Citat:
Ursprungligen postat av
Ett-forumtroll
Nästan alla kvinnor, även när de är helt anonym på t.ex. Flashback eller Familjeliv, ljuger om deras sanna sexuella natur. Varför är det så? Oftast så svarar de med att de visst minsann säger sanningen och att eftersom de själva är kvinnor så känner dem sig själva bäst och vet därför bäst om sin egen sexuella natur. Men trots det så ser vi en stor skillnad på vad kvinnor påstår vilja ha och vad de faktiskt väljer.
Exempel på saker kvinnor ljuger om:
1: Mannens status är extremt viktigt för henne.
2: Att de bara vill "dejta upp" inom alla aspekter. Tjänar kvinnan 20tkr så måste mannen tjäna mer, kan kvinnan lyfta 20kg så måste mannen lyfta mer etc.
3: Att de vill ha en man som är (eller kan vara vid behov) dominant mot henne eller sin omgivning.
4: Att svaghet och osäkerhet hos en man avtändande.
5: Att mannens resurser (eller potential att skaffa resuser) är viktigt för henne.
6: Att muskler eller vältränad kropp är attraherande.
Listan kan försättas, ni fattar.
Män är inte likadan, alla vet exakt vad män vill ha och männen är tydliga med vad de vill ha.
Nu kanske jag tillhör dom där som inte är "alla", då du faktiskt skrivit "nästan alla kvinnor", men jag svarar ändå.
1, För mig är mannens status rätt så oviktigt, det är för mig viktigare att han har en skön humor och står ut med mig och mitt sätt att vara och hur han får mig att känna mig tillsammans med honom.
2, Har någon enstaka gång dejtat uppåt, men det har jag inte vetat förrän vi träffats några gånger, då jag aldrig frågar en man vad han jobbar med, då det inte är intressant för mig. Så vet inte riktigt om det gills, för om jag inte vet vad han jobbar med så är det svårt att söka sig till någon med högre status vad gäller arbete och inkomst...
3, Jag vill inte ha en man som är dominant mot mig, men däremot är det attraktivt med människor som står upp för sig själva.
4, Beror på vad du menar med svaghet? Jag gillar varken män eller kvinnor som är svaga och osäkra i min mening, det känns lite veligt. Men att då och då visa sig svag är för mig att vara stark och modig, då man törs visa sina svagheter emellanåt.
5, Mannens resurser är inte viktigt på det sättet för mig, jag har försörjt en man jag levde med, då han för en period inte hade något jobb, så det är inget problem för mig. Dock vill jag inte vara den enda av oss som jobbar, han får dra sitt strå till stacken han också, vi ska ha det bättre tillsammans än var för sig.
6, Såklart behöver man muskler, hur skulle vi annars kunna stå upprätt? Men muskelbyggare göre sig icke besvär hos mig, men inte heller soffpotatisar av orimligt stor storlek. Lagom är bäst och det har jag hållit mig till hittills i livet.
Så, jag väljer samma typ av man som jag säger att jag vill ha, så jag är konsekvent vad gäller den biten. Hur andra gör är inte mitt bekymmer och inget jag kan styra över, så det får stå för dom