Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Han avled mer eller mindre direkt.
Vi har dock lite varierande uppgifter från Anna H och Stefan G om att de skulle ha känt pulsen vagt, respektive inte känt pulsen.
Det som sedan skedde på Sabbatsberg var att man med alla medel försökte få igång Palmes hjärta och där Dr Wallin då gjorde en öppen hjärtmassage.
Sågade upp bröstkorgen och försökte massera igång hjärtat.
Och när det inte lyckades så var det inget annat att göra än att dödförklara honom.
Vilket gjordes kl. 00:06
Intressant!
Jag sitter och skisserar lite på en egen Netflixserie där Dr Wallin är "den osannolike mördaren". Inte Skandiamannen utan DrW. Ingen har sett DrW på mordplatsen och enligt källor från Sabbatsberg så hade DrW hala skor. Det behöver väl inte påpekas att en person som ingen har sett på mordplatsen som GM också är huvudperson i skabbiga, men hårdsminkade, Netflixserier?
DrW var moderat! En galen kvinna har sett DrW på Åland påstår hon. Kvinnan "vet" också att DrW var moderat, det har hon läst i Expressen! Kvinnan som jag har som källa bor nära ett sjukhus i Mariehamn där det finns just kirurger. Detta kopplar DrW till mordet på OP på grund av DrWs jobb enligt mitt Netflixmanus!
DrW tjänstgjorde just på mordnatten samtidigt på Sabb. DrW har stämplat in i god tid före mordet på Sabb och ut efter. DrW har därför haft gott om tid att utföra mordet mellan dessa stämplingstider, vilket de som varken stämplat ut eller in rimligen inte kan ha haft. Stämplingstiden är mycket viktig i min Netflixserie. Flera avsnitt i mitt manus fokuserar på det faktum att bara de som "stämplar in" vid en mordplats som DrW faktisk gör kan vara skyldiga. Alla andra GM är för orealistiska på Netflix, enligt mitt manus. (Kan någon enda som tittar på netflix ens nämna ett enda mord i världshistorien där mördaren
inte stämplar in? Nej, just det!)
DrW har en mamma som umgåtts med en högerextremist under andra världskriget innan DrW föddes! (Ingvar Kamprad, sägs det i mina grumliga källor!). DrW föddes på en plats i världen som också kommer att finnas med i mitt manus, då det helt enkelt är irrelevant för DrWs skuld i MOP. DrW åkte skidor i Alperna veckan efter mordet och det är mindre än 300 mil mellan Alperna i Österrike och Storliens Högfjällshotell där det finns en koppling mellan ägaren till hotelet och Stay Behind.
DrW bodde i en snobbig överklassförort utanför Stockholm där det även bodde Palmefientliga militärer! DrW bodde nära (ca 2 km) från en låst vapenkassun som administrerades just av försvarsmakten vid tidpunkten för mordet. DrW gjorde lumpen på 60-talet och inget i sinnevärlden kan ha hindrat DrWs militära grannar att "nalla lite" i den utpekade vapenkassunen under mordnatten.
DrW påstås både ha kastat dartpilar mot måltavlor och även spelat bridge! Enligt källor spottade inte DrW i glaset heller efter mordet och alkoholintag är ju som alla vet ett tecken på att någon är GM.
DrW "gräver sig efter mordet in i PU för att förvirra" vilket faktum att vi hittar just DrW av alla människor i PU "bevisar"! Amerikanska expertpsykologer konfirmerar att just detta beteende hos DrW pekar ut just honom (och egentligen ingen annan) som GM.
DrW är Palmes mördare i mitt Netflixmanus eftersom hans fru ringde på fyllan till en präst efter mordet och förklarade att DrW blev skjutsad till Sabb i en blå flyktbil efter mordet. DrW var ju som ni noterat tillbaka på sin arbetsplats lite för snabbt för att hinna tillbaka om han småjoggade eller toksprang. DrWs fru gav honom därför "det omvända alibi" han behövde för att kunna döda OP.
DrW brukade ofta ha en diffust mörk rockliknande vinterjacka och en tämligen generisk nästan "kepslikande", både stickad och slät, huvudbonad 1986 och passar därför "exakt" in på alla signalement som vittnen vid mordplatsen någonsin lämnat.
När jag skriver mitt manus "tar jag mig konstnärliga friheter" och struntar då helt enkelt i fakta och att så kallade "cirkelresonemang" inte funkar så bra i verkligheten. DrW är skyldig till MOP eftersom polisen har bedömt honom och avfärdat honom helt som GM, men eftersom polisen är mer korkad än en osminkad Netflixtittare så är DrW skyldig ändå. De logiska luckorna i mitt manus går ändå att sminka över på Netflix!
Eller som den fiktiva och översminkade "KP" uttrycker sig på presskonferensen 2020 i min Netflixserie: "GM hade hala skor eftersom GM halkade på isen. Bara hala skor kan halka på blankis! DrW är därför GM och vi kommer inte runt honom ens på svinhala skor!". Case closed och ridå!
Jag vägrar självklart att diskutera något annat än "helheten" i mitt Netflixmanus, då detaljtjafs inte är ett tema i min "filterlösa" tillvaro! Jag deltar så klart i Filterpodden för att skratta bort något som även om jag också tycker att det tyder på att DrW är oskyldig har kritiserats. "Fniss, fniss. Jag hade lite fel där!" Cirkulera!
Edit 1: Jag läste just utlåtandet från obducenten Ormstad och insåg att inte ens Babianmördaren med dåligt omdöme på Netflix skulle köpa mitt manus.
Edit 2: Kanske är den osminkade sanningen att "Skandiamannen" eller SE är helt oskyldig ändå inte så fel?
Edit 3: Jag kanske borde skriva en helt "osannolik" bok? En förnedrande och "ironisk" guldspade skulle inte sitta helt fel!