Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Tack för bilden.
Jag vill fortfarande dock påstå att det är omöjligt att i det ljuset (eller rättare sagt avsaknande av ljus) kunna göra den beskrivning SE gör. Att det rör sig om en 20-25 åring med blå täckjacka. Att han gör den beskrivningen är inte konstigt då han stod uppe i trappan när han såg LJ. Frågan är, gjorde han det som GM eller modig gubbe som sprang efter mördaren (vilket han sedan ändrade till poliser)?
Citat:
Ursprungligen postat av
csvens
Teoretiskt vore det möjligt för SE att ha sett LJ från mordplatsen, men då borde han stått centralt. Jag har själv varit på mordplatsen för några veckor sedan i dagsljus och håller med dig. Jag kunde inte åldersbestämma en person till 20-25 år från mordplatsen. Kanske var det lättare på kvällen om det var mörkt, men upplyst just där LJ stod, så kontrasten blev större, men jag är tveksam till det? Förmodligen har han bara dragit till med åldern om han är oskyldig. Någon utförligare beskrivning av LJ gör man inte från mordplatsen, det är jag övertygad om efter att ha varit på plats.
Ja på vilket sätt bedömde ni personer på ett trovärdigt sätt då?
Ni är ju jäviga.
SE utvecklar sedan iakttagelsen. Krulligt fylligt hår och de smala byxorna och benen.
Men det framgår också senar att det är en gissning från SE's sida. Han sträcker sig upp till 75 år .
Skulle ni se en idag tidstypisk tonåring med luva ovan en keps(konturerna av detta), så skulle ni inte gissa på någon äldre person precis..
Så SE's iakttagelse är på inget sätt omöjlig....
Lisbeth talar om "samma skrämmande blick" på LJ... det kanske inte är möjligt, men det är hennes uppfattning (gissning eller lögn)