Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Nu hänvisar du till Clarke igen. Teorin du är mest inne på där SE skjuter Palme för en avsnäsning har inget stöd hos Clarke. Jag skulle säga att Clarke är beroende av en SE som ser Palme vid Grand och beslutar sig för att mörda honom.
Att SE är ett ljuga de vittne förklarar alla dessa "konstigheter" minst lika bra som att han är GM.
Nej för han har så dålig koll på vad som händer på platsen , det förklarar inte varför han återspeglar mördarens rörelser i sina utsagor mm. Möjligen kan ha stått på avstånd och passivt betraktat vad som skedde möjligen kan det förklara hur han kan ha sån oerhört dålig koll på vad som hände på platsen. Det gör att jag " bara" landar på ca 80% sannolikhet för honom som GM. Att han inte var framme vid OPs kropp tycker jag är helt givet, inget i hans berättelse går ihop överhuvudtaget då. Möjligen ett vittne på lite avstånd även om en hel del saker inte går ihop då heller. Även då borde han tex ha sett att folk rusade ut i vägen och stoppade en ambulans , som sedan backade upp på trottoaren.