Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
De tre mystiska samtalen från den okända kvinnan ska handla om att SE befunnit sig på Snickarbacken där flera andra vittnen säger sig sett en man, troligen GM kliva in i en blå bil strax efter mordet.
SEs fru ringde tydligen dessa samtal för att SE skulle kunna placeras i en blå bil som direkt körde SE tillbaka till Skandias reception då enligt Netflix får man ana. Det ska tydligen vara något slags alibi enligt Netflix.
Vissa "konstnärliga friheter" måste man nämligen få ta sig!
Jo jag antog det senare, jag läste lite snabbt. Den personen på Snickarbacken kan mycket väl vara GM. Jag trodde att TP menade att ex-frun ringt in tips om det för att den personen hade blå täckjacka och således inte kan vara SE.
I vilket fall som helst är det helt stört att tro att det är ex-frun som har ringt från Idre. Det kan vara vilken anonym tipsare som helst. TP och MG är som små barn när de spekulerar.
Om det är som du skriver att man får ana att Netflix menar att det ska vara nåt slags alibi (pga det inringda tipset) att han då kan placeras i en blå bil som kör tillbaks till Skandia så tror jag att de helt enkelt inte har tänkt så långt.