2021-11-09, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Jag tycker personligen att piotrs verkar opålitlig men skulle aldrig dra samma hårda växlar som du eftersom det vore idioti.

Varför satt Piotr i fängelse och hur länge gjorde han det?
Citera
2021-11-10, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vilket skitsnack? Exmaken i Polen har varit "in hell" när hon övergav familjen utan att säga något. Menar du att han ska ljuga och ösa positiva saker över sitt ex som behandlade barnen och honom så illa?

Rikta din kritik mot de skribenter som snackat dynga om honom.

I en kommande vårdnadstvist så kan det vara kanske vara bra att ha lite extra ammunition att fyra av?

Nu vet varken du eller jag om den försvunna kvinnan har velat hämnas eller ljugit men med tanke på hennes historik i Polen så går inte det att utesluta.

Om det blir upptäckt ja!

Hon skickar bilder till samma personer som kände till att hon planerade en flykt i hemlighet från exmaken och barnen i Polen.

Av detta kan man nästan börja dra slutsatsen att de även kanske vet något om det aktuella försvinnandet?

Jag litar inte på vad skvallerblaskor skriver. Men varsågod: lita på skvallerpressen du. Ditt val.

Det har inte blivit någon vårdnadstvist. Och B är försvunnen. Bilderna finns dock kvar. Så vad skulle hon med dem till om hon ändå tänkte försvinna frivilligt? Vad var hämnden i det? Och varför skulle hon ens vilja hämnas? Och på vad? Du kommer med påståenden rykta ur luften.

Jag är ganska övertygad om att hon tog bilderna för att ha dem som bevismaterial om hon skulle vilja anmäla misshandel. Det är det mest rimliga och logiska i just detta fallet.

Och i övrigt: om hon nu gjorde så som skvallerpressen menar att hon gjorde mot sin exmake, så behöver fallet inte vara detsamma 8 år senare.
En 24-åring kan köra för fort och kvadda en bil och sedan som 32-åring köra laglydigt och fint och ändå vara med om trafikolycka som inte 32-åringen är skyldig till själv. Det är rätt stor skillnad på en person som 24-åring och 32-åring.
Citera
2021-11-10, 01:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Varför satt Piotr i fängelse och hur länge gjorde han det?

Den nuvarande maken sitter häktad. Du har missförstått det hela. Han heter dessutom inte Piotr.

Jag har dock en fråga, snodde inte den försvunna kvinnan med sig någon typ av bidrag när hon övergav sina småbarn och make 2013 i Polen?

Är HON tidigare straffad för något brott i exempelvis Polen?
Citera
2021-11-10, 01:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag litar inte på vad skvallerblaskor skriver. Men varsågod: lita på skvallerpressen du. Ditt val.

Jag litar inte heller på skvallerblaskor eller svensk media. Däremot känns exmaken i Polen trovärdig.

Citat:
Det har inte blivit någon vårdnadstvist.

Inte än, vänta du bara om hon är i livet.

Citat:
Och B är försvunnen.

Hon befinner sig kanske i Polen?

Citat:
Bilderna finns dock kvar. Så vad skulle hon med dem till om hon ändå tänkte försvinna frivilligt?

Ändrade planer?

Citat:
Vad var hämnden i det? Och varför skulle hon ens vilja hämnas?

Kom igen. Varför vill kvinnor och män hämnas ibland?

Citat:
Jag är ganska övertygad om att hon tog bilderna för att ha dem som bevismaterial om hon skulle vilja anmäla misshandel.

Eller använda som ett vapen i en vårdnadstvist? Maken har väl också visat en bild där han var slagen av henne? Menar du att hon har rätt att slå honom men inte tvärtom om bilderna nu talade sanning?

Citat:
Och i övrigt: om hon nu gjorde så som skvallerpressen menar att hon gjorde mot sin exmake, så behöver fallet inte vara detsamma 8 år senare.

Sant men den tidigare fega flykten visar vad hon är kapabel till.

Citat:
En 24-åring kan köra för fort och kvadda en bil och sedan som 32-åring köra laglydigt och fint och ändå vara med om trafikolycka som inte 32-åringen är skyldig till själv. Det är rätt stor skillnad på en person som 24-åring och 32-åring.

Vissa människor utvecklas ej utan stagnerar. Hon hade väl dessutom samma yrke 2013 som 2021?
Citera
2021-11-10, 01:48
Medlem
Citat:
Den nuvarande maken sitter häktad. Du har missförstått det hela. Han heter dessutom inte Piotr.

Jag har dock en fråga, snodde inte den försvunna kvinnan med sig någon typ av bidrag när hon övergav sina småbarn och make 2013 i Polen?

Nähä.

Vad gäller Dina frågor så vet jag ej.
Citera
2021-11-10, 07:41
Medlem
Citat:

Be@tas ex make har suttit i fängelse fram och tillbaka (detta var alltså under åren som B var med honom och födde 4 barn)

Hon var väll 18 när hon gifte sig (fortfarande många som blir gravida som gifter sig, ”för det är det rätta att göra” alltså ett katolskt land med många regler

Gör honom inte till helgon för han e alkis och kriminell, och nu mediakåt/dramakåt.

I rest my Piotr case!

Edit: Piotr är inte trovärdig någonstans.
Senast redigerad av Gretaskarpeta 2021-11-10 kl. 07:46. Anledning: Råkade skicka iväg fast jag inte var klar
Citera
2021-11-10, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta
Be@tas ex make har suttit i fängelse fram och tillbaka (detta var alltså under åren som B var med honom och födde 4 barn)

Hon var väll 18 när hon gifte sig (fortfarande många som blir gravida som gifter sig, ”för det är det rätta att göra” alltså ett katolskt land med många regler

Gör honom inte till helgon för han e alkis och kriminell, och nu mediakåt/dramakåt.

I rest my Piotr case!

Edit: Piotr är inte trovärdig någonstans.

Hur vet du detta? Vet du nåt mer om Beatas flytt från Polen som inte redan nämnts?
Citera
2021-11-10, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hur vet du detta? Vet du nåt mer om Beatas flytt från Polen som inte redan nämnts?
Jag läste en polsk artikel förut (inte någon polsk skvallerblaska)
Jag ska försöka hitta den, men inte omöjligt att den länkats här förut, återkommer.
Citera
2021-11-10, 10:17
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta
Jag läste en polsk artikel förut (inte någon polsk skvallerblaska)
Jag ska försöka hitta den, men inte omöjligt att den länkats här förut, återkommer.
Ursalund har skrivit följande tidigare:

Som alltid sanningen ligger i mitten.
Det är Beatas mamma ord om ex maken:
Först på polska: Tak zostawiła męża nieudacznika i pijaka co w ciągu czterech lat potrafił zrobić czworo dzieci i chciał jeszcze żeby poszła przy tym do pracy. A sam miał kuratora no i siedział w więzieniu. A pracą się nie zhańbił. Ona jak powiedział w TVP Alarm miała 18 lat jak wyszła za niego za mąż w październiku a zaraz w styczniu urodziła dziecko mimo to skończyła szkołę średnią do końca i zdała maturę w tych warunkach. Nikt z nas nie jest idealnym każdy w życiu popełnia błędy .

På svenska, rättade till lite Google:
"Så lämnade hon sin man, en loser och fyllo, som på fyra år kunde göra fyra barn och han ville att hon skulle gå även till jobbet. Han hade själv en övervakare och satt i fängelse. Han gjorde sig inte vanära att arbete. Hon, som han sa på TVP Alarm, var 18 år när hon gifte sig med honom i oktober, och hon födde ett barn i januari, men hon avslutade gymnasiet till slutet och klarade sin gymnasieexamen under dessa förhållanden. Ingen av oss är perfekta, alla gör misstag i livet."
Citera
2021-11-10, 11:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Även om det är färgat av mamman, finns där fakta som går att kolla upp:
- Han satt i fängelse
- Han hade övervakare
- Hon avslutade gymnasiet och tog examen med en baby.
Jag uppfattar henne som en driftig kämpe.
Citera
2021-11-10, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Först på polska: Tak zostawiła męża nieudacznika i pijaka co w ciągu czterech lat potrafił zrobić czworo dzieci i chciał jeszcze żeby poszła przy tym do pracy. A sam miał kuratora no i siedział w więzieniu. A pracą się nie zhańbił. Ona jak powiedział w TVP Alarm miała 18 lat jak wyszła za niego za mąż w październiku a zaraz w styczniu urodziła dziecko mimo to skończyła szkołę średnią do końca i zdała maturę w tych warunkach. Nikt z nas nie jest idealnym każdy w życiu popełnia błędy .

På svenska, rättade till lite Google:
"Så lämnade hon sin man, en loser och fyllo, som på fyra år kunde göra fyra barn och han ville att hon skulle gå även till jobbet. Han hade själv en övervakare och satt i fängelse. Han gjorde sig inte vanära att arbete. Hon, som han sa på TVP Alarm, var 18 år när hon gifte sig med honom i oktober, och hon födde ett barn i januari, men hon avslutade gymnasiet till slutet och klarade sin gymnasieexamen under dessa förhållanden. Ingen av oss är perfekta, alla gör misstag i livet."
Även om det är mammans ord lär ju det med övervakare och fängelse stämma. Hon säger ju också att ”alla gör misstag” så hon helgonförklarar ju inte dottern heller. Jag tycker att mamman är trovärdig även om hon naturligtvis är partisk.
Citera
2021-11-10, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Även om det är mammans ord lär ju det med övervakare och fängelse stämma. Hon säger ju också att ”alla gör misstag” så hon helgonförklarar ju inte dottern heller. Jag tycker att mamman är trovärdig även om hon naturligtvis är partisk.

Mamman väntade dessutom flera veckor innan hon gick ut med bilderna och påståendet att Beata blivit misshandlad av honom.

Är det nån som är bekant med området dom promenerade? Oxie golfklubb. Är det ett naturligt promenadstråk? Vad gör man där förutom att spela golf? Hur långt ifrån är parkeringarna från dammen där mobilen hittades?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in