2021-11-09, 16:09
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Exakt, Ebba bör omedelbart inse sina enormt stora misstag hon gjort och stanna vid de, dvs lämna omedelbart tillbaka denna fastigheten.
Men som sagts många gånger, Ebba är skolad i Livets Ords anda och där tar man inte fångar!

KD gör nu som ni tänkt och sparka Ebba om inte hon själv backar och gör en offentlig pudel, ber Esbjörn om förlåtelse.
KD ni har ett ansvar gentemot landet Sverige, landet Sverige behöver verkligen ett regeringsskifte.

Är du någon sorts religiös galning som är med i KD men tycker att Ebba inte är kristen (galen) nog för att leda ditt parti?
Är det korrekt uppfattat?

Du vill ha Adaktusson gissar jag, han ger mig intryck att vara en riktigt vidrig person som borde falla dig i smaken?
Senast redigerad av Enydrion 2021-11-09 kl. 16:14.
2021-11-09, 16:11
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Det är det där grova förtalet i samband med denna härva som hon erkände sig skyldig till.
Aha du menar att det klassas som grovt brott?
Där har du fel.
Det är inte grovt brott
2021-11-09, 16:12
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Tänk på att parterna har samma initialer... Inte otydligt vem du avsåg men ändå
Tack! Menade Ebba Busch.
2021-11-09, 16:13
Medlem
kukflashs avatar
Nu får väl gubbdjävulen ge sig. Han är uppenbarligen helt tom i bollen. Går med på en förlikning men ångrar sig i efterhand.
2021-11-09, 16:13
Medlem
Senaste på aftonblaskan:

” För att säkerställa att Esbjörn Bolin fullt ut förstått innebörden kommer man bland annat att konsultera en läkare.
– Vi kommer att utreda hans mentala hälsa och se om det är så att han har varit i psykisk obalans och därmed inte tillförlitlig och på så sätt försatts i ett trängt läge. I så fall är det här avtalet rättsvidrigt, säger Sture Tersaeus.
Han anser även att det överenskomna priset på fastigheterna är för lågt.
– Jag tycker att det kan ifrågasättas. Man vill i vart fall rätta till så att det blir ett skäligt pris. Om det blir det så kanske jag kan få Esbjörn att acceptera priset, och därmed acceptera att fastigheten är såld.
Sture Tersaeus är dock medveten om att överklagan kan avslås.
– Om det är så får Esbjörn finna sig i det. Men först ska det utredas att detta inte har gått till på ett oriktigt sätt.
På frågan varför inte motparten informerats om överklagan innan det nådde media säger Sture Tersaeus att det inte fanns något krav på det.
– Men jag har ingenting emot att prata med dem. Tvärtom, jag välkomnar en öppen dialog oss emellan.”

Jaja, here we go again…….idioternas julafton tydligen…..
2021-11-09, 16:15
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Hon blir inte avsatt så här nära valet. Det vore självmord av KD, för vem ska ta över på så kort varsel? Om det ska ske, så måste det vara en välkänd person och då är det väl Adaktusson och Skyttedal att välja på, typ?

Skyttedal hade varit ett bra val, som du säger det är ont om tid, men bättre med kort om tid och möjlighet att vinna valet än en valförlust.
Skyttedal är bättre än Ebba på alla punkter så ett skifte vore bra i vilket fall som helst.
2021-11-09, 16:19
Medlem
Tittade på fastighetskartan - om köpeskillingen landade på 4,4 mille så är det troligen ett fördelaktigt köp oavsett husets skick. Sjötomt på 4000 kvm en mil från Uppsala borde väl börja där någonstans - eller ligger det så mycket högre på landets baksida att man kan prata om "blåsning"?
Är kåken i gott skick och kräver enbart invändig renovering så kan det nog kallas blåsning, men Esbjörn verkar ju inte ha bott där på många år och då blir det snabbt fuktskador om inte värmen är igång.
Är kåken i dåligt skick så är plusvärdet i princip noll - el och va är värt en del, men finns kommunalt VA därute och är fastigheten ansluten?
Man kan fråga sig hur fastigheten kom ut på marknaden?? Tips från grannar att ingen bodde där, annons?
Om det var tips så kan många tycka att det är lite påfluget att ringa upp o fråga om man kan få köpa, men det händer nog titt som tätt - så det är inte heller något fel
Så att förtydliga skeendet och vad som inbegrep "blåsning" skulle vara intressant att veta
2021-11-09, 16:20
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Senaste på aftonblaskan:

” För att säkerställa att Esbjörn Bolin fullt ut förstått innebörden kommer man bland annat att konsultera en läkare.
– Vi kommer att utreda hans mentala hälsa och se om det är så att han har varit i psykisk obalans och därmed inte tillförlitlig och på så sätt försatts i ett trängt läge. I så fall är det här avtalet rättsvidrigt, säger Sture Tersaeus.
Han anser även att det överenskomna priset på fastigheterna är för lågt.
– Jag tycker att det kan ifrågasättas. Man vill i vart fall rätta till så att det blir ett skäligt pris. Om det blir det så kanske jag kan få Esbjörn att acceptera priset, och därmed acceptera att fastigheten är såld.
Sture Tersaeus är dock medveten om att överklagan kan avslås.
– Om det är så får Esbjörn finna sig i det. Men först ska det utredas att detta inte har gått till på ett oriktigt sätt.
På frågan varför inte motparten informerats om överklagan innan det nådde media säger Sture Tersaeus att det inte fanns något krav på det.
– Men jag har ingenting emot att prata med dem. Tvärtom, jag välkomnar en öppen dialog oss emellan.”

Jaja, here we go again…….idioternas julafton tydligen…..

Oj, enligt Aftonbladet är han tydligen advokat, men i överklagandet å Esb vägnar, så titulerar han sig jurist... Det var en väldigt blygsam advokat får jag säga
2021-11-09, 16:21
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Det är knappast KDs "vanliga" väljarbas man attraherar med det beteende som Ebba Busch visar upp. Dom lär istället fly från partiet. Det är inte direkt smickrande ord som sägs om henne av dom i partiet som inte är rädda för att inte bli omvalda.

Tror man att detta är en orkestrerad politisk komplott mot Ebba Busch där någon av hennes meningsmotståndare betalar för Esbjörns slumpmässiga agerande så behöver man nog både en och två foliehattar.

Tror man ska ta ner det här på marken och hålla det enkelt.

Esbjörn ville inte sälja, det vet vi. Han blev övertalad mot sin vilja.

Det här följer precis samma tillvägagångssätt som alla åldringsbrott som det rapporteras om i media. Skillnaden är bara att det är en förövare som är både känd och resursstark.

Helt korrekt analys, Ebba Buschs beteende i denna affär liknar i många delar Raskenstams.
2021-11-09, 16:23
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Knappast Ebbas fel, och man börjar nog inse att gubben är riktigt snurrig, och som du skriver en ren parodi. Kan inte tänka mig att detta skulle gå igenom.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ja gubben är ju inte frisk. Dåligt av nya advokaten att ta sig an fallet och mjölka gubben på mera pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Det är ju en jävla fars det här? Gubbjäveln ÅNGRAR förlikning nu. Vad fan är det för människa egentligen? Han är död inom 10 år, han borde släppa detta och gå vidare nu. Vad fan håller han på med egentligen.
Ja men det är ju det som är felet från början. Esbjörn är inte riktigt i sina sinnes fulla bruk. Ebba Busch kallade det att "han var lite egen". Hon skulle aldrig ha börjat lura av honom kåken. Hon är en veritabel åldringsmarodör och näst intill bedragare. Å KD som säger sig vilja värna om de svaga äldre.,...jo jöss ALLA ser Ebba hur du handlat....i god tro va..?!?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiggeO
Tittade på fastighetskartan - om köpeskillingen landade på 4,4 mille så är det troligen ett fördelaktigt köp oavsett husets skick. Sjötomt på 4000 kvm en mil från Uppsala borde väl börja där någonstans - eller ligger det så mycket högre på landets baksida att man kan prata om "blåsning"?
Är kåken i gott skick och kräver enbart invändig renovering så kan det nog kallas blåsning, men Esbjörn verkar ju inte ha bott där på många år och då blir det snabbt fuktskador om inte värmen är igång.
Är kåken i dåligt skick så är plusvärdet i princip noll - el och va är värt en del, men finns kommunalt VA därute och är fastigheten ansluten?
Man kan fråga sig hur fastigheten kom ut på marknaden?? Tips från grannar att ingen bodde där, annons?
Om det var tips så kan många tycka att det är lite påfluget att ringa upp o fråga om man kan få köpa, men det händer nog titt som tätt - så det är inte heller något fel
Så att förtydliga skeendet och vad som inbegrep "blåsning" skulle vara intressant att veta
I början av tråden finns länkar till bla besiktningsprotokoll, fastighetsvärderingar från båda parter och utvärdering av Esbjörns hälsa. Kolla dessa och ta en fundering på vad de betyder…..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Enligt citat i Aftonbladet, ja.

”– Köpet är fullföljt. Jag har skickat över resterande delen av köpeskillingen och tillträdet har ägt rum. Jag har varit där med mina barn och sagt till dem att det är deras plats på jorden. Vi har redan tillträtt fastigheten.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jawvA9/ebba-busch-om-overklagandet-som-en-blixt-fran-klar-himmel
Glad för hennes skull.

Finns mycket hat här i tråden mot en redig kvinna. Hatet borde riktas mot de som utnyttjar gubben och försöker stjäla hans tillgångar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in