2022-02-07, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Här är det:
https://www.expressen.se/kvallsposte...yndet-drojer-/

Är det bara jag som tycker det är konstigt att de först skrev att de tror sig veta hur väskan hamnade i Ystad för att sedan ändra det till att de fortfarande letar efter pusselbiten på hur den hamnade där?
Vet dom eller inte?
Citera
2022-02-07, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Stödgruppen förnekar alla föreslagna teorier. Кanske någon av er berättar vad som hände den dagen Beata försvann. Gärna i kronologisk ordning. )

menar du i vilken ordning älskare spridde ut likdelar som han hade i cykelkorgen?
Citera
2022-02-07, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturerav
menar du i vilken ordning älskare spridde ut likdelar som han hade i cykelkorgen?

inte spridde utan spred skulle det vara
Citera
2022-02-07, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Är det bara jag som tycker det är konstigt att de först skrev att de tror sig veta hur väskan hamnade i Ystad för att sedan ändra det till att de fortfarande letar efter pusselbiten på hur den hamnade där?
Vet dom eller inte?
Inte säkert att de ens minns vad de tidigare sagt kan jag tänka. Och att man uttalar sig på olika sätt vid olika tillfällen är säkert inte ovanligt.
Citera
2022-02-07, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Gräsis och Barby har koll men väljer att vrida till och skyller på B. Om B mördade sig själv, som slutsatsen blir om vi tror på deras sagor, så hade FU lagts ner pga självmord, och ärendet avslutats.

Du läser inte noga. Jag har en helt annan teori. Jag tror att C inte dödade Beata. Han vet inte ens var hon hittades och i vilket skick. Hans svar överensstämmer inte med de uppgifter som den rättsmedicinska undersökningen fick. Om de matchade skulle utredningen ha avslutats för länge sedan. Jag är övertygad om att det finns en annan person som dödade Beata. Om mina gissningar stämmer kommer C snart att frias från misstanke om mord.
Citera
2022-02-07, 13:24
Medlem
Citat:
Du läser inte noga. Jag har en helt annan teori. Jag tror att C inte dödade Beata. Han vet inte ens var hon hittades och i vilket skick. Hans svar överensstämmer inte med de uppgifter som den rättsmedicinska undersökningen fick. Om de matchade skulle utredningen ha avslutats för länge sedan. Jag är övertygad om att det finns en annan person som dödade Beata. Om mina gissningar stämmer kommer C snart att frias från misstanke om mord.
Jag vet din inställning. Att älskaren dödade henne och sen spred ut likdelarna i "territoriet" (som du uttryckte det).

C pekade ut platsen där han lämnat henne och där hittades hon. Vad den rättsmedicinska undersökningen kom fram till för resultat har du inte en susning om. Och nej, man avslutar inte en FU i och med att den är klar. Du verkar inte ha minsta clou om hur en FU bedrivs. Men det har jag.
Citera
2022-02-07, 13:26
Medlem
Citat:

Han sitter ju med fulla restriktioner och kan enbart kommunicera med rättsväsendet och möjligen med hans äldre barn. Så, hur vet du att han inte vet vart hon hittades och att hans svar inte överensstämmer med den rättsmedicinska undersökningen?

Förresten, vad för svar lämnade rättsmedicin?
Citera
2022-02-07, 13:31
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag läste någonstans att tungbenet är väldigt tunt och att det ganska snart deformeras och faller isär. Tiden minns jag tyvärr inte, men den var kortare om kroppen legat ute.

Det sitter framförallt inte samman med skelettet mer än genom mjukvävnad, därför försvinner det eller går sönder lätt.

Men finns det kvar går det definitivt att se om det bröts vid dödstillfället.

Det är dock inte alltid det går av vid strypning.
Senast redigerad av f30malmo 2022-02-07 kl. 13:34.
Citera
2022-02-07, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag vet din inställning. Att älskaren dödade henne och sen spred ut likdelarna i "territoriet" (som du uttryckte det).

C pekade ut platsen där han lämnat henne och där hittades hon. Vad den rättsmedicinska undersökningen kom fram till för resultat har du inte en susning om. Och nej, man avslutar inte en FU i och med att den är klar. Du verkar inte ha minsta clou om hur en FU bedrivs. Men det har jag.

Återigen, du läser inte noga. Jag skrev att "Om de matchade skulle utredningen ha avslutats för länge sedan."

Kan du berätta om din teori om vad som hände den dagen Beata försvann. Du hänvisar alltid till din erfarenhet. )
Citera
2022-02-07, 13:39
Medlem
Citat:
Återigen, du läser inte noga. Jag skrev att "Om de matchade skulle utredningen ha avslutats för länge sedan."

Kan du berätta om din teori om vad som hände den dagen Beata försvann. Du hänvisar alltid till din erfarenhet. )
Jag har tidigare redogjort för hur jag tror vilket MO C hade , och den teorin är inte fullt lika fantasifull som din. Jag tänker inte upprepa mig.
Citera
2022-02-07, 13:47
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Jag strävar inte efter att någon här ska tro mig eller inte) Jag berättar bara om vad Beatas man sa till mig. Jag kanske borde ha varit mer neutral om detta. Men efter det som blev känt om hennes tidigare familj trodde jag på allt som hennes man berättade.

Och jag berättade inte allt... Polisen ska prata med mig igen. Så jag ska berätta några saker för polisen först. Jag har en väldigt stark känsla av att mördaren också sitter här och deltar i diskussionen. Eftersom polisen gjorde klart för mig att de också läser den här tråden tvivlar jag inte på att de kommer att försöka lista ut mördaren) Så jag skriver inte för ditt nöjes skull, utan för polisen)

Skriver du fortsatt för polisen och du misstänker fortfarande att mördaren sitter härinne och deltar i diskussionen..?
Citera
2022-02-07, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Skriver du fortsatt för polisen och du misstänker fortfarande att mördaren sitter härinne och deltar i diskussionen..?

Hur är det med din egen teori om vad som hände dagen då Beata försvann?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in