2021-11-08, 10:59
Medlem
fearreapers avatar
Exakt hon, Hon försöker veta allt & lite till. Detta har helt spårat ut. Det är inte samma Bonusfamiljen som det en gång varit.

Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Neger-skåningen tänkte du? Hon hatar jag redan, inte för att som är svart utan för att det är en typisk tjej som är fet och äcklig som lägger sin negativa energi mot andra.
Citera
2021-11-08, 12:40
Medlem
okok1s avatar
Vad hände med Eddies ADHD?
Citera
2021-11-08, 17:56
Medlem
gitterintes avatar
Sist till festen, som vanligt, har jag tittat mig genom de första tre säsongerna av Bonusfamiljen och reflekterat lite över serien.

Förutom att det inte känns riktigt trovärdigt att en högstadielärare och en totalt världsfrämmande yrskalle har råd att köpa ett så pass stort hus i Sundbyberg, såtillvida någon av dem inte ärvt pengar vilket naturligtvis är möjligt, så har de lyckats skapa en serie där alla huvudpersonerna är djupt osympatiska. Jag skulle hellre äta glas än umgås med, än mindre leva med, någon av dem. De enda rollfigurerna jag känner sympati med är Henrik, Bigge, Danny och i viss mån Sima. Till och med terapeutens och rektorn är trevligare!

Jag tittar, förfäras och klagar, men ändå kan jag inte låta bli att fortsätta - lite som att pilla på sårskorpor. Man vet att det gör ont och blöder, men man kan inte låta bli.
Citera
2021-11-08, 18:05
Medlem
gitterintes avatar
Sist till festen, som vanligt, har jag tittat mig genom de första tre säsongerna av Bonusfamiljen och reflekterat lite över serien.

Förutom att det inte känns riktigt trovärdigt att en högstadielärare och en totalt världsfrämmande yrskalle har råd att köpa ett så pass stort hus i Sundbyberg, såtillvida någon av dem inte ärvt pengar vilket naturligtvis är möjligt, så har de lyckats skapa en serie där alla huvudpersonerna är djupt osympatiska. Jag skulle hellre äta glas än umgås med, än mindre leva med, någon av dem. De enda rollfigurerna jag känner sympati med är Henrik, Bigge, Danny och i viss mån Sima. Till och med terapeutens och rektorn är trevligare!

Jag tittar, förfäras och klagar, men ändå kan jag inte låta bli att fortsätta - lite som att pilla på sårskorpor. Man vet att det gör ont och blöder, men man kan inte låta bli.
Citera
2021-11-08, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitterinte

Seriemakarna vill ju att vi engagerar oss. Är likadant i flesta serier, med karaktärer tittarna reagerar på.

Jag tittar också fastän det stör enormt med krystade eller barnsliga uttryck (”föris” om förskola, ”sjukaste hotellfrukosten”) eller all identitetsvänsterflum och feminism i serien.
Citera
2021-11-08, 20:36
Medlem
Underbetyg till Erik Johansson (som är gullegris inom kulturklägget) när en tonårig tjej agerar bättre än honom.
Citera
2021-11-08, 22:02
Medlem
gitterintes avatar
Nästa irritationsmoment;
Branden i köket och katastrofen med försäkringsbolaget...

Jag köper att Martin har noll koll på försäkringarna, och jag kan till och med acceptera att Sima inte dubbelkollat men så som hennes karaktär framstår så tvivlar jag på att hon inte är fackansluten. Då skulle hon vara med i Kommunal eller Lärarförbundet och hemförsäkring ingår i medlemskapet.
Citera
2021-11-09, 00:30
Medlem
Hoppas så att Patrik dunkar på lekplats-morsan. Lära subban Lisa en läxa! 😡
Citera
2021-11-09, 03:11
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Hoppas så att Patrik dunkar på lekplats-morsan. Lära subban Lisa en läxa! 😡
Hoppas jag med. Har fått nog av sättet hon aldrig bryr sig om Patrik förutom när det gagnar henne. Hon kräver så mycket av honom men ger knappt någonting tillbaka, bara mer problem. Lisa är verkligen alla den moderna kvinnans fel koncentrerade i en människa. Hon kan bete sig precis hur hon vill i hennes värld, och ändå få allt hon pekar på, men om Patrik någonsin klagar över familjekaoset hon skapar så tar hon på sig offerkoftan direkt. Då är det plötsligt obehagligt. Bianca verkar bli precis likadan, helt odräglig.

Är inget fan av otrohet, men om Patrik ligger med den där kvinnan har jag all förståelse i världen för det. Tror dock inte han kommer göra det, tror han kommer vara nära otrohet men hamna i inre moralisk konflikt med sig själv och dra sig ur. Han är inte riktigt typen som skulle svika hela sin familj med en otrohetsaffär, och samtidigt blir det på något sätt för uppenbart om han fullföljer det, eftersom serien med full kraft försöker leda tittarna till att misstänka att otrohet kommer ske.
Citera
2021-11-09, 07:45
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Hoppas jag med. Har fått nog av sättet hon aldrig bryr sig om Patrik förutom när det gagnar henne. Hon kräver så mycket av honom men ger knappt någonting tillbaka, bara mer problem. Lisa är verkligen alla den moderna kvinnans fel koncentrerade i en människa. Hon kan bete sig precis hur hon vill i hennes värld, och ändå få allt hon pekar på, men om Patrik någonsin klagar över familjekaoset hon skapar så tar hon på sig offerkoftan direkt. Då är det plötsligt obehagligt. Bianca verkar bli precis likadan, helt odräglig.

Är inget fan av otrohet, men om Patrik ligger med den där kvinnan har jag all förståelse i världen för det. Tror dock inte han kommer göra det, tror han kommer vara nära otrohet men hamna i inre moralisk konflikt med sig själv och dra sig ur. Han är inte riktigt typen som skulle svika hela sin familj med en otrohetsaffär, och samtidigt blir det på något sätt för uppenbart om han fullföljer det, eftersom serien med full kraft försöker leda tittarna till att misstänka att otrohet kommer ske.
Har du varit i en relation själv någon gång? Har den relationen i så fall involverat barn?
Citera
2021-11-09, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Har du varit i en relation själv någon gång? Har den relationen i så fall involverat barn?

Vad har det med serien att göra?
Citera
2021-11-09, 11:36
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag är det just nu, och det går bra även genom tuffa och stressiga perioder, eftersom jag och min tjej har ömsesidig respekt för varandra och tar vid när den andra har det jobbigt. Det är just där Lisa havererar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in