
2021-11-10, 07:37
Medlem
KingHisss avatar
Sociala och strukturella hinder. Främst.
Citera
2021-11-10, 09:35
Medlem
Idumeas avatar
Kvinnor hatar dålig stämning.
Citera
2021-11-10, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoxInBag
Det är män som ljuger och projicerar för att lugna ner sig själva, precis som i den här tråden. Det är en psykologisk försvarsmekanism.

Frågan är varför män är så bajsnödiga hela dagarna. Inte ett enda inlägg i den här tråden är skrivet av någon som inte verkar vara jävligt bajsnödig.

Vad har det du skriver om med TS fråga att göra? Har du 70 i IQ?
Citera
2021-11-10, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Exempel på saker kvinnor ljuger om:
1: Mannens status är extremt viktigt för henne.
2: Att de bara vill "dejta upp" inom alla aspekter. Tjänar kvinnan 20tkr så måste mannen tjäna mer, kan kvinnan lyfta 20kg så måste mannen lyfta mer etc.
3: Att de vill ha en man som är (eller kan vara vid behov) dominant mot henne eller sin omgivning.
4: Att svaghet och osäkerhet hos en man avtändande.
5: Att mannens resurser (eller potential att skaffa resuser) är viktigt för henne.
6: Att muskler eller vältränad kropp är attraherande.
Fast du menar väl tvärtom? Det du listar är ju en sjabbig nidbild av en relationssökande kvinna.

Minns en artikel (nej jag kan inte länka) som beskrev vad män resp kvinnor ljög om på dejter:
Män: inkomst
Kvinnor: vikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in