2021-11-10, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Och vi märker redan nu i tråden vllken perverterad effekt en viss serie på en viss streamingtjänst har på svagbegåvade individer.
Flera direkt felaktiga saker från serien tas upp av dem som om det vore sanning.

Läs vittnesförhören istället för att bingekolla en nästan helt fiktiv mockumentär som inte kan tas på allvar av någon som har ens rudimentära kunskaper om händelseförloppet under mordkvällen:

http://www.itdemokrati.nu/page36.html
Ja man måst komma ihåg att serien är fiction, bsserat på en verklig händelse. Serien är inte dokumentär, den baseras på TPs bok, som i sin tur är en teori( förvisso en mycket sannolik sådan men ändå) . Serieskaparna utnyttjar sin skapande frihet utan att nödvändigtvis utgå från vad som alltid är sanningen. Så alla läs förhör och annat material som finns, lyssna på poddsr osv. Serien kan inte användas som nån sorts underlag för vad som är sanning eller inte.
Citera
2021-11-10, 17:30
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
En bild kan bli helt missvisande men man ser i alla fall att och hur det var upplyst i gränden. Jag tror inte som du att det såg helt svart ut från mordplatsen, men det kan jag inte bevisa.

Det han behöver se är alltså lite blått och silhuetten. Samma sak som han måste uppfatta från trappkrönet. Kan man se det från trappkrönet kan man se det från mordplatsen.
Citera
2021-11-10, 17:35
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Vi fotokonfrontation pekade SE ut siluetten LJ som han såg några sekunder långt in i gränden, mycket starkt.

Han gick dock bet på AH som han stått några meter ifrån, mycket svagt.

Han pekade ut HL som befann sig på gatan. Tankar om det? GM SE bara chansar?
Citera
2021-11-10, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nu hänvisar du till Clarke igen. Teorin du är mest inne på där SE skjuter Palme för en avsnäsning har inget stöd hos Clarke. Jag skulle säga att Clarke är beroende av en SE som ser Palme vid Grand och beslutar sig för att mörda honom.

Att SE är ett ljuga de vittne förklarar alla dessa "konstigheter" minst lika bra som att han är GM.
Nej för han har så dålig koll på vad som händer på platsen , det förklarar inte varför han återspeglar mördarens rörelser i sina utsagor mm. Möjligen kan ha stått på avstånd och passivt betraktat vad som skedde möjligen kan det förklara hur han kan ha sån oerhört dålig koll på vad som hände på platsen. Det gör att jag " bara" landar på ca 80% sannolikhet för honom som GM. Att han inte var framme vid OPs kropp tycker jag är helt givet, inget i hans berättelse går ihop överhuvudtaget då. Möjligen ett vittne på lite avstånd även om en hel del saker inte går ihop då heller. Även då borde han tex ha sett att folk rusade ut i vägen och stoppade en ambulans , som sedan backade upp på trottoaren.
Citera
2021-11-10, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Var det inte ungefär då, efter 5-6 minuter, som SE kom tillbaka efter sitt berömda sprintlopp efter poliserna på Tunnelgatan? De första två minuterna hade väl LL fullt upp med att larma och höra sig för? Bland annat kom JÅS, som parkerade framför, fram och pratade ...

Hade LL ens klivit ur bilen efter en minut? Du kan höra aktiviteten här. Enligt honom själv tog det cirka 45 sekunder att nå fram till 90 000, efter skotten, medan YouTube-klippet (eller den som la på Fröken Ur) beräknar 60 sekunder. LL börjar ringa redan under eller strax före u-svängen:

https://www.youtube.com/watch?v=5_iIg3li9TQ

Det finns en bekant till SE som tror att det är han som säger: "Han vart skjuten!" (65-80 s. efter skotten) Märk väl är att det är under den här första minuten som SE har något slags utbyte med LP och ser LJ. Alla andra förefaller då väldigt upptagna med andra saker: JA håller koll på AB, flera larmar, AH och SG utför HLR, o.s.v. Sedan kommer allt fler till platsen, och SE blir en i mängden?
Tror du alltså på att han sprang efter poliserna också men att ingen annan såg det?
Citera
2021-11-10, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Enligt statistiken på vilka som minns vilka från mordplatsen?
SE fick själv peka ut vilka han kände igen från mordplatsen och då pekade han bara ut LJ och några som hade varit med i tidningarna. Där avvek från andra vittnen också.
Citera
2021-11-10, 17:41
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Nej för han har så dålig koll på vad som händer på platsen , det förklarar inte varför han återspeglar mördarens rörelser i sina utsagor mm. Möjligen kan ha stått på avstånd och passivt betraktat vad som skedde möjligen kan det förklara hur han kan ha sån oerhört dålig koll på vad som hände på platsen. Det gör att jag " bara" landar på ca 80% sannolikhet för honom som GM. Att han inte var framme vid OPs kropp tycker jag är helt givet, inget i hans berättelse går ihop överhuvudtaget då. Möjligen ett vittne på lite avstånd även om en hel del saker inte går ihop då heller. Även då borde han tex ha sett att folk rusade ut i vägen och stoppade en ambulans , som sedan backade upp på trottoaren.

Så alla andra vittnen beskriver hur folk springer ut och stoppar ambulansen?
Citera
2021-11-10, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Det finns saker som pekar åt att det kan ha varit en professionell skytt men du avfärdar ju det innan du ens har lyssnat.
Jag lyssnade på del 1 Igår del 2 blir kanske redan ikväll. Många saker pekar mot att dwt var en professionell skytt jag har tidigare argumenterar för vilka saker det är. Jag kan inte ta ställning till vad som skulle tyda på en professionell skytt förrän jag lyssnat på del två då detta inte avhandladea i del 1.
Citera
2021-11-10, 17:42
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Tror du alltså på att han sprang efter poliserna också men att ingen annan såg det?

Vilka såg när PV sprang efter poliserna?
Citera
2021-11-10, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Så alla andra vittnen beskriver hur folk springer ut och stoppar ambulansen?
Några gör det iaf .
Citera
2021-11-10, 17:44
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
SE fick själv peka ut vilka han kände igen från mordplatsen och då pekade han bara ut LJ och några som hade varit med i tidningarna. Där avvek från andra vittnen också.
Nej, avvek gjorde han väl inte? Finns ju många som bara minns den de var i sällskap med. Vilka syftar du på? Om det är så uppenbart att SE skiljer sig från övriga vittnen när det gäller detta kan du ju komma med en redogörelse för vilka som mindes vilka.
Citera
2021-11-10, 17:44
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Han pekade ut LJ, AB, HL och KJ. Visst LJ och KJ hade varit i tidningen. De andra hade det inte. Och LJ beskriver ju SE väldigt fint 1 mars redan. Alla nadea vittnen pekar ut massor av vittnen i konfrontationer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in