Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Du svarade inte på första frågan, istället ställde du en motfråga. Anledningen till att han sa att han inte lämnat arbetsplatsen under kvällen kan väl helt enkelt ha varit att han inte använde stämpelklockan, antar jag.
Jag menade inte att svara avvikande. Min poäng är att det är ytterst svårt att ta SE på allvar över huvudtaget när det kommer till hans story. Han har ljugit och ändrat sina svar vid flertalet gånger.
Vad menar du med att han inte använde stämpelklockan? Det gjorde han visst. Iaf när han gick ut och käkade. Det är bekräftat. Om han senare stack ut igen för att trycka utanför Grand gjorde han inte det. Men det är bekräftat att han faktiskt stämplade ut och in i samband med middagen. Även vakten minns att han luktade alkohol när han kom tillbaka. Så frågan kvartår - Varför ljög han om det?
Fel på samtliga punkter:
1. De hade ingen stämpelklocka utan använde passerkort, där tiderna registrerades i ett datasystem.
2. SE står fast vid samma story vid samtliga förhör, även om förhören blir alltmer utförliga.
3. Nej, han drog inte passerkortet när han gick ut och åt middag eller vad det nu var han gjorde, på kvällen den 28:e februari. På utvägen måste han ha blivit utsläppt eller ha öppnat på egen hand via ett vred, kanske den där bakvägen ut som PH nämnde? Insläppt blev han av en väktare.
4. Anledningen att han inte berättade att han var ut under kvällen, i förhöret, var antagligen att han inte ville att detta skulle uppdagas för arbetsgivaren. Det var mot regelverket att inte dra kortet, när man lämnade byggnaden för att äta lunch, o.s.v.
P.S. Var någonstans framkommer det att SE "luktade alkohol"? Kan du citera ur originaldokumentet?