2021-11-09, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Tråden ligger under politik, Ebba är en tilltänkt minister.
Givetvis måste hennes samvete kunna ifrågasättas i denna tråd, där hon kört över en äldre dement man.

Det är dock ointressant. Moral kan man diskutera i all evighet. Det är inget som en domstol kommer avgöra. När det gäller en fastighetsaffär så är det bara resultatet som spelar någon roll. Domstolen kommer avgöra saken, inte moralkärringar på Flashback.

Allt blir så mycket mer komplicerat om man ska blanda in sina egna värderingar och känslor i allt som händer i världen. Det är därför vi har ett rättssystem.
2021-11-09, 15:02
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Vissa Esbjörns/Advokats påstående verkar stämma - ingen annan advokat vill ta över detta
om jag/vi hoppar av.

Sture Tersaeus är inte advokat

Vore intressant att undersöka om Sture har kopplingar till Binninge. Hade inte förvånat mig det minsta. Binninges lakejer läckte som ett såll i tråden gällande förlikningen och jag blir inte förvånad om Binninge lurkar i kulisserna ännu en gång. Rättshaverister har ofta svårt att acceptera ett nederlag.
2021-11-09, 15:03
Medlem
Amarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Eftersom Ebba är politiker kan det handla om valpåverkan och går sådan påverkan obemärkt förbi så äventyrar det hela demokratin. När politiker (partiledare dessutom) är inblandade i sådana här rent ut sagt unika fall är det enligt mig en demokratis skyldighet att undersöka saken.
Det är nödvändigtvis inte odemokratiskt att begå ett brott eller att låta ett fall gå offentligt obemärkt. Det är rättsväsendet som har skyldighet att undersöka. Hurvida en person är politiker eller ej spelar ingen roll i detta fall eftersom Ebba inte utnyttjat sin maktposition. Ingenting säger att du har rätt att känna till fallet.
2021-11-09, 15:05
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag håller med. Det är patetiskt när Uf Kristersson fortsättningsvis vidhåller att SD inte är lämpliga att sitta i regering, men välkomnar Ebba Busch.

Jag hoppas det blir en "hemlös" jul igen för Ebba Busch och hennes ungar. Ord som "rättslös" och "hemlös" sammanfattar vad vi har för person att göra med. Att Ebba Busch ser sig själv som "rättslös" och "hemlös" i ett land där fattiga mammor ser sina barn bli skjutna, är ett hån mot hela samhället.

Ja hon lever uppenbarligen i sin fantasivärld. Detta är hon dock inte ensam som politiker att göra men ändå.
2021-11-09, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det var ett tag sen jag var inne men jag tänkte att det skulle kommit fram något nytt!
och det verkar det, har EB blivit dömd för ett grovt brott?
skulle du kunna specificera detta närmre?

Det är det där grova förtalet i samband med denna härva som hon erkände sig skyldig till.
2021-11-09, 15:06
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
När man trodde att man upplevt allt i den här fastighetsaffären så kommer det här! Gubbstrutten överklagar ett förlikningsavtal han själv skrivit under och hävdar att han blivit tvingad till det. Ebba Busch har verkligen träffat säljaren från helvetet

Ja, förut har man ju inte direkt önskat livet ur gubben, men nu börjar man bli lite tveksam...
2021-11-09, 15:07
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag håller med om att det ska utredas. Och det som ska utredas är Ebbas lämplighet som riksdagsledamot.

Haha! Det utreds nog på KDs stämma så det räcker.

Citat:
Ursprungligen postat av Amarth
Det är nödvändigtvis inte odemokratiskt att begå ett brott eller att låta ett fall gå offentligt obemärkt. Det är rättsväsendet som har skyldighet att undersöka. Hurvida en person är politiker eller ej spelar ingen roll i detta fall eftersom Ebba inte utnyttjat sin maktposition. Ingenting säger att du har rätt att känna till fallet.

Här vänder vi på information minsann. Försöker någon påverka valet genom att skada Ebbas popularitet är frågan. Inte huruvida Ebba utnyttjat sin politiska ställning. Det är knappast möjligt i den här situationen. Här har den enbart legat henne i fatet.
2021-11-09, 15:08
Medlem
Citat:
Jag håller med. Det är patetiskt när Uf Kristersson fortsättningsvis vidhåller att SD inte är lämpliga att sitta i regering, men välkomnar Ebba Busch.

Jag hoppas det blir en "hemlös" jul igen för Ebba Busch och hennes ungar. Ord som "rättslös" och "hemlös" sammanfattar vad vi har för person att göra med. Att Ebba Busch ser sig själv som "rättslös" och "hemlös" i ett land där fattiga mammor ser sina barn bli skjutna, är ett hån mot hela samhället.

+1 på den.

Hade varit så enkelt för alla om hon bara hållit sitt löfte och inte tvingat av gubben huset och gården.
2021-11-09, 15:10
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Tråden ligger under politik, Ebba är en tilltänkt minister.
Givetvis måste hennes samvete kunna ifrågasättas i denna tråd, där hon kört över en äldre dement man.

Pga Ebba är en politiker tillika partiledare. Det vad hon är först och främst i allmänhetens ögon.

Ärendet har troligtvis inget med politik att göra.
Att bete sig såhär mot Ebba ger nog snarare henne fler röster.
2021-11-09, 15:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Haha! Det utreds nog på KDs stämma så det räcker.
.

Det kan man nog anta. Tror en och annan KDare är hyfsat trötta på denna affär. Och på Ebba.
Medlem
Citat:

Du är verkligen en barnkär och fin människa som önskar alla allt gott. Det är bra att du är tydlig med att definitionen rättslös inte gäller alla som utsätts för brott utan bara om man är fattig och ens barn blir skjutna. Med den definitionen så känns helt plötsligt inte Sverige så brottsdrabbat som högern påstår. Det bådar gott inför en ny period med sossestyre!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Se det så här då, EB skulle aldrig gjort affär med en skraltig och virrig gamling. Framförallt inte när han inte ens hade annonserat ut att han ville sälja, utan det handlade mer om "operation övertalning".
Tänk på att parterna har samma initialer... Inte otydligt vem du avsåg men ändå

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in