2021-11-09, 10:36
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Faktiskt. Det här är ju en parodi.

Knappast Ebbas fel, och man börjar nog inse att gubben är riktigt snurrig, och som du skriver en ren parodi. Kan inte tänka mig att detta skulle gå igenom.
2021-11-09, 10:38
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Knappast Ebbas fel, och man börjar nog inse att gubben är riktigt snurrig, och som du skriver en ren parodi. Kan inte tänka mig att detta skulle gå igenom.
Ja gubben är ju inte frisk. Dåligt av nya advokaten att ta sig an fallet och mjölka gubben på mera pengar.
2021-11-09, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ja gubben är ju inte frisk. Dåligt av nya advokaten att ta sig an fallet och mjölka gubben på mera pengar.

Ja, det här ett "moment 22" som jag tänkt på:
Man måste väll ingå ett kontrakt för att "mot betalning företräda" klienten.
Men om sen hela försvaret bygger på att klienten inte är vid sinnes fulla bruk för att ingå kontrakt...
Hur kan då kontraktet för företrädandet vara giltigt ?
2021-11-09, 10:49
Medlem
Det är ju en jävla fars det här? Gubbjäveln ÅNGRAR förlikning nu. Vad fan är det för människa egentligen? Han är död inom 10 år, han borde släppa detta och gå vidare nu. Vad fan håller han på med egentligen.
2021-11-09, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Det är ju en jävla fars det här? Gubbjäveln ÅNGRAR förlikning nu. Vad fan är det för människa egentligen? Han är död inom 10 år, han borde släppa detta och gå vidare nu. Vad fan håller han på med egentligen.

Det är såklart nån systerson eller nått som håller på...
Alltså någon med icke officiellt rätt att ta del i förliknelse osv.
Som då sedan ringer och skäller på gubben...

Hela släkten vill såklart åt huset för 0kr.
2021-11-09, 10:52
Medlem
Tragikomiskt….
2021-11-09, 10:56
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Nu känns det som om Ebba kan vinna på detta. All hetsning mot henne från media blir ju lite svag när Esbjörn nu ångrar sig. Igen.
2021-11-09, 10:59
Medlem
hyssasess avatar
Helt sjukt ju. Tror som tidigare att denna Esbjörn inte verkar själv utan har någon i sin närhet som påverkar honom till att nu överklaga förlikningen.

Nåja, tror och hoppas att Ebba går segrande ur detta tillslut
2021-11-09, 11:03
Avstängd
Hur skall Esbjörn kunna vinna en process som är förlikad o där han själv skrivit
under förlikningsavtalet och dessutom hade han ett kvalificerat ombud.

Binnekemasken är en jävla svikare som lämnade Esbjörn i sticket så att han kände sig
tvingad att göra en dålig förlikning
2021-11-09, 11:05
Medlem
En "jurist" som heter Sture Terseaus i V:a Frölunda den här gången.
Monica P och P-H Berg (befullmäktigad av Binninge gm transportfullmakt) får sig varsin släng av sleven i hans klagoskrift.
Aktbil 174 om ngn undrar.
Undrar om Brännvinström kommer att skriva nåt om det här.

Jag lutar mig bakåt och poppar popcorn. Det här kan bli kul.
2021-11-09, 11:06
Medlem
fnirps avatar
Från artikeln:
"Jag fick avtalet uppläst för mig och både advokaten och en till sa att jag var tvungen att skriva på och godkänna. Dettta eftersom de ansåg att det var enda utvägen och annars skulle advokaten avsäga sig uppdraget."

Det verkar som om advokaterna insåg att själva ursprungskontraktet inte kan bestridas utifrån hur det kom till, prislappen eller Esbjörns förmåga att sälja.

Att advokaterna säger till Esbjörn att enda utvägen är att skriva på, är väl bara sunt, rätt och riktigt? Att gång på gång springa ända in i kaklet och förvänta sig en annan utväg, är inte sunt någonstans, så varför i hela friden fortsätta?

Även om det hade varit så att Esbjörn hade råkat ut för en fastighetskapning och bevisläget är så tunt som det faktiskt är, varför fortsätta strida likt Don Quijote när man inte kan vinna? Är det inte bättre att begränsa förlusterna i det läget? Att fortsätta strida, kostar bara pengar och kommer inte förändra någonting om de inte hittar bevis med substans i.

Kan Esbjörn ens överklaga förlikningen? Den har vunnit laga kraft vad jag förstått. Han kanske kan driva ett ärende mot advokaterna i fråga, men fastighetstvisten är väl förlorad rent juridiskt? Dock har han skrivit på ett papper som ger advokaterna rätt att köra det juridiska åt honom, så hur mycket har han att komma med där?
2021-11-09, 11:06
Medlem
ReedMes avatar
Stor komik!

Snålebba borde ha haft vett att hålla sig borta från en snurrig gammal man.

Den här affären får både advokater och Ebba att te sig ovanligt korkade i de flesta betraktares ögon. Få här i tråden dock, även om en och annan ebbakramare nu kanske börjar fatta att Esbjörn faktiskt är en snurrig gammal man vars kognitiva funktioner fallerat på äldre dar.

Edit: Ser nu i tråden att många ännu inte fattar...
Senast redigerad av ReedMe 2021-11-09 kl. 11:10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in