Citat:
Ursprungligen postat av
Ett-forumtroll
Nästan alla kvinnor, även när de är helt anonym på t.ex. Flashback eller Familjeliv, ljuger om deras sanna sexuella natur. Varför är det så? Oftast så svarar de med att de visst minsann säger sanningen och att eftersom de själva är kvinnor så känner dem sig själva bäst och vet därför bäst om sin egen sexuella natur. Men trots det så ser vi en stor skillnad på vad kvinnor påstår vilja ha och vad de faktiskt väljer.
Exempel på saker kvinnor ljuger om:
1: Mannens status är extremt viktigt för henne.
2: Att de bara vill "dejta upp" inom alla aspekter. Tjänar kvinnan 20tkr så måste mannen tjäna mer, kan kvinnan lyfta 20kg så måste mannen lyfta mer etc.
3: Att de vill ha en man som är (eller kan vara vid behov) dominant mot henne eller sin omgivning.
4: Att svaghet och osäkerhet hos en man avtändande.
5: Att mannens resurser (eller potential att skaffa resuser) är viktigt för henne.
6: Att muskler eller vältränad kropp är attraherande.
Listan kan försättas, ni fattar.
Män är inte likadan, alla vet exakt vad män vill ha och männen är tydliga med vad de vill ha.
Kommer alltid finnas vissa ''nördar'' som förnekar detta. Men de är ungefär lika trovärdiga som att Anna Book är trovärdig när hon säger att hon kan vakta 10 pizzor. De kan väl intala sig själva att utseendet, kroppen och socioekonomisk styrka inte har någon betydelse
Vad kvinnor egentligen vill ha ses i deras handlingar, inte i deras ord.
De kriterier du har listat upp är extremt viktiga för kvinnor överlag och det är även just de egenskaperna som ger möjlighet till att få de ''bästa kvinnorna''.
Jag tror lögnerna är ett sätt att intala sig själv att man inte är så pass ''kylig/ytlig'' i sina val, ett slags förnekande av de biologiska drivkrafter och egenskaper som är kopplade till - fortplantning.
En man som har resurser kan erbjuda
ekonomiskt trygghet. En stor och lång man som är starkare än kvinnan kan erbjuda
fysisk trygghet etc. Båda dessa är viktiga för ett barns trygghet och säkerhet.
Vi är nog mer primitiva än vad vi tror egentligen. Det sitter biologiskt.
Ta kvinnors ord med en nypa salt, titta alltid på handlingarna.
Jag bryr mig nästan bara om utseende. Visst, klart hon inte kan vara respektlös men så länge hennes yttre är fint så behöver hon inte ha en superbra personlighet. Stora tuttar kan kompensera för det.